bato-adv
bato-adv

چرا برندهای لوکس با مارکت لباس‌های بازیافتی می‌جنگند؟

چرا برندهای لوکس با مارکت لباس‌های بازیافتی می‌جنگند؟
برندهای بزرگ لوکس همیشه نسبت به بازار ثانویه محتاط بوده‌اند، زیرا نگران بودند که ممکن است کنترل دقیق آن‌ها بر توزیع و تصویر برند را مختل کند، فروش آن‌ها را نابود کند و جعل را ترویج کند. این تنش در دهه گذشته به دلیل ظهور سریع پلتفرم‌های فروش مجدد آنلاین به وضوح دیده می‌شود.

فرارو- تراوین کلسی، بازیکن ان‌اف‌ال، کمی بیش از یک سال پیش، با یک پیراهن ابریشمی پرزرق‌وبرق ظاهر شد که روی آن دو فلامینگوی صورتی بزرگ سینه‌بشکه‌ای نقش بسته بود و در پایین آن یک لوگوی بزرگ شنل قرار داشت.

به گزارش فرارو به نقل از سی‌ان‌ان استایل؛ این طرح توسط لوگان هورن، استایلیست، از شال‌های قدیمی شنل بازیافت شده بود. برند او، جی. لوگان هوم، در بازطراحی لوازم جانبی لوکس میراثی تخصص دارد. هر یک از محصولات او که در حدود ۳۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد، توسط موزیسین‌های بزرگ نیز پوشیده شده است و در فروشگاه‌هایی از جمله فارفچ، کیت و وبستر به فروش می‌رسد. آن‌ها همچنین توجه بخش حقوقی این شرکت بزرگ لوکس فرانسوی را نیز به خود جلب کرده‌اند.

در فوریه، وکلای نماینده شنل نامه‌ای مبنی بر توقف و خودداری به هورن ارسال کردند و از برند او خواستند که فروش محصولات حاوی لوگو و دیگر نشان‌های تجاری این شرکت را متوقف کند.

این موضوع آخرین مورد در مجموعه‌ای از پرونده‌ها است که بازیافت را به یک میدان نبرد قانونی نوظهور تبدیل کرده است، که در آن یک روش که به عنوان کلیدی برای بهبود اعتبار پایداری صنعت معرفی شده، در برابر مرزهای محافظت شده از نشان تجاری قرار می‌گیرد.

چرا بازیافت جنجالی است؟

برندهای بزرگ لوکس همیشه نسبت به بازار ثانویه محتاط بوده‌اند، زیرا نگران بودند که ممکن است کنترل دقیق آن‌ها بر توزیع و تصویر برند را مختل کند، فروش آن‌ها را نابود کند و جعل را ترویج کند.

این تنش در دهه گذشته به دلیل ظهور سریع پلتفرم‌های فروش مجدد آنلاین به وضوح دیده می‌شود. اگرچه برخی از برند‌ها شروع به پذیرش محتاطانه این فضا کرده‌اند، اما دیگران همچنان محتاط هستند. به‌طور خاص، شنل پرونده‌های پرسروصدایی را علیه بازیگران تجارت مجدد که ادعا می‌کند بدون اجازه از برند او استفاده می‌کنند و کالا‌های تقلبی می‌فروشند، دنبال کرده است.

بازیافت در مقیاس کوچک‌تر تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما این روش به دلیل تقاضای لوگو‌های سنگین خیابانی، دسترسی بیشتر به محصولات قدیمی و پارچه‌های از مد افتاده و همچنین تمایل فزاینده طراحان جوان به فعالیت پایدار، گسترده‌تر شده است.

این موضوع باعث افزایش تعداد شکایات نقض نشان تجاری و حق چاپ از سوی برند‌هایی از جمله لوئی ویتون و لووییس و همچنین شنل شده است.

آیا بازیافت باعث تجاوز به نشان‌ تجاری برند‌ها می‌شود؟

این اختلافات منعکس‌کننده نگرانی‌های قانونی نشان تجاری و حق چاپ هستند، اما همچنین سؤالاتی را در مورد اینکه این حمایت‌ها تا چه حد باید گسترش یابند، زمانی که با اهداف پایداری گسترده‌تر در تعارض هستند، مطرح می‌کنند.

اسکافیدی گفت: «این یک منطقه خاکستری در قانون است. برند‌ها قطعاً از نظر قانونی حق دارند که بایستند.»

شنل گفت که به مسائل پایداری توجه نزدیکی دارد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «(بازیافت) یک روند مثبت است که ما همچنان به کاوش در آن ادامه می‌دهیم و همیشه نسبت به نیاز به ایجاد تعادل بین محافظت از حقوق برند خود و حقوق دیگران برای ایجاد و تجارت آزاد آگاه بوده‌ایم. با این وجود، استفاده از عناصر مهر و موم شده با لوگوی شنل گاهی اوقات فقط یک تصاحب غیرمجاز از نشان‌های تجاری ما است... در چنین مواردی، ما اقداماتی را که مناسب می‌دانیم انجام می‌دهیم تا حقوق خود را محافظت کنیم.»

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین