bato-adv
کد خبر: ۷۳۰۲۷۱

زلنسکی: اوکراین را عضو اتحادیه اروپا و ناتو کنید

زلنسکی: اوکراین را عضو اتحادیه اروپا و ناتو کنید
رئیس جمهور اوکراین که زنجیره شکست‌های کشورش در میدان جنگ با روسیه ادامه دارد بار دیگر دست به دامن متحدان غربی شد و مجموعه‌ای از حمایت‌ها شامل دریافت سامانه‌های پدافند هوایی، شروع مذاکرات رسمی برای عضو شدن در اتحادیه اروپا و دریافت دعوتنامه برای عضویت در ائتلاف ناتو را درخواست کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین از ابتدای اجرای «عملیات نظامی ویژه» ارتش روسیه در خاک این کشور در فوریه ۲۰۲۲ درخواست‌هایی بی‌پایان برای دریافت کمک از متحدان غربی شامل انواع تسلیحات سنگین نظیر سامانه‌های پدافند هوایی، تانک، جنگنده و موشک دوربرد را داشته است.

به گزارش فارس، وضعیت نیرو‌های ارتش اوکراین در خط مقدم جنگ در شرق این کشور وخیم شده، اما آمریکا قرار است به زودی بعد از تصویب نهایی بسته کمک‌های جدید به ارزش حدودا ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین در کنگره، تحویل کمک‌های تسلیحاتی جدید به این کشور به ویژه سامانه «پاتریوت» را شروع کند.

زلنسکی در یک سخنرانی شبانه از طریق ویدیو کنفرانس در روز یکشنبه اظهار کرد با «حکیم جفریز»، رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا صحبت و از کنگره آمریکا به خاطر تصویب بسته کمک‌های جدید برای اوکراین تشکر کرده است، اما اضافه کرد کی‌یف به دنبال تحویل سریع کمک‌های تسلیحاتی به خود است تا بتواند مواضعش را حفظ و با برنامه‌های جنگی روسیه مقابله کند.

او در ادامه این سخنرانی خود مدعی شد اوکراین منتظر دریافت کمک‌های وعده داده شده به خود است، چون می‌تواند با استفاده از آن‌ها وضعیت را در میدان نبرد به نفع خود تغییر دهد.

زلنسکی گفت: «در گفتگوهایم با حکیم جفریز تاکید کردم نیاز به سامانه‌های پاتریوت در سریع‌ترین زمان ممکن داریم.»

او همچنین درباره درخواستش برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفت اوکراین همه شرایط لازم را برای آنکه مذاکرات پیوستنش به این اتحادیه شروع شود مهیا کرده و بیان داشت: «حالا اتحادیه اروپا باید به وظایفش عمل کند.»

اوکراین در اواسط ژوئن ۲۰۲۲ مدتی بعد از شروع جنگش با روسیه به وضعیت کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا رسید، اما فرآیند عضویتش تا سال‌ها زمان می‌برد. کی‌یف در مدت بیش از دو سالی که از این جنگ گذشته کمک‌های فراوانی را از جانب اکثریت کشور‌های اروپایی دریافت کرده است.

زلنسکی برای عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز درخواست کرده و گفت: «هر کشوری که با این ائتلاف ارزش‌های مشترک داشته و حاضر به دفاع از آن‌ها باشد شایسته دعوت شدن به این ائتلاف است.»

زلنسکی با اشاره به نشست صلحی که قرار است در اواسط ماه ژوئن در سوئیس برای اوکراین بدون دعوت از روسیه برگزار شود مدعی شد که به برقراری صلح خوش‌بین است. این در حالی است که روسیه برگزاری چنین نشست صلحی بدون شرکت مسکو را بی‌معنا دانسته است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین