bato-adv
bato-adv

مسافرت داخلی به سبک آمریکایی‏‏‌ها

مسافرت داخلی به سبک آمریکایی‏‏‌ها
تقریبا ۲۲ درصد از سفر‌های تعطیلات در آمریکا به سفر‌های جاده‌ای اختصاص دارد؛ این شاید به این دلیل است که به طور کلی، اکثر آمریکایی‌ها مسافت‌های نسبتا کوتاهی را برای تعطیلات خود طی می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر و تفریح جایگاه ویژه‌ای در زندگی آمریکایی‌ها دارد تا آنجا که براساس آمار‌های ارائه شده، آمریکایی‌ها در طول سال ۲ تا ۵ بار به سفر‌های داخلی می‌روند و در واقع سفر‌های داخلی سهم قابل‌توجهی در سبد خانوار‌ها دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که حدود ۴۰ درصد خانوار‌های ایرانی اصلا به سفر نمی‌روند و بیش از ۵۰ درصد از آن‌هایی که به سفر می‌روند تنها سالی یک بار امکان سفرداخلی برایشان فراهم می‌شود. گردشگری داخلی برای آمریکا دارای مزایای اقتصادی بسیاری است تا جایی که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تنها از محل گردشگری داخلی درآمد ایجاد می‌شود و علاوه بر این مزایای اجتماعی بسیاری دارد و با بهبود حال روحی و روانی، عملکرد کارکنان و بهره‌وری آن‌ها را بالا می‌برد.

گردشگری داخلی چه پیش از کرونا چه پس از آن همیشه بزرگ‌ترین بخش توریسم در هر کشوری بوده و در عین حال درآمد‌های ناشی از این بخش را در اقتصاد کشور هدف به خود اختصاص داده است. برآورد‌های جهانی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۴، هزینه‌های گردشگری داخلی در چین و هند، ۸۸‌ درصد از کل درآمد گردشگری این دو کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

علاوه بر این مطالعات استاتیستا (Statista) نشان می‌دهد که چین در سال‌های آینده باتوجه به پیش‌بینی رشد قوی گردشگری داخلی خود، به پیشی گرفتن از ایالات متحده از نظر کل درآمد گردشگری ادامه خواهد داد. با توجه به اهمیت گردشگری داخلی در اقتصاد گردشگری بسیاری از کشورها، «دنیای اقتصاد» در سلسله گزارش هایی، گردشگری داخلی، روند‌ها و عملکرد آن را در ۹ کشور از تمامی مناطق جهان شامل ایالات‌متحده، چین، هند، فرانسه، بریتانیا، استرالیا، ترکیه، امارات و مصر را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در اولین گزارش، موفق‌ترین کشور جهان در بخش گردشگری داخلی یعنی ایالات متحده، مورد مطالعه قرار گرفته است.

«آمریکا»، همچنان بزرگ‌ترین بازار مسافرتی داخلی

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی در ایالات‌متحده به ۹۸‌درصد از سطح سال ۲۰۱۹ برسد. در حالی که این قطعا دلیلی برای جشن گرفتن در مسیر بهبودی پس از همه‌گیری است، انجمن مسافرتی ایالات متحده هشدار می‌دهد که بهبود کامل هنوز تا سال ۲۰۲۶ دور از دسترس است و هزینه کمتر بازدیدکنندگان، دلار قوی ایالات متحده و زمان طولانی انتظار ویزا را به عنوان موانع ذکر می‌کند.

اما این خبر تنها یک شکست کوچک برای کشوری است که حدود ۸۰‌درصد درآمد گردشگری آن از گردشگری داخلی است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ تنها از این بخش ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هر ساله میلیون‌ها آمریکایی برای تعطیلات به خارج از کشور می‌روند. اما بیشتر از این تعداد در محدوده کشور زیبای خود سفر می‌کنند. البته، جای تعجب نیست. ایالات متحده یکی از پربازدیدترین کشور‌های جهان است. بنابراین، انبوهی از مقاصد را برای دیدن و شناختن خواهد داشت، حتی برای گردشگران داخلی.

کشوری با ۵۰ ایالات به وسعت یک قاره و دارای برخی از نمادین‌ترین جاذبه‌های جهان، چیز‌های زیادی برای گردشگران دارد. در واقع، مسافران آمریکایی، اکنون بیش از هر زمان دیگری بر سرزمین خود متمرکز شده اند. این بیماری همه‌گیر باعث شده است که بسیاری تعطیلات خارج از کشور خود را با تعطیلات نزدیک به خانه مبادله کنند تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنند، پایدارتر باشند و با عدم‌اطمینان احتمالی سفر‌های بین‌المللی مقابله کنند.

در سال ۲۰۱۹، مردم ایالات متحده ۲.۹ میلیارد سفر به این کشور داشتند. آمریکایی‌ها قطعا به سفر در کشورخود علاقه دارند. از هر ۵ سفر داخلی، ۴ مورد، یعنی ۸۰ درصد از تمام سفر‌های داخلی در ایالات متحده، سفر‌های تعطیلات و تفریحی است، این در مقایسه با سفر‌های کاری است که ۲۰ درصد دیگر را تشکیل می‌دهند. در ایالات متحده، تقریبا ۱۶ میلیون شغل به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط گردشگری حمایت می‌شود. در واقع، از هر ۱۰ شغل، یک شغل به سفر و گردشگری ایالات متحده بستگی دارد.

این صنعت همچنین تقریبا ۳‌درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵، حدود ۸۳‌درصد از شرکت‌های مسافرتی، مشاغل کوچک بودند. بنابراین، تاثیر گردشگری برای اپراتور‌های این حوزه بسیار زیاد است. اکسپدیا، مسافران آمریکایی را که حداقل یک سفر در دو سال گذشته انجام داده بودند را مورد بررسی قرار داد و این پاسخ‌ها آمار‌های جالبی از سفر‌های داخلی را نشان می‌دهد.

سبک‌های سفر بسته به نسل کمی متفاوت است. جدیدترین مورد در سفر‌ها یعنی همان نسل Z به دنبال سفر‌های ارزان هستند. ۸۳ درصد از آن‌ها گفتند که بودجه یک عامل تعیین کننده است، و ۹۳درصد سعی می‌کنند هنگام رزرو تعطیلات، تخفیفات را پیدا کنند. تقریبا تمام تصمیمات آن‌ها برای سفر (۹۰ درصد) تحت‌تاثیر رسانه‌های اجتماعی است و آن‌ها به دنبال ماجراجویی‌های ارزشمند (۸۱ درصد) و مقصد‌های نامتعارف یا همان کمتر شناخته شده (۷۸ درصد) هستند.

«هزاره‌ها» پیشتاز سفر‌های تفریحی آمریکا هستند. هزاره‌ها با میانگین ۳۵ روز سفر در سال بیشترین سفر را دارند. آن‌ها بین ماجراجویان و مسافران به دنبال آرامش سرگردان هستند؛ ۸۹درصد می‌خواهند تعطیلات فعال و در فضای باز داشته باشند، اما ۸۳درصد نیز مقصد‌های همه‌جانبه را ترجیح می‌دهند. برای افراد پردرآمد، بودجه تنها برای ۵۷‌درصد از مسافران مشکل است و بیش از نیمی از آن‌ها مقصد بعدی تعطیلات خود را می‌دانند.

همچنین به نظر می‌رسد که آن‌ها نسلی هستند که بیشتر به تاریخ، فرهنگ و موزه‌ها علاقه‌مند هستند، و ۶۷‌درصد گفته اند که از گنجاندن این چیز‌ها در تعطیلات خود لذت می‌برند. مسافران آمریکایی به وضوح هوس کمی R&R یا همان استراحت و بهبودی دارند. بیش از یک‌سوم (۳۷ درصد) گفتند که می‌خواهند در سفر بعدی به سفر دریایی بروند و ۳۰‌درصد مسافران، رویای یک تعطیلات فراگیر را در سر می‌پرورانند.

بیش از ۶۰‌درصد آمریکایی‌ها یک تا ۲ بار در سال به داخل کشور سفر می‌کنند. سوپر طرفداران سفر نادرتر هستند، کمتر از ۱۰درصد بیش از ۵ سفر داخلی دارند و طول سفر معمولا ۴-۳ روز است. در سال ۲۰۱۷، اکسپدیا از مسافران آمریکایی در مورد عادات سفرشان، از جمله مقصد‌های سفر گذشته و رویایی آن‌ها سوال کرد. احتمالا جای تعجب نیست که محبوب‌ترین شهر‌هایی که مسافران داخلی از آن بازدید کرده اند نیز شهر‌هایی بودند که گردشگران بین‌المللی آن‌ها را دوست دارند مانند میامی، لاس‌وگاس، شهر نیویورک، آستین، لس‌آنجلس و نیواورلئان. چشم انداز مقاصد در حال افزایش اکنون اندکی تغییر می‌کند و مقاصد جدید و کمتر کاوش شده را شامل می‌شود.

بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، گزینه‌های اجاره تعطیلات در سه ایالت اوهایو، نیویورک و آلاسکا دو برابر شد. واضح است که گردشگران اکنون به دنبال تجربیات جدید و هیجان انگیز هستند. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ - فقط سه سال قبل از این - مهم‌ترین مقصد‌های سفر رویایی برای آمریکایی‌ها اورلاندو، شهر نیویورک و واشنگتن دی سی بودند. گردشگران امروزی بیشتر از اثرات توریسم «بیش از حد آگاه» می‌شوند، اما در تعطیلات خود آرزوی آرامش و استراحت برای خود دارند. به همین دلیل جای تعجب نیست که مقاصد نامتعارف محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

آمریکایی‌ها چگونه سفر می‌کنند؟

نحوه سفر آن‌ها از روش‌های مورد علاقه گردشگران برای حمل‌ونقل گرفته تا نحوه برنامه ریزی آن‌ها برای تعطیلات خود با سفر و شخص نیز تغییر می‌کند. سفر‌های جاده‌ای یکی از پرطرفدارترین انواع سفرهاست و رانندگی خود بخش بزرگی از سرگرمی در سفر محسوب می‌شود تا صرفا وسیله‌ای برای رسیدن به هدف. حتی چند دهه پس از بازنشستگی جک کرواک، ایالات متحده همچنان سرزمین موعود سفر‌های جاده‌ای است.

تقریبا ۲۲ درصد از سفر‌های تعطیلات در آمریکا به سفر‌های جاده‌ای اختصاص دارد. این شاید به این دلیل است که به طور کلی، اکثر آمریکایی‌ها مسافت‌های نسبتا کوتاهی را برای تعطیلات خود طی می‌کنند. از میان خانواده‌های آمریکایی، تنها حدود ۳۵‌ درصد برای سفر خود بیش از ۵۰ مایل را طی می‌کنند.

افراد کمپینگ همچنین مشتاق کاوش در زمین‌های نزدیک خود هستند، با حدود یک‌سوم (۲۹درصد) سفری کمتر از ۵۰ مایلی از خانه را برنامه ریزی می‌کنند. سفر با خطوط هوایی نیز محبوب است. جای تعجب نیست، آن هم در کشوری با چنین مسافت‌های طولانی! بیشتر مسافران (۵۹درصد) ترجیح می‌دهند به مقصد تعطیلات خود پرواز کنند؛ بنابراین یافتن پرواز‌های ارزان‌قیمت نباید کار سختی باشد.

بسیاری از کارشناسان فکر می‌کردند که ممکن است سفر با خطوط هوایی به دلیل نگرانی‌های بهداشتی مربوط به بیماری همه‌گیر کمتر محبوب شود. اما ترافیک خطوط هوایی در ایالات متحده در واقع اکنون به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است. بر اساس گزارش The Points Guy، بهترین خطوط هوایی در ایالات متحده دلتا، ساوث وست و یونایتد هستند. ارزیابی بر اساس مواردی مانند به موقع بودن، انعطاف‌پذیری، خدمات مشتری و مقرون به صرفه بودن بود. به‌رغم اینکه در نظرسنجی ذکر شده قبلا یک سفر دریایی تعطیلات رویایی بسیاری از مسافران بود، تنها ۲‌ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که واقعا از آن استفاده می‌کنند و فقط یک‌درصد گفتند که با اتوبوس یا قطار به مقصد خود سفر می‌کنند.

اکثر مسافران آمریکایی دوست دارند سفر‌های خود را یک تا ۳ ماه قبل برنامه ریزی کنند. حدود ۱۱‌درصد سفر خود را از ۶ماه قبل رزرو می‌کنند. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد زنان دوست دارند سفر‌های خود را زودتر از مردان برنامه ریزی کنند؛ مردان تمایل بیشتری به رزرو سفر‌های خود ۲ تا ۴ هفته قبل داشتند، در حالی که زنان تمایل دارند ۳ تا ۶ ماه قبل رزرو کنند. مسافران آمریکایی در مورد برنامه ریزی سفر نیز بسیار با فناوری آشنا هستند.

۷۹ درصد سفر‌های خود را به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه رزرو می‌کنند. راهی که مسافران آمریکایی از سفر خود الهام می‌گیرند به سن آن‌ها بستگی دارد. گردشگران ۲۵ سال و بالاتر عمدتا دوست دارند به توصیه‌های دوستان و خانواده اعتماد کنند، در حالی که افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله ایده‌های سفر خود را عمدتا از رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام دریافت می‌کنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین