bato-adv
کد خبر: ۷۵۰۶۰

وعده نیکزاد درباره آزادراه تهران-شمال

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه ساخت آزادراه تهران-شمال قدمتی ۱۷ ساله دارد، وعده داد: فاز نهایی آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مهر، علی نیکزاد ظهر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر و راه و ترابری مازندران در جمع خبرنگاران در چالوس افزود: طول آزادراه تهران-شمال ۱۳۱ کیلومتر است که امروز از منطقه یک تا چهار آن بازدید شده است.

سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه ۱۲۱ کیلومتر تونل در این محور ایجاد می شود، تصریح کرد: مناطق چهار و سه این آزادراه تا پایان سال ۹۱ به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: این منطقه به طول ۲۲ کیلومتر، از چالوس تا مرزن‌آباد را شامل می‌شود.

سرپرست وزارت راه و ترابری خاطرنشان کرد، ۲۲ کیلومتر باقیمانده از کرج تا شهرستانک نیز در پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین تونل این آزادراه در منطقه سه احداث خواهد شد، به مردم مازندران قول داد: ۵۰ درصد باقیمانده که شامل مناطق دو و سه از طرف چالوس و کرج می‌شود را تا پایان دولت دهم به اتمام برسانیم.

نیکزاد،با بیان اینکه ۶۸ کیلومتر از مسیر آزادراه تهران-شمال طی سالهای ۹۲ و ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مشاور فنی این پروژه چینی‌ها هستند ولی پیمانکار طرف قرارداد با وزارت راه و ترابری بنیاد مستضعفان است.

وی اظهار داشت: دولت اهتمام خود را برای اتمام آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت فعلی خواهد داشت و پروژه آزادراه تهران-شمال در این دولت به عنوان بزرگترین پروژه راه و ترابری مازندران محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت راه و ترابری تا ساعاتی دیگر از روند توسعه فرودگاه رامسر بازدید می‌کند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
پرطرفدارترین عناوین