bato-adv
bato-adv
قیمت خانه و نرخ اجاره در محبوب‌ترین محله‌های پایتخت

اسرار بازار مسکن در منطقه پنج تهران

اسرار بازار مسکن در منطقه پنج تهران
جنت‌آباد، بلوار فردوس و پونک سه محله محبوب برای خرید و فروش و اجاره مسکن هستند که همچون دیگر محلات با افزایش قیمت مواجه شده‌اند
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرارو- اگر قصد خرید یک خانه ۸۰ متری در منطقه پنج تهران را دارید، باید حداقل هشت میلیارد و حداکثر 11 میلیارد تومان بودجه داشته باشید. 

به گزارش فرارو؛ تعداد معاملات مسکن در پایتخت ایران در فروردینی که گذشت، در بازه ماهانه و در مقیاس نقطه به نقطه کاهش یافته و در این بین بیشترین تعداد معاملات در دو منطقه پنج و ۱۰ انجام شده است. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، طی پنج سال گذشته سه محله جنت‌آباد، بلوار فردوس و پونک در منطقه ۵ پایتخت به ترتیب جزو محلات محبوب و یا به اصلاح گل سرسبد معاملات بوده‌اند. ودیعه یک خانه 80 متری در این محلات حداقل 400 میلیون تومان آب می‌خورد با اجاره ماهانه حدود 17 تا 20 میلیون تومان. 

قیمت خرید و اجاره خانه در جنت‌آباد

قیمت یک واحد ۸۰ متری در محله جنت‌آباد شمالی که چهار سال از عمر بنای آن می‌گذرد، متری ۱۱۰ میلیون تومان آگهی شده است. یعنی برای خرید این واحد دو خوابه با تمام ویژگی‌ها و امکانات باید هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه کنار بگذارید.

فروشنده دیگری برای یک آپارتمان با ۸۰ متر زیربنا و نوساز در همین محله، هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پول می‌خواهد.

اگر قصد خرید یک آپارتمان ۹۰ متری سه سال ساخت در جنت‌آباد را دارید، باید برای خرید هر متر آن ۱۰۵ میلیون تومان بپردازید. قیمت کل آن چیزی حدود ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان برای خریدار آب می‌خورد.

برای واحدی ۱۰۰ متری و نوساز در این محله، ۱۳ میلیارد تومان بودجه لازم است. برای واحد ۱۰۰ متری دیگری با عمر بنای ۵ سال، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است؛ یعنی متری ۱۱۵ میلیون تومان.

اگر بودجه‌تان به خرید خانه در این محله محبوب نمی‌رسد، باید به سراغ رهن و اجاره بروید. یک فروشنده برای واحد ۸۰ متری دو خواب خود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه طلب می‌کند. البته برای اجاره این واحد که سه سال از ساخت آن می‌گذرد، مبلغی تعیین نشده است. اما اگر توان پرداخت اجاره ماهانه را دارید و از پس این میزان ودیعه برنمی‌آیید، می‎توانید به سراغ یک واحد ۸۵ متری دیگری بروید که برای ودیعه آن مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

برای اجاره یک واحد ۹۰ متری در محله جنت‌آباد باید سرمایه بیشتری داشته باشید. برای مثال، یک واحد ۹۵ متری که دو سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، به ودیعه ۶۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۲۲ میلیون تومانی احتیاج دارد.

ودیعه یک واحد با ۱۰۰ متر مربع زیربنا و چهار سال ساخت در جنت‌آباد شمالی، ۵۰۰ میلیون تومان و ماهانه ۲۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و اجاره خانه در بلوار فردوس

بلوار فردوس برای اکثر تهرانی‌ها محله‌ای آشناست. از آنجایی‌که این محله دسترسی خوبی به سایر مناطق پایتخت دارد، توانسته اسم و رسم خوبی هم در بازار خرید و اجاره مسکن پیدا کند.

قیمت خرید یک خانه ۸۵ متری سه سال ساخت و فول امکانات در بلوار فردوس به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

برای خرید یک واحد ۹۶ متری نوساز در فردوس غرب ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و برای واحد ۹۲ متری دیگری با عمر بنای چهار سال، ۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان بودجه احتیاج دارید.

خرید یک خانه ۱۰۰ متری نوساز در محله فردوس غرب هم ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

ببنیم در دنیای اجاره محله فردوس چه خبر است؟ اگر می‌خواهید یک خانه ۸۵ متری چهار سال ساخت در این محله داشته باشید، ودیعه آن چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره آن ۲۰ میلیون تومان ماهی تعیین شده است.

اجاره یک واحد ۹۵ متری دو خواب و نوساز در فردوس شرق، ماهانه ۶ میلیون تومان است، اما برای ودیعه آن باید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

فروشنده دیگری برای واحد ۱۰۰ متری خود هرچند از خیر گرفتن اجاره ماهانه گذشته است، اما ودیعه آن را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است.

قیمت خرید و اجاره خانه در پونک

پونک از محله‌های مرفه‌نشین تهران به حساب می‌آید؛ علت آن آب و هوای پاک، امکانات رفاهی و درمانی مناسب، دسترسی‌های مناسب و خانه‌های نوساز است.

برای خرید یک خانه ۸۰ متری نوساز در پونک که از سال ساخت آن سه سال می‌گذرد، باید متری ۱۴۰ میلیون تومان به صاحب خانه بپردازید؛ این یعنی ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان. فروشنده‌ای واحد ۹۴ متری سه ساله خود را متری ۱۰۷ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز کلیدنخورده در خیابان نفت پونک هم ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.

بازار اجاره پونک هم داغ است و قیمت‌ها سر به فلک کشیده. ودیعه یک واحد ۸۵ متری دو خواب که در سال ۱۴۰۱ ساخته شده، ۸۰۰ میلیون تومان است. برای اجاره آن هم باید ماهی ۱۷ میلیون تومان پرداخت شود.

ودیعه یک واحد ۹۵ متری نوساز در پونک در حالی ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده که برای اجاره ماهانه آن باید ۳۰ میلیون تومان کنار بگذارید. فروشنده دیگری برای واحد ۱۰۰ متری فول امکانات خود با چهار سال ساخت، ودیعه ۶۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۲۴ میلیونی می‌گیرد.

محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
هرچی دلال نامردهست تومنطقه ۵ جمع شده خدالعنتشون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
آقایان مسئول ودست اندرکار ،من معلمم و یازده میلیون میگیرم ومنطقه۵ کار می کنم،چطور می تونم خونه بگیرم؟؟؟؟؟؟
اگر تا آخر عمر نون خالی بخورم هم نمیتونم پول خرید یک خانه۸۰ متری قدیم ساز جمع کنم...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین