bato-adv
کد خبر: ۷۱۷۲۵۴

(ویدئو) آخوندک یک مرغ مگس‌خوار را شکار کرد و خورد

(ویدئو) آخوندک یک مرغ مگس‌خوار را شکار کرد و خورد
یک آخوندک هنگامی که یک مرغ مگس خوار قصد نوشیدن آب داشت، این پرنده را بی‌رحمانه شکار کرد و خورد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

 

فرارو- نادر است، اما وحشتناک است. یک آخوندک در کمین  مرغ مگس خوار است و با دقت تماشا می‌کند که مرغ مگس خوار در نزدیکی آب شیرین شناور است. آخوندک با یک حرکت سریع، مرغ مگس خوار را چنگ می‌زند و می‌گیرد.

به گزارش فرارو، به طور متوسط، آخوندک‌ها و مرغ مگس خوار دارای طول یکسانی هستند. اما مرغ مگس خوار را با غذای معمولی آخوندک مقایسه کنید، تفاوت اندازه آن‌ها بسیار شگفت انگیز است.

مرغ مگس خوار معمولاً حدود ۴ اینچ طول دارند (اگرچه برخی از گونه‌ها مانند مرغ مگس خوار دو برابر این اندازه هستند) در حالی که زنبور‌ها حدود نیم اینچ طول دارند. مرغ مگس خوار هشت برابر بزرگتر از آنچه که یک آخوندک معمولا می‌خورد.

برخی از وعده‌های غذایی مورد علاقه آخوندک‌ها به آب شیرین تغذیه کننده مرغ مگس خوار کشیده می‌شوند، بنابراین دانخوری‌ها مکان بسیار خوبی برای آخوندک‌ها هستند تا منتظر شکار خود بمانند.

دکتر جاشوا مارتین از دانشگاه کیس وسترن رزرو می گوید: آخوندک ها باید خیلی گرسنه باشند تا سراغ یک وعده غذایی به بزرگی یک مرغ مگس خوار بروند، به خصوص که آخوندک نمی تواند همه چیز را بخورد. به همین دلیل مرغ مگس خوار تنها بخش کوچکی از رژیم غذایی آخوندک است. 

 

مارتین می‌گوید: ما می‌دانیم که آخوندک‌ها از اندازه طعمه و سرعت آن نسبت به اندازه آن برای تصمیم گیری در مورد حمله استفاده می‌کنند. زنبورها سریع هستند، بنابراین آخوندک‌ها برای گرفتن آنها باید سریع واکنش نشان دهند. 

گرسنگی همچنین ممکن است چشم‌های آخوندک را بزرگتر از شکم آن کند. مارتین می‌گوید: همانطور که آخوندک گرسنه می‌شود، با طولانی‌تر شدن زمان آخرین وعده غذایی، این ایده در مورد اینکه چه چیزی طعمه را تشکیل می‌دهد، گسترده‌تر می‌شود و او به اهداف بزرگ‌تری حمله می‌کند.

آخوندک‌ها رفلکس‌های سریعی دارند و ساعد و پاهای آن‌ها خوشه‌هایی برای به دام انداختن طعمه دارند. آنها همچنین می‌توانند سر خود را ۱۸۰ درجه بچرخانند، بنابراین طعمه شانس کمی دارد که موردتوجه قرار نگیرد. این حشرات همچنین توانایی عجیبی در ترکیب شدن با محیط اطراف خود دارند و با مهارت در ثابت ماندن، شناسایی آنها برای پرندگان و حشرات بسیار سخت است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین