bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۲۳۵۸۳
خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛

حجاریان گفت خاتمی به احتمال ۷۰ درصد کاندیدا نمی‌شود

حجاریان گفت خاتمی به احتمال ۷۰ درصد کاندیدا نمی‌شود
«آقای علی لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما]آمد و از قول آقای سعید حجاریان، [عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مدیرمسئول روزنامه صبح امروز]، نقل کرد که آقای [سید محمد]خاتمی، به احتمال هفتاد درصد، نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

هاشمی رفسنجانی روز هجدهم فروردین سال ۱۳۸۰ در مورد دیدار با علی لاریجانی، محسن رضایی، ماجرای کاندیداتوری سید محمد خاتمی و سخنرانی مجتبی تهرانی نوشته‌است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۸۰ روایت کرده است.

آقای علی لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما]آمد و از قول آقای سعید حجاریان، [عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مدیرمسئول روزنامه صبح امروز]، نقل کرد که آقای [سید محمد]خاتمی، به احتمال هفتاد درصد، نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد. بر این اساس، پیشنهاد داشت که هماهنگی به وجود آید که آرای نیرو‌های طرفدار ولایت، متفرق نباشد. آقای [قربانعلی]دُری [نجف‌آبادی]، [رئیس دیوان عدالت اداری و نماینده مجلس خبرگان]، نوار حاج‌آقا مجتبی تهرانی، [مدرس حوزه‌های علمیه تهران]را آورد که گوش کنم. سخنرانی شب عاشورای ایشان است. گفت، مطالب مهمی دارد. نسخه‌ای هم برای رهبری فرستاده است.

مجمع [تشخیص مصلحت نظام]جلسه داشت و چند بند [از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در بخش]سیاست امنیت ملی را تصویب کردیم. هیئت عزاداران نهاد ریاست‌جمهوری آمدند؛ با سینه‌زنی و مداحی و روضه‌خوانی و صحبت آقای [علی‌اکبر]ادب و سپس من هم صحبت کوتاهی برای آن‌ها نمودم.

ظهر آقایان [عباس واعظ]طبسی، [احمد]جنتی، [علی‌اکبر]ناطق [نوری]و [قربانعلی]دُری [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. بحث بر سر نامزدی ریاست‌جمهوری بود. در فرض نیامدن آقای [سیدمحمد]خاتمی، اصرار داشتند که من بپذیرم که قبول نکردم. اسم آقایان ناطق [نوری]، [حسن]روحانی، [علی‌اکبر]ولایتی و [علی]لاریجانی هم مطرح است. نگران‌اند که نامزدی آقایان محسن رضایی، [علی]فلاحیان و احمد توکلی، باعث تقسیم آرا [جناح راست]بشود.

فاطی آمد و در مورد عکس‌های کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۱ [=پس از بحران]مشورت کرد. عصر آقای [صدرالدین]شریعتی، ناظر شورای نگهبان آمد. گزارشی از محاکمه آقای [مصطفی]تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات]داد و از گزارش بازرسی کل کشور [در خصوص وقایع خرم‌آباد]انتقاد داشت. گزارش سفر به عتبات را داد و از فقر مردم عراق و اختناق در این کشور گفت. آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام]آمد؛ در فکر نامزد شدن در انتخابات [ریاست‌جمهوری]است.

شب، برای عیادت آقای [سیدمحمدرضا]اصفهانی، ابوالزوجه اخوی محمود، به بیمارستان مهر رفتم. دو هفته است که در حال کماست و امروز کلیه هم از کار افتاده. عفت از سفر رفسنجان مراجعت کرد و از وسعت حضور مردم در مراسم عزاداری [روستای]علی‌آباد [سادات]گفت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین