bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۸۱۳۳۴

12 القاعده‌ای به دست ارتش یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

فرارو- 12 تن از افرادی که به گفته مقامات دولتی با شبکه القاعده در ارتباط بودند در شهر جنوبی زنجبار توسط ارتش یمن کشته شدند. 

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از الجزیره، ارتش یمن گزارش داد در درگیری هایی که به منظور نجات شهر زنجبار از دست اشغالگران صورت گرفت، 2 تن از سربازان یمنی کشته شدند. 

گردان توپخانه ای 119 که گروهی را در حال کارگذاشتن مواد منفجره در جاده اصلی هدف قرار داده بود، باعث کشته شدن 12 نفر و جراحت سه نفر شد. 

مخالفان علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن دولت این کشور را متهم می کنند که در مورد خطرات القاعده اغراق می کند تا از این طریق فشارها برای پایان حکومت 33 ساله صالح را کاهش دهد. 

یمن خانه القاعده در شبه جزیره عرب محسوب می شود که با اسامه بن لادن، رهبر سابق این شبکه ترورسیتی ارتباط و همکاری نزدیکی داشته است. 

این در حالی است که روز گذشته هزاران تن از مردم معترض به خیابان ها آمده و با امید افزایش فشار برای سرنگونی صالح تظاهرات کردند. 

دولت یمن روز جمعه اعلام کرد که صالح که در حمله ای توپخانه ای مجروح شده و برای درمان به عربستان سفر کرده، طی چند روز آینده به یمن باز می گردد. از سوم ژوئن که صالح زخمی شده در انظار عمومی دیده نشده است و برخی معتقدند وی مرده و عربستان قصد پنهان کردن این امر را دارد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین