bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۴۲۲۲

"ویکی‌لیکس" به دنبال تنش در لبنان

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰


رئیس‌جمهوري لبنان یکشنبه در نخستين واکنش خود به انتشار اسناد «ویکی‌لیکس» مبني بر رابطه وي با «اميل لحود»، رئيس‌جمهوري پيشين و جنبش مقاومت حزب‌الله را نادرست توصیف کرد. 

به گزارش شين‌هوا، دفتر اطلاع‌رسانی «میشل سلیمان»، رئیس‌جمهوري لبنان با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه سلیمان درباره اسناد ویکی‌لیکس هشدار داده و گفته است كه این اسناد از بسیاری از جهات عاری از دقت و صحت است و بیشتر به جزئی‌نگری‌ها، نتیجه‌گیری‌های نادرست یا اطلاعات طرف‌های ثالث استناد می‌کند. 

این بیانیه افشای اطلاعات در پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس را در چارچوب حملات سازمان یافته برای ایجاد تنش و افزایش شکاف بین شهروندان و طرف‌های سیاسی در لبنان توصیف کرد. 

سلیمان تاکید کرد كه مواضعش درباره مسائل ملی از اصول و نقش وی در حفظ منافع عالی ملی سرچشمه می‌گیرد. 

در این بیانیه آمده است كه رابطه رئیس‌جمهوري با امیل لحود، رئیس‌جمهوري پیشین لبنان مبتنی بر دوستی و قدردانی از وی است و رابطه‌اش با همه طرف‌ها و احزاب از جمله حزب‌الله نیز خوب و بر اساس هماهنگی و همکاری است و با هیچ طرفی خصومت یا دشمنی ندارد. 

روزنامه «الاخبار» لبنان شنبه به نقل از پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس اسنادی را درباره نامه‌های سفارت آمریکا در بیروت که به سال 2009 بر می‌گردد، منتشر کرده بود. 

این نامه‌ها به دیدارهای «الیاس المر»، وزیر دفاع دولت انتقالی لبنان و «مایکل سیسون»، سفیر وقت آمریکا در بیروت اشاره داشت که المر در آن به نقل از سلیمان گفته بود تا پایان با حزب‌الله مبارزه خواهد کرد و تنها هدیه‌ای که حزب‌الله به وی داده، ریاست‌جمهوری بوده است. 

المر این نارضایتی سلیمان را به علت حمایت نکردن حزب‌الله از «ناظم الخوری» نامزد سلیمان در انتخابات پارلمانی در منطقه «جبیل» و پایبندی حزب‌الله به نامزد جریان «ملی آزاد» که ریاست آن را «میشل عون» برعهده دارد، عنوان کرده بود.

برچسب ها: لبنان ویکی لیکس
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین