bato-adv
کد خبر: ۷۲۴۱۴۹

وزیر جنگ اسرائیل: آماده اتخاذ تصمیمات دشوار هستیم

وزیر جنگ اسرائیل: آماده اتخاذ تصمیمات دشوار هستیم
وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت این رژیم آماده پرداخت هزینه و اتخاذ تصمیمات سخت برای آزادی اسرای خود نزد حماس است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل پس از بازگشت هیأت اسرائیلی از قاهره و دیدار با رئیس سازمان سیا و مقامات مصری و قطری، گفت که تل آویو آماده اتخاذ تصمیمات دشوار است.

به گزارش فارس، او مدعی شد: «ما تعهد بالایی برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه‌هایشان داریم، شرایط عملیاتی که ارتش از طریق فشار چند ماهه به حماس وارد کرده، امکان مانور و آزادی عمل و همچنین اتخاذ تصمیمات دشوار برای بازگرداندن گروگان‌ها را به ما می‌دهد».

او افزود: «ما در نقطه مناسبی هستیم و آماده‌ایم تا تصمیمات دشواری بگیریم و برای آزادی گروگان‌ها هزینه بدهیم و پس از آن به نبرد بازگردیم، اما در این‌جا طرف دیگری نیز هست که باید موافق باشد».

در این میان شبکه «کان ۱۱» اسرائیل نیز گزارش داد که مصر و آمریکا پیشنهاد جدیدی را با تمرکز بر حل اختلافات اساسی در مذاکرات و بازگشت پناهندگان داده‌اند.

به ادعای این شبکه، جنبش حماس نیز قرار است تا فردا شب (سه شنبه) پاسخ این پیشنهاد آمریکا و مصر را بدهد.

در این راستا شبکه دولتی مصری القاهره نیوز به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش داده که مذاکرات در قاهره بین اسرائیل و حماس برای دستیابی به آتش‌بس و توافق آزادی اسرا به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و اجماع بر سر بسیاری از موارد بحث‌برانگیز حاصل شده است.

یک منبع حماس نیز به شبکه الجزیره گفت که هیأت حماس برای رایزنی با مقامات ارشد این جنبش، قاهره را ترک کرده است.

جنبش حماس یکشنبه اعلام کرد می‌خواهد شاهد توقف کامل تجاوز‌ها باشد و همچنین درخواست‌هایش مبنی بر خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود، بازسازی خسارات وارده به غزه از سوی اسرائیل و تکمیل توافق تبادل اسرا شامل آزادی متقابل اسرای فلسطینی در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه را مطرح کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین