bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۹۸۳۳۵

دفاع احمدی نژاد از خط‌ قرمزهايش

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰


روزنامه شرق توشت:

دو سال است كه محمود احمدي‌نژاد در هفته آخر آذر ماه راهي مازندران مي‌شود تا در سالگرد درگذشت مردي شركت كند كه او را «يك بسيجي واقعي» مي‌داند كه جاي او «به اين زودي‌ها در دولت پر نمي‌شود.»

علي كردان وزير كشور دولت نهم بود كه مدتي كوتاه پس از رأي موافق مجلس به استيضاحش بر اثر بيماري سرطان درگذشت.

محمود احمدي‌نژاد اما در قامت رييس دولت تا آخرين لحظات زندگي كردان از او دفاع كرد و حتي پس از مرگش نيز با انتقادات شديداللحن از مخالفانش آنها را به «همدستي با استعمار پير براي ضربه زدن به شخصيت او» متهم كرد.

احمدي‌نژاد كه پيش از اين خط قرمز خود را كابينه‌اش خوانده در ماجراي كردان و دفاع قاطعانه از او حمايتش از مردان دولت به هر قيمتي را اثبات كرد.

ديروز روابط عمومي استانداري مازندران به نقل از استاندار اين استان اعلام كرده كه «احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري اسلامي ايران براي شركت در مراسم دومين سالگرد ارتحال مرحوم حاج علي كردان به مازندران سفر مي‌كند.»

سيدعلي‌اكبر طاهايي، استاندار مازندران با اشاره به اين سفر گفته «انگيزه سفر ایشان به استان، پاسداشت و نكوداشت اين فرزند شايسته مازندران است كه حلاوت خدمتش در نقاط مختلف كشور بر جاي مانده است.»

دفاع قاطعانه و سرسخت احمدي‌نژاد از كردان اما تا پيش از فوت او تا آنجا پيش رفت كه بسياري از دوستان ديروز و همراهان سابق احمدي‌نژاد در مجلس به صف‌آرايي در مقابل او پرداختند.

نمايندگان مجلس بارها و بارها در ديدار‌هاي رسمي و غيررسمي خود از احمدي‌نژاد خواستند كه كردان را بركنار كند تا مجلس ناچار به تهيه طرح استيضاحش نشود اما رييس‌جمهوري نه تنها كردان را از وزارت كشور بركنار نكرد بلكه طرح استيضاح مجلس را «غير قانوني» توصيف كرد و به نشانه اعتراض در جلسه استيضاح شركت نكردند.

انتقادات محمود احمدي‌نژاد به عملكرد مجلس در ماجراي استيضاح و بركناري كردان به حدي بود كه در اولين مراسم سالگرد كردان دفاع جانانه‌اي از وزير درگذشته خود كرد.

احمدي‌نژاد راهي ساري است تا در دومين مراسم سالگرد مرحوم علي كردان شركت كند.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
مرحوم كردان سالها با مخالفان آقاي احمدي نژاد در حساس ترين پستها كار كرد اما همين كه وارد كابينه آقاي احمدي نژاد شد مورد غضب و ابزار تسويه حساب با رييس جمهور قرار گرفت! اما ملت با پي بردن به اغراض مخالفان با راي بيشتري در 22 خرداد88 به آقاي احمدي نژاد اعتماد كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
مرحو م كردان اگر مي خواست مي توانست بالاترين مدارك دانشگاهي را اخذ نمايد اما شرافت و وجدان انساني او اجازه نداد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین