bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۱۱۵

گزارش اورشلیم پست در باره ی پایان ماه عسل فتح و حماس

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۳۰ دی ۱۳۸۶
روزنامه اسراييلي اورشليم پست نوشت :  ماه عسل كوتاه مدت فتح و حماس ناگهان در حالي پايان يافت كه حماس روز شنبه محمود عباس را متهم به حمايت از طرح ترور اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين كرد. 

به گزارش فرار ، اورشليم پست در شماره ی روز یکشنبه گزارش داد كه اين اتهامات در حالي مطرح مي شود كه حماس و فتح براي انجام مذاكرات صلح بسيار به هم نزديك شده بودند. 

روابط بين طرفين بعد از تماس تلفني عباس با محمود ظاهر رهبر حماس در هفته گذشته بهبود يافت. اين اولين رابطه بين دو گروه در سطح مقامات بلندپايه از زمان بدست آوردن كنترل كامل غزه توسط حماس در ماه ژوئن گذشته است. 

حملات اخير اسراييل به نوار غزه هم باعث شد تا حماس و فتح خواستار پايان دادن به نبرد قدرت شده و براي اولين بار در 7 ماه گذشته مقامات دو گروه  جهت درخواست براي اتحاد ملي در برنامه اي تلويزيوني حاضر شوند. 

به نوشته ی اورشلیم پست ، اما حماس  روز  شنبه با متهم كردن محمود عباس به حمايت از طرح توطئه هنيه نقطه پاياني بر بهبود اين روابط گذاشت. صيام يكي از مقامات حماس با اعلام اين اتهام ادعا كرد كه نيروهاي عباس همچنين قصد بمب گذاري شبكه تلويزيوني العكسا متعلق به حماس را نيز داشته اند. 

به ادعای اورشلیم پست ،  تايب عبدالرحيم يكي از مقامات فتح و نزديك به عباس شخصا بمب گذار انتحاري دستگير شده اي را كه روز جمعه قصد داشت در نماز جمعه غزه با انفجار انتحاري هنيه ار از بين ببرد را فرستاده است. 

 این روزنامه ی اسراییلی می افزاید : عبدالرحيم همچنين به اين بمب گذار كه توسط نيروهاي امنيتي حماس دستگير شد قول داده بود تا خانواهد وي را در صورت موفقيت به رام الله بفرستد. 

حماس اعلام كرده كه اين بمب گذار فيلمي را نيز از اقدام خود تهيه كرده و در آن به توضيح ماموريتش پرداخته كه احتمال داده مي شود اين فيلم به زودي منتشر شود. 

يكي از مقامات بلند پايه ی عباس در پاسخ به اين اتهامات به اورشليم پست گفت كه حماس با اين دروغگوييها قصد دارد تا سرپوشي بر جنايات اين گروه در نوار غزه  بگذارد .آنها قصد انحراف افكار از هرج و مرج و بي قانوني را دارند كه در اثر جنايات آنها ايجاد شده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین