bato-adv
bato-adv

کنايه سنگین ارژنگ امیر فضلی به مهران مدیری

کنايه سنگین ارژنگ امیر فضلی به مهران مدیری
بعد از اظهارات ارژنگ امیرفضلی درباره اینکه مهران مدیری تمام موفقیت «ساعت خوش» را به خودش مرتبط می‌داند و اهمیتی برای نویسنده‌های مجموعه‌هایش قائل نیست، ویدئویی از مهران مدیری منتشر شده که در آن تاکید کرده در موفقیت تمام آثارش فقط ۳۰ درصد سهم داشته و اگر «ساعت خوش»، «پاورچین»، «مرد هزارچهره»، «قهوه تلخ» و … آثار موفقی از آب درآمده‌اند به خاطرایده‌های خلاقانه پیمان و مهراب قاسم‌خانی، ارژنگ امیرفضلی، داوود اسدی، خشایار الوند، امیر مهدی ژوله و … بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نصرالله رادش هفته گذشته در برنامه ستاره بازی گفته بوده که حداقل۴۰ درصد از موفقیت «ساعت خوش» مدیون ارژنگ امیرفضلی و مرحوم داود اسدی است. امیرفضلی هم در پاسخ به او در صفحه اینستاگرامش نوشته: «عزیزم قربون صداقتت. لطفداری، ولی مهران مدیری میگه همه‌اش کار من بوده، تو هم بگو کار اون بوده، یک وقت ناراحت نشه از عظمتش کم نشه غصه می‌خوره.»

به گزارش فیلم نیوز، بعد از انتشار اظهارنظر امیرفضلی، از روز دوشنبه بیست و چهارم اردیبشهت ویدیوی کوتاهی از صحبت‌های مهران مدیری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد خود این کارگردان، بخش مهمی از موفقیت مجموعه‌هایش را مدیون خلاقیت و ایده‌های خوب نویسنده‌های آثارش می‌داند. این ویدئو متعلق به سال‌ها قبل است، اما از جهت قدردانی از نویسنده‌های آثارش قابل اهمیت است.

مهران مدیری درباره دلایل موفقیت «ساعت خوش» گفته: «آن زمان ارژنگ امیرفضلی، داوود اسدی و حتی سعید آقاخانی نویسنده‌ های اصلی ما بودند و تفکرشان بسیار جلوتر از زمانه خودشان بود. الان که می‌بینم می‌توانم بگویم هیچ‌یک از آن‌ها کار‌های من نیستند.»

درباره اهمیت حضور پیمان و مهراب قاسم‌خانی در پروژه‌های موفقی که تولید کرده هم توضیح داده: «شب‌های برره، مرد هزارچهره، مرد دوهزار چهره، پاورچین و خلاصه تمام آثاری که در آن دوره خیلی ماندگار بودند به شدت مدیون پیمان و مهراب قاسم‌خانی هستند. من شاید فقط یک نقش ۳۰ درصدی دارم. این حقیقتی است که هیچ‌کس بهتر از من نمی‌داند.»

او در ادامه گفته: «درست است که درباره ایده‌های مختلف باهم گپ می‌زدیم، اما اصل این ایده‌های اولیه و عجیب و همچنین تمام اصطلاحاتی که ماندگار شده، متعلق به پیمان و مهراب است. اگر آن‌ها نبودند اصلا این مجموعه‌ها اینطوری شکل نمی‌گرفت. من شاید دربخش دکوپاژ و بازی گرفتن از بازیگران و ضبط و تولید خیلی موثر بودم، اما فکر اولیه ساخت یک شهر خیالی به اسم برره یا جذابیت‌های بخش‌های اداره پاورچین و … همه از ایده‌های پیمان و مهراب است و کسی نمی‌تواند منکر آن‌ها شود.»

مدیری درباره موفقیت قهوه تلخ هم توضیح داده: ««قهوه تلخ» به شدت مدیون متن‌های درجه یک خشایار الوند و امیرمهدی ژوله است. این دو نفر بار ۱۴۰ قسمت قهوه تلخ به آن سختی را به دوش کشیدند. سخت بود بتوانی انقدر خوب برای ۳۰-۴۰ بازیگر قصه‌پردازی کنی و متن بنویسی. من همیشه به نویسنده‌هایم وابسته بوده‌ام و اینطور نبوده که آن‌ها به من نیاز داشته باشند.»

این کارگردان درباره اینکه چرا از یک جایی به بعد همکاری‌اش با پیمان و مهراب قاسم‌خانی متوقف شده هم گفته: «از یک جایی پیمان حس کرد خودش دوست دارد برود فیلم بسازد و کار کند که تصمیمش کاملا برایم قابل احترام بود.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین