bato-adv
کد خبر: ۷۱۷۹۶۶
دعوای اصولگرایان ادامه دارد؛

بازگشت نئوفرقانی‌ها به سیاست ایران

بازگشت نئوفرقانی‌ها به سیاست ایران
تهمت زدن به رقبا، چرک‌آمیز کردن فضای سیاسی کشور و دست بردن به شیوه‌های ناجوانمردانه برای حذف رقیب، از جمله اقداماتی بود که تنها منافقین و فرقانی‌ها از آن استفاده کرده بودند و بعد از آن به محاق تاریخ رفته بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

سایت مشرق، نزدیک به سپاه پاسداران، یادداشتی بدون نام منتشر کرد و به بازخوانی برخی فعالیت‌های گروهک فرقان در سال‌های ابتدایی انقلاب و بازتولید آن در این روز‌ها پرداخت. این یادداشت با تیتر «نشانه‌یابی آغاز ترور‌های شخصیتی پس از انتخابات!/ بازگشت دوباره نئوفرقانی‌ها به صحنه سیاست ایران چه معنایی دارد؟» با واکنش برخی شخصیت‌های تندروی اصولگرا در فضای مجازی روبرو شد.

بخش ابتدایی یادداشت مذکور به بازخوانی تاریخی اقدامات گروه فرقان و توجیهات آنان برای عملیات‌های ترور اختصاص دارد و بخش پایانی آن بیشتر مورد توجه و واکنش قرار گرفته است. بخش‌هایی که در متن این گزارش پررنگ‌تر هستند، عیناً در سایت مشرق به همین صورت منتشر شده‌اند.

در بخش پایانی این یادداشت می‌خوانیم:

فرقانیسم هرگز نمی‌میرد!

پایه‌گذاران فرقان مردانی در کسوت روحانی بودند که در مساجد، جلسات تفسیر قرآن داشتند؛ کتابی در باب توحید، شرحی بر صحیفه سجادیه و کتاب‌هایی در شرح دعای عرفه و خطبه امربه‌معروف امام حسین (ع) نگاشته بودند و برای قرآن کریم، حدود ۲۰ جلد تفسیر به رشته تحریر درآورده بودند، اما تحلیل‌های کور آن‌ها چنان خسارت سنگینی به انقلاب وارد کرد که برای همیشه درس عبرت شده است، کیش شخصیت چنان بر جان‌های آنان چنگ زده بود که سرکردگان گروه فرقان اعلام کنند بر اساس آیه «فقاتلوا ائمه الکفر» ترور را آغاز کردند.

اما مسئله اصلی آن است که امکان بازآفرینی فرقانیسم همیشه وجود دارد، پس از انتخابات اخیر رفتار برخی از برندگان و بازندگان آن در سطحی بود که گویی از دل تاریخ معاصر انقلاب اسلامی دوباره فرقان متولدشده و در حال بال‌وپر گرفتن است، این جماعت به شیوه فرقانی‌ها «ترور شخصیتی» را برای پیشبرد اهداف خود در نظر گرفته که شیوه موردعلاقه معدوم اکبر گودرزی نیز بوده است، تهمت زدن به رقبا، چرک آمیز کردن فضای سیاسی کشور و دست بردن به شیوه‌های ناجوانمردانه برای حذف رقیب ازجمله اقداماتی بود که تنها منافقین و فرقانی‌ها از آن استفاده کرده بودند و بعدازآن به محاق تاریخ رفته بود.

زنده شدن دوباره فرقانی‌ها زنگ خطری جدی برای آینده انقلاب اسلامی ایران است، فرقان گروهی بود که منافع قبیله‌ای را فرقه‌ای کرده و با تمسک به آن حریفان را حذف می‌کرد، این بی‌مرامی تا جایی پیش رفت که فرقان در التقاط فکری با جنایتکارانی، چون صدام هم‌ردیف شد، رفتار نئوفرقانی‌های جدید نیز به شباهت به اسلاف خود نیست، آن‌ها نیز با پیچیده‌ترین روش‌های سیاسی در تلاش هستند تا رقیب را ترور شخصیتی کرده و از صحنه بیرون کنند، فرقانیسم جدید این بار با عبور از دستورات ولایت‌فقیه و ایجاد شکاف‌های عمیق و بالا بردن کینه‌های قدیمی مسیر خود را هموار کرده است، فرقانی‌ها هرگز نمی‌میرند!

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین