bato-adv
bato-adv

لطمه بزرگی که حضور در سپاهان به عیسی آل‌کثیر زد

لطمه بزرگی که حضور در سپاهان به عیسی آل‌کثیر زد
مهاجم جنوبی پرسپولیس با وجود درخشش در هفته‌های اخیر تقریباً دیگر شانسی برای رسیدن به کفش طلای لیگ بیست‌وسوم ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

 پرسپولیسی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانه جزو بهترین تیم‌های لیگ بیست‌وسوم بودند و توانستند فهرست خود را تقویت کنند و مهم‌ترین رفت‌وآمد انجام شده در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت، جدایی شهاب زاهدی و بازگشت دوباره عیسی آل‌کثیر به فهرست سرخ‌پوشان بود؛ مهاجم باتجربه‌ای که فصل گذشته هم در نیم‌فصل دوم به فهرست پرسپولیس اضافه شد و روز‌های پرماجرایی را گذراند، اما در تصمیمی عجیب حاضر به تمدید قراردادش نشد.

آل‌کثیر که در فصول اخیر حواشی پرشماری را پشت سر گذاشته و در مقاطع مهم به دلایلی، چون محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته پارگی رباط صلیبی نتوانسته در میادین حضور داشته باشد، بعد از اتمام قرارداد کوتاه‌مدتی که با پرسپولیس به امضا رسانده بود و در ۱۶ مسابقه موفق به‌ثبت ۴ گل و ۲ پاس گل شد، به پیشنهاد وسوسه‌انگیز سپاهان پاسخ مثبت داد تا به یکی از رقبای اصلی پرسپولیس در کورس قهرمانی بپیوندد؛ آن‌هم در حالی‌که در نیم‌فصل نخست فصل جاری، خط حمله سپاهان ترافیک وحشتناکی داشت و شهریار مغانلو، رضا اسدی، عیسی آل‌کثیر و کاوه رضایی در دسترس ژوزه مورایس بودند!

دوران پرفرازوفرود در سپاهان با ۲ گل لیگ برتری
مهاجم ۳۴ ساله فوتبال ایران در زمان حضورش در سپاهان، ۱۲ بازی برای طلایی‌پوشان اصفهانی انجام داد که در ۶ مسابقه در ترکیب اصلی بود و ۶ بار هم در نقش یار جانشین برای سپاهان به میدان رفت. نکته مهم اینکه او در اولین بازی‌اش با پیراهن سپاهان موفق شد ۲ گل بزند و برابر صنعت‌نفت آبادان درخشید، اما در ادامه، هیچ‌گاه نتوانست در لیگ برتر به شمار گل‌های خود در قامت مهاجم سپاهان بیفزاید و تنها یک پاس گل لیگ برتری در کارنامه او به‌ثبت رسید. ضمن آنکه آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا و در جریان جشنواره ۹ گله سپاهان برابر اولمالیق، ۲ گل زد و یک گل ساخت تا با ثبت ۴ گل و ۲ پاس گل به کارش در سپاهان پایان بدهد.

بازگشت رویایی به سبک عیسی
عیسی آل‌کثیر بعد از حواشی به‌وجود آمده برای سپاهان، از سوی ژوزه مورایس از فهرست طلایی‌پوشان کنار گذاشته شد و با توجه به جدایی شهاب زاهدی، پرسپولیسی‌ها به سراغ جذب دوباره او رفتند که آل‌کثیر در اولین بازی‌اش با پیراهن پرسپولیس هم در لیگ بیست‌وسوم موفق به گلزنی شد و دروازه تراکتور تبریز را باز کرد. بعد از درخشش مقابل تراکتور، آل‌کثیر در جام حذفی برابر نفت‌وگاز گچساران گل زد و سپس توانست دروازه فولاد خوزستان را باز کند تا شروع رویایی را به‌ثبت برساند و در ۴ مسابقه، ۳ گل برای پرسپولیس زد که آمار فوق‌العاده‌ای است.

روی‌فرم‌تر از شهریار، اما ...
آل‌کثیر بعد از درخشش برابر تراکتور تبریز، نفت‌وگاز گچساران و فولاد خوزستان، موفق شد برابر ملوان بندرانزلی، صنعت‌نفت آبادان، آلومینیوم اراک (۲ بار) و هوادار تهران (۲ بار) هم بدرخشد و گل زد تا در ۱۳ مسابقه، ۹ گل در کارنامه آل‌کثیر به‌ثبت برسد که در مقایسه با مدت مشابه با سایر بازیکنان از جمله شهریار مغانلو که صدرنشین جدول گلزنان است، آل‌کثیر توانسته بهترین آمار را در لیگ برتر و جام حذفی به‌ثبت برساند! با وجود ثبت این آمار درخشان، ستاره پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم ۸ گله است و به نظر می‌رسد که حضور پرماجرایش در سپاهان و ناکامی‌های سریالی در گلزنی باعث شده تا در فاصله ۷ گله تا صدر جدول گلزنان، عیسی آل‌کثیر شانسی برای رسیدن به رکورد شهریار مغانلو نداشته باشد و بازهم با حسرت آقای گل‌نشدن در پیراهن پرسپولیس به کارش در فصل جاری پایان خواهد داد.

حسرت پرسپولیسی‌ها ۶ ساله می‌شود
علی دایی، محسن خلیلی، مهدی طارمی و علی علیپور، ۴ بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند که به عنوان آقای گلی رسیده‌اند که طارمی ۲ بار توانسته این عنوان را از آن خود کند و علی علیپور آخرین ستاره سرخ‌پوش است که در لیگ برتر توانسته آقای گل شود؛ آن‌هم در حالی‌که علیپور در لیگ هفدهم موفق شد با ثبت ۱۹ گل جایزه برترین گلزن فصل را دریافت کند. با توجه به شرایط جدول گلزنان، به نظر می‌رسد که برای ششمین فصل پیاپی خبری از آقای گل پرسپولیسی نخواهد بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، شهریار مغانلو که مهاجم سابق سرخ‌پوشان پایتخت محسوب می‌شود، برای دومین فصل پیاپی به عنوان آقای گلی می‌رسد.


منبع: فوتبال ۳۶۰

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین