bato-adv
کد خبر: ۷۳۰۰۸۴

محمود عباس: اسرائیل ۷۵ درصد غزه را ویران کرده

محمود عباس: اسرائیل ۷۵ درصد غزه را ویران کرده
«اسرائیل به بهانه انتقام از حماس به غزه تجاوز می‌کند؛ اما آن‌ها دارند از فلسطینیان انتقام می‌گیرند. اسرائیل حدود ۳۴ هزار فلسطینی از اهالی غزه را طی ۲۰۰ روز گذشته کشته است که اکثرشان زن و کودک بودند. تاکنون ۱۱۰ هزار فلسطینی کشته و مجروح شده‌اند و اسرائیل دست‌کم ۷۵ درصد غزه را ویران کرده است».
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، ظهر امروز (۹ اردیبهشت)، در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخنرانی کرد.

به گزارش فارس، او گفت: حمله به هیچ غیرنظامی‌ای را نمی‌پذیرد و آن را قاطعنانه رد می‌کند.

محمود عباس در ادامه اضافه کرد: نمی‌پذیرم که فلسطینیان از میهن خود کوچانده شوند. تشکیلات خودگردان در تلاش است تا به راهکاری سیاسی دست یابد و غزه و کرانه باختری را در قالب کشور فلسطین گردهم آورد.

او همچنین به حملات اسرائیل اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل به بهانه انتقام از حماس به غزه تجاوز می‌کند؛ اما آن‌ها دارند از فلسطینیان انتقام می‌گیرند. اسرائیل حدود ۳۴ هزار فلسطینی از اهالی غزه را طی ۲۰۰ روز گذشته کشته است که اکثرشان زن و کودک بودند..

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد که «تاکنون ۱۱۰ هزار فلسطینی کشته و مجروح شده‌اند و اسرائیل دست‌کم ۷۵ درصد غزه را ویران کرده است».

او در عین حال به صحبت‌های جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اشاره کرد که گفته بود «رویداد‌های جاری در غزه از اتفاقات جنگ جهانی دوم فراتر رفته است».

محمود عباس در پایان از جامعه بین‌المللی خواست که «عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به رسمیت بشناسند» و گفت که «می‌ترسد اسرائیل بعد از غزه، مردم کرانه باختری را به اردن بکوچاند».

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین