bato-adv
کد خبر: ۷۱۴۱۲۸

تصویب قطعنامه کمک به اوکراین

تصویب قطعنامه کمک به اوکراین
«برای پیروزی کی‌یف در جنگ، نباید هیچ محدودیت خودخواسته‌ای برای کمک‌های نظامی به اوکراین وجود داشته باشد و پارلمان اروپا بر لزوم ارائه هر آنچه که برای بازپس‌گیری کنترل کامل بر قلمرو به رسمیت شناخته‌شده اوکراین در سطح بین‌المللی لازم است، تأکید می‌کند.»
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگان پارلمان اروپا با تصویب یک قطعنامه از کشور‌های اروپایی خواستند تسلیحات مورد نیاز اوکراین را در اختیار این کشور قرار دهند.

به گزارش هم‌میهن به نقل از رسانه‌های اروپایی، این قطعنامه که با ۴۵۱ رأی مثبت، ۴۶ رأی منفی و ۴۹ رأی ممتنع به تصویب رسید، به بررسی دو سال جنگ اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ تا به امروز پرداخته است. در این قطعنامه آمده است: «برای پیروزی کی‌یف در جنگ، نباید هیچ محدودیت خودخواسته‌ای برای کمک‌های نظامی به اوکراین وجود داشته باشد و پارلمان اروپا بر لزوم ارائه هر آنچه که برای بازپس‌گیری کنترل کامل بر قلمرو به رسمیت شناخته‌شده اوکراین در سطح بین‌المللی لازم است، تأکید می‌کند.»

نمایندگان اروپایی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری در صنایع دفاعی و نظامی مورد نیاز برای تأمین نیاز‌های ارتش اوکراین و پر کردن ذخایر خالی‌شده کشور‌های اروپایی شدند. در این قطعنامه بر تولید و تأمین سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد مانند موشک تائوروس انواع مختلف توپخانه و مهمات به‌ویژه توپ ۱۵۵ میلی‌متری و پهپاد‌ها تأکید کردند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین