آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است، امروز سه شنبه مدعی شد: «احتمال صدور حکم دستگیری فرماندهان ارتش و رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی یک رسوایی در مقیاس تاریخی خواهد بود».

هشدار احمد مسعود؛ احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند، چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.

عربستان ۳۲۰ هزار اتاق هتل می‌سازد

دولت عربستان سعودی جذب ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده (داخلی و خارجی) را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار داده است که ۵۰ درصد بیشتر از هدف قبلی خود است و برای دستیابی به این هدف به طور فعال، استراتژی‌های مختلفی را برای جذب مسافران بین‌المللی، از جمله توسعه پیشنهاد‌های فرهنگی و سرگرمی در سراسر کشور، اجرا می‌کند.

ترامپ: ۷ اکتبر هرگز نباید اتفاق می‌افتاد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرنگاران به‌شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متحد نزدیکش در دوره ریاست جمهوری سابق خود انتقاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم

«چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیرو‌های ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.»

تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS

برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

اوایل روز دوشنبه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که او رهبران عرب را تشویق می‌کند تا پیشنهاد خود را برای راه‌حل دو دولتی ارائه کرده و از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد که رهبران عرب را برای ارائه آن به بروکسل دعوت کنند.

ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟

بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد و در عین حال هشدار‌های خود را درباره حمله جدید اسرائیل به رفح در جنوب غزه تکرار کرد تا درباره چشم انداز یک توافق آتش بس احتمالی برای آزادی گروگان‌ها صحبت کند. این تماس برای هموار کردن راه برای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، بود که تنها چند ساعت قبل از آن تماس، روز یکشنبه واشنگتن را برای سفر جدید خود به خاورمیانه با هدف کاهش شدت جنگ در غزه ترک کرد.

درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد

درخواست نتانیاهو در جریان گفتگوی تلفنی که دو طرف عصر روز یکشنبه با هم داشتند، مطرح شد و نتانیاهو خواستار ممانعت از صدور حکم‌های بازداشتی شد که شخص او و یا وزیر جنگ کابینه‌اش و یا رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را هدف قرار می‌دهند.

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

A-۱۰ Thunderbolt II؛ خریدار مرموز «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا کیست؟

این جت بسیار شناخته شده به دلیل ظاهر زشتش نام مستعار «Warthog» یا گراز را به خود اختصاص داد و به خاطر صدای خاص توپ Gatling ۳۰ میلی متری GAU-۸/A Avenger که روی دماغه نصب شده بود، معروف شده است. محبوبیت این هواپیما در میان نیرو‌های زمینی، کهنه سربازان، مردم و کنگره باعث شده تا آن را بسیار طولانی‌تر از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود، در سرویس نگه دارند.