bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۸۹

استقبال دبير كل سازمان ملل از سفر به ایران

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۸۶
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل مي‌گويد كه بان كي مون دبير كل اين سازمان را براي ديدار از ايران دعوت كرده است.

خزاعي روز چهارشنبه پس از تقديم استوارنامه‌اش به دبيركل سازمان ملل گفت كه ايران در مسايل منطقه‌اي و جهاني نقش مهمي دارد و با توجه به اهميت رايزني‌هاي گسترده تر با دبيركل در مسايل عمده بين‌المللي از بان كي مون براي سفر به تهران دعوت به عمل آمد.

وي افزود: دبير كل سازمان ملل نيز ضمن استقبال از اين دعوت و با ذكر اينكه خاطرات خوبي از جمهوري اسلامي ايران دارد گفته است خواهان افزايش تعاملات موجود ميان سازمان ملل و جمهوري اسلامي ايران است.

بان و خزاعي در اين ديدار همچنين درباره مسائل مربوط به روابط جمهوري اسلامي ايران با سازمان ملل گفت و گو و تبادل نظر كردند.

خزاعي ‪ ۵۴‬ساله جانشين محمد جواد ظريف شده كه حدود پنج سال سفير و نماينده ايران در سازمان ملل بود.

نماينده دائم كشورمان در ديدارش با بان ، با تشريح سوابق فعاليتهاي خود در عرصه‌هاي مختلف، استمرار تماس‌ها و همكاريهاي موجود ميان جمهوري اسلامي ايران و سازمان ملل متحد را خواستار و بر تقويت برنامه هاي همكاري مشترك تاكيد كرد.

وي همچنين با اشاره به نقش مهم ايران در مسائل منطقه‌اي و جهاني، بر اهميت رايزني هاي گسترده‌تر با دبير كل سازمان ملل در مسائل عمده بين المللي تاكيد كرد.

دبير كل سازمان ملل نيز در اين ديدار خواهان افزايش تعاملات موجود ميان سازمان ملل و تهران شد.

وي با ابراز خرسندي از اينكه جمهوري اسلامي ايران فردي داراي سوابق و تجربيات كاري گسترده و ارزنده را بعنوان سفير و نماينده دائم خود در سازمان ملل منصوب نموده بر پتانسيلهاي فراوان براي توسعه مناسبات فيمابين تاكيد نمود و خواستار تلاش براي تبديل اين توان بالقوه به برنامه هاي اجرائي گرديد.

خزاعي تا قبل از انتصاب به اين سمت علاوه بر دو دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي بمدت پنج سال معاونت امور بين‌المللي وزارت امور اقتصادي و دارائي را بر عهده داشت و عضو شوراي همكاريهاي اقتصادي بين‌المللي وزارت امور خارجه بود.

وي همچنين در كارنامه خود عضويت هيات مديره صندوق اوپك، نايب رئيس كميته سرمايه گذاري صندوق مذكور و سالها نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در بانك جهاني را دارد.

علاوه بر اين خزاعي در دانشگاه علامه طباطبائي تهران تدريس نموده و سوابق قابل توجهي در مسائل فرهنگي دارد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین