bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۶۳۰۳

واکنش متناقض علم الهدی به وقوع سیل در دولت روحانی و رئیسی

واکنش متناقض علم الهدی به وقوع سیل در دولت روحانی و رئیسی
نهم فروردین سال ۹۸ وقتی چندین استان را سیل گرفت، احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در واکنش به این حادثه، سخن از نبود مدیریت جهادی به میان آورد. او همان روز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد، گفت که «اگر نزول این باران موجب تخریب شد باید بررسی کنیم آیا اشکال در نزول باران رحمت الهی است و یا اشکال در نوع مدیریت فرصت‌طلبانه و مقتدرانه است؟»
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

روزنامه هم میهن، در مطلبی در خصوص سیل مشهد نوشت: مسئولان استان خراسان رضوی در روز‌های گذشته، اظهارنظر‌های زیادی داشته‌اند؛ نمونه‌اش سخنان دیروز احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد که با سخنان قبلی‌اش درباره سیل مقایسه شد.

نهم فروردین سال ۹۸ وقتی چندین استان را سیل گرفت، احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در واکنش به این حادثه، سخن از نبود مدیریت جهادی به میان آورد. او همان روز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد، گفت که «اگر نزول این باران موجب تخریب شد باید بررسی کنیم آیا اشکال در نزول باران رحمت الهی است و یا اشکال در نوع مدیریت فرصت‌طلبانه و مقتدرانه است؟ وقتی مدیریت جهادی نبود و محور مدیریت، مسئولیت و خدمت نباشد از هر حادثه و جریانی ولو رحمت الهی، نکبت و نقمت برای مردم به وجود می‌آورد و این طبیعی است.»

او همان موقع موضوع را به مدیریت انقلابی مرتبط دانست و دولت وقت را زیر سوال برد: «چه در زلزله غرب کشور و چه در سیل گلستان آنکه وارد عملیات شد و مسائل را حل کرد یا سپاه بود و یا ارتش.»

روز گذشته، اما او، در خطبه نماز مشهد، برداشت دیگری از سیل شهرش کرد و آن را یک بلای طبیعی دانست: «سیل در مشهد یک بلای طبیعی بود که متولیان امر را غافلگیر کرد، نباید در این حادثه دنبال عامل غیرطبیعی بگردیم. این سیل غافلگیر‌کننده در جایی جریان یافت که تاکنون در مشهد سابقه نداشته است و نمی‌توان گفت چرا پیش از این علاج نکردند. سیل بر اثر شدت بارش از دامنه کوه خلج جریان یافت.»

شتاب‌زدگی و غافلگیری مسئولان شهر مشهد به جایی رسد که حسن کلیدری، رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در مصاحبه‌ای سیل را کلاً تکذیب و آن را آب‌گرفتگی جزئی دانست؛ اظهارنظری آنقدر پرسروصدا که موجب شد استاندار خراسان رضوی او را از کار برکنار کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین