bato-adv
کد خبر: ۷۲۶۴۲۱

شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟

شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
«های‌وب» متعهد شده است در شهر کرمان پوشش فیبر نوری ایجاد کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تا کنون هیچ پوششی در این شهر ایجاد نشده است. این مسئله با انتقاد اعضای شورای شهر کرمان مواجه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

«های‌وب» برای ایجاد پوشش فیبر نوری در شهر کرمان تعهد دارد، اما تا کنون پوششی ایجاد نشده است.

به گزارش ایرنا، طبق آنچه در سایت رصد وضعیت فیبر نوری کشور دیده می‌شود، های‌وب با وجود تعهداتش، هنوز هیچ پوششی در شهر کرمان ایجاد نکرده است.

شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟

تصویر بالا مربوط به وضعیت پوشش فیبر نوری در شهر کرمان است. اپراتور «های‌وب» متعهد شده در تمام این شهر پوشش ایجاد کند، اما تنها بخش بسیار کوچکی از شهر تحت پوشش قرار گرفته که آن هم متعلق به اپراتور دیگری است.

«حسین چناریان»، عضو شورای شهر کرمان، در این خصوص گفته است: «شرکت های‌وب در آغاز اجرا، یک هفته شهر را به‌هم ریخت؛ اما اکنون چهار ماه از این اتفاق گذشته و به تعهدات عمل نکرده است. مردم می‌گویند شما شهر را به‌هم ریختید تا ما اینترنت باسرعت ۸۰ برابر پیدا کنیم، اما هنوز این موضوع محقق نشده است.»

او گفته ترمیم نشدن آثاری که حفاری‌های فیبر نوری باعث شکستگی و از بین رفتن آسفالت معابر شهر کرمان و تحمیل هزینه‌های سنگین شده است.

«محمد امینی زاده»، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفته است: «حدود چهار ماه از پایان اجرای عملیات فیبر نوری در سطح شهر کرمان گذشته، اما مسیر‌های اجرای این طرح ترمیم نشده است در حالی که قرار بود این اتفاق ۲ ماهه رخ دهد.»

در مقابل، اما محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان، این موضوع را رد کرده و پاسخ داده است: «قبل از سال، ترمیم شیار‌های حفاری شرکت «های‌وب» در معابر اصلی انجام شد. درباره ترمیم این شیارها، به دلیل مشکل سنگ‌شکن، آسفالت تهیه‌شده مناسب ترمیم این شیار‌ها نبود که با تجهیزاتی که خریداری شده، این سنگ‌شکن اصلاح و این مشکل حل شد.»

پیش از این حسین ساجدی‌فر، مدیر کل ICT این استان اعلام کرده بود پروژه فیبر نوری کرمان از دوم آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

حتی ۲۶ آذر ماه همان سال شهرداری این شهر «آیین پایان حفاری فیبر نوری شهر کرمان» را برگزار کرد و سعید شعرباف، شهردار وقت کرمان در آن از های‌وب تشکر به خاطر تمام کردن فاز اول پروژه پیش از موعد مقرر تشکر کرد.

تنها چند روز پیش از آن، محمدرضا کمساری، نایب رئیس شورای شهر کرمان ادعا کرده بود که های‌وب به جای میکروداکت از لوله برای ایجاد مسیر فیبر استفاده می‌کند. او در انتقاد از عملکرد این شرکت گفته بود: «شرکت «های‌وب» عملکرد خوبی را در کرمان از خود به جای نگذاشته است؛ اینکه به طور مارپیچی خیابان را بشکافند و آسفالت را خراب کنند توجیه ندارد؛ این مساله در عین حال که نعمتی خوب برای مردم از جهت فناوری و ارتباطات است، اکنون در روند اجرا به شدت مردم را نیز اذیت کرده است.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین