bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۴۰۴۴
محمد اسماعیلی گفت:

"نجف زاده یک دیپلمات در لباس خبرنگار بود"

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

نجف زاده با اقدامات حرفه ای خود در فرانسه، پارادایم جدیدی از دیپلماسی رسانه‌ای توسط یک خبرنگار تعریف کرد.

به گزارش مشرق، محمد اسماعیلی کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با اشاره به عملکرد تاثیرگذار خبرنگارصداوسیما در پاریس نوشت:نجف زاده یکی از لژیونر‌های رسانه‌ای سازمان صدا و سیما بود که توانست در خط مقدم دیپلماسی رسانه‌ای کارنامه موفق آمیزی داشته باشد. وی توانست با سبک خاص و نگاه ریز بینانه موضوعات جذاب و مهمی را مطرح نماید که تا پیش از آن بسیاری از مردم کشور فرانسه هم از ان مطلع نبودند. گزارش‌های نجف زاده از فرانسه بیشتر در برگیرنده ی مطالبی بود که تاکنون به دلایل مختلف تصویری از آنها منتشر نشده بود و به نوعی خط قرمز اطلاعات واخبار فرانسه محسوب می‌شد.

این کارشناس روابط بین الملل با یاداوری محدودیت های 18 ماهه نجف زاده در پاریس تصریح کرد: گزارش‌هایی در مورد ماجرای ارسال خون‌های آلوده به ویروس ایدز، قاچاق اشیائ عتیقه به موزه لوور فرانسه و موضوع نیروگاه هسته‌ای اوریدف که ۵۰ درصد سهام آن متعلق به ایران است باعث شد این خبرنگار نهایتا ماهیت اصلی این قبیل نظام‌های به ظاهر دموکرات را بر ملا کند .

اسماعیلی که استاد روابط بین الملل است همچنین حمایت الن گریش سردبیر لوموند دیپلماتیک را از نجف زاده بسیار مهم خواند و نوشت:سردبیرلوموند می دانست نجف زاده در این مدت با وجود محدودیت های فراوان عملکرد حرفه ای و مستقلانه ای داشته است.

نویسنده در ادامه مقاله خود عملکرد نجف زاده را باعث هوشیاری فرانسه خواند که بداند در صورت ادامه روند یکطرفه خبررسانی از ایران،ایرانی ها هم خبرنگاری دارند که بتواند به انها درس های خوبی بدهد،نجف زاده یک دیپلمات در لباس خبرنگار بود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین