bato-adv
کد خبر: ۷۱۳۷۹۴

جمهوری اسلامی: حمله روسیه به اوکراین تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل است

جمهوری اسلامی: حمله روسیه به اوکراین تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل است
«حمله روسیه به خاک اوکراین و تصرف چند شهر این کشور، تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل بر روابط بین‌المللی است و مطابق آن، هر کشوری که قدرتمندتر است می‌تواند کشور‌های دیگر را مورد تجاوز قرار دهد. این، همان موضوعی است که جهان از آن احساس خطر کرده و با آن مخالفت می‌کند.»
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

روزنامه جمهوری اسلامی معتقد است که حمله روسیه به اوکراین تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل است.

این روزنامه نوشت: این هفته، سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین بود. دو سال قبل، ارتش روسیه، تهاجم همه‌جانبه‌ای را به اوکراین آغاز کرد و مرز‌های بین‌المللی را مورد تجاوز قرار داد و کیلومتر‌ها در خاک اوکراین پیشروی کرد. این لشکرکشی نظامی که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» خوانده، تاکنون به کشته شدن صد‌ها هزار نفر از طرفین، ویرانی بسیاری از شهر‌ها و زیرساخت‌های کشور اوکراین و به مخاطره افتادن صلح و ثبات جهانی گردیده است.

این روزنامه افزوده است: مشخص است که این لشکرکشی، با هدف چنگ و دندان نشان دادن روسیه به رقبای غربی در عرصه معادلات جهانی صورت گرفته است و ملت اوکراین، در بین چکش و سندان جنگ قدرت روسیه و غرب گرفتار شده و در حال تاوان دادن هستند. حمله نظامی روسیه به اوکراین با مخالفت‌های جهانی مواجه شده و دلیل آن، رای مخالف اکثر کشور‌های جهان به این جنگ در رای‌گیری‌های سازمان ملل در این باره بوده است.

حمله روسیه به خاک اوکراین و تصرف چند شهر این کشور، تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل بر روابط بین‌المللی است و مطابق آن، هر کشوری که قدرتمندتر است می‌تواند کشور‌های دیگر را مورد تجاوز قرار دهد. این، همان موضوعی است که جهان از آن احساس خطر کرده و با آن مخالفت می‌کند. موج مخالفت جهانی با حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین نیز در همین چارچوب قرار دارد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین