bato-adv

چین کار دست اقتصاد کره جنوبی داد

چین کار دست اقتصاد کره جنوبی داد
آمار‌های آژانس گمرک نشان داد که صادرات کره جنوبی برای ۲۰ روز اول فوریه ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

صادرات ۲۰ روز اول فوریه کره‌جنوبی به دلیل کاهش تعداد روز‌های کاری تقریباً هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، آمار‌های آژانس گمرک نشان داد که صادرات کره جنوبی برای ۲۰ روز اول فوریه ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف چین و روز‌های کاری کمتر بود، اما آمار‌ها نشان داد که فروش نیمه‌هادی‌ها نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های گمرک کره جنوبی، محموله‌های خروجی در دوره یکم تا ۲۰ فوریه به ۳۰.۷۲ میلیارد دلار رسید، در حالی که سال قبل ۳۳.۳۳ میلیارد دلار بود. با این حال، صادرات ۹.۹ درصد افزایش یافته است و به ۲.۳۶ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تعداد روز‌های کاری در بازه زمانی ذکر شده در سال جاری به ۱۳ روز رسید، در حالی که سال قبل ۱۵.۵ روز بود. تعطیلات سال نو قمری کره جنوبی از ۹ تا ۱۲ فوریه امسال برگزار شد.

صادرات که موتور اصلی رشد اقتصادی است، در ژانویه، با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۴.۶ میلیارد دلار به دلیل تقاضای قوی برای نیمه هادی‌ها رسید که چهارمین افزایش ماهانه متوالی است.

داده‌ها نشان می‌دهد که واردات به دلیل کاهش واردات انرژی طی ۲۰ روز اول فوریه ۱۹.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۳۱.۹۵ میلیارد دلار رسیده است که منجر به کسری تجاری ۱.۲۳ میلیارد دلاری شده است.

محموله‌ها به چین ۱۲.۸ درصد کاهش یافت و به ۵.۸۲ میلیارد دلار رسید و به ایالات‌متحده، با ۵ درصد کاهش به ۵.۶۹ میلیارد دلار رسید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین