bato-adv
bato-adv

کاهش تولید نفت اوپک در آستانه اجلاس اوپک پلاس

کاهش تولید نفت اوپک در آستانه اجلاس اوپک پلاس
گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد تولید نفت خام این گروه ۴۸۰۰۰ بشکه در روز در آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

طبق گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت که در روز سه‌شنبه منتشر شد کل تولید نفت ۱۲ عضو این گروه در ماه آوریل به طور متوسط برابر با ۲۶.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است، یعنی ۴۸ هزار بشکه در روز پایین‌تر از ماه مارس.

به گزارش تسنیم، گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد تولید نفت خام این گروه ۴۸۰۰۰ بشکه در روز در آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافته است. اجلاس حساس ائتلاف اوپک پلاس دو هفته دیگر برگزار می‌شود تا در مورد سطح تولید این ائتلاف پس از ماه ژوئن تصمیم گیری شود.

طبق گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت که در روز سه‌شنبه منتشر شد کل تولید نفت ۱۲ عضو این گروه در ماه آوریل به طور متوسط برابر با ۲۶.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است، یعنی ۴۸ هزار بشکه در روز پایین‌تر از ماه مارس. تولید نفت ایران که از قرارداد کاهش تولید معاف شده افزایش یافته و تولید در نیجریه، عراق و ونزوئلا که آن هم معاف از سهمیه تولید اوپک پلاس بوده، کاهش یافته است.

طبق این گزارش اوپک، تولید نفت اعضای غیر عضو اوپک در ائتلاف اوپک پلاس ۱۹۸ هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۱۴.۴۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اوپک در گزارش خود اعلام کرد از این به بعد تمرکز این گروه بر تقاضای نفت خام اعضای غیر اوپک خواهد بود.

در میان اعضای اوپک، عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده این گروه همچنان به تعهد خود برای تولید ۹ میلیون بشکه در روز پایبند است. تولید نفت عراق ۳۲ هزار بشکه در روز در آوریل نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است. دومین تولید کننده بزرگ اوپک مازاد تولید در ماه‌های گذشته را با کاهش تولید جبران می‌کند.

در میان اعضای غیر اوپک ائتلاف اوپک پلاس، تولید نفت روسیه ۱۵۴ هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته که نتیجه کاهش ظرفیت پالایشی این کشور به دنبال حمله اوکراین به پالایشگاه‌های آن بوده است.

برچسب ها: نفت اوپک تولید نفت
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین