آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

نهنگ تک‌شاخ براق به فضا می‌رود

ویلیامز می‌گوید که نهنگ تک شاخ نشان دهنده هیجان او و ویلمور برای پرواز در این ماموریت است. پرواز آزمایشی آن‌ها راه را برای پرواز‌های عملیاتی استارلاینر برای شروع رفت و آمد سرنشینان به ایستگاه فضایی و بازگشت به ناسا هموار خواهد کرد.

نفرین پنج که دامن‌گیر انسان و دیگر پستانداران شد

اگر به پنجه‌های گربه، سگ یا حتی کانگورو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چیزی بین دستان ما و آن‌ها مشترک است. همه پستانداران به اشکال مختلفی پنج انگشت دارند؛ بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا با وجود نحوه فرگشت متفاوت همه ما پستانداران، الگویی یکسان بین ما و آن‌ها وجود دارد؟

فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!

پرتاب تاریخی فضاپیمای بوئینگ استارلاینر تنها دو ساعت قبل از پرتاب موشک اطلس V به‌تعویق افتاد؛ تصمیم به لغو این پرتاب تنها چند دقیقه پس از آن اتخاذ شد که «بوچ ویلمور» و «سونی ویلیامز»، فضانوردان ناسا در داخل فضاپیمای استارلاینر روی صندلی‌های خود مستقر شده بودند.

GPS مختل شد؛ اما چرا؟

جواد عامل، مدیرعامل مسیریاب نشان می‌گوید کاری که در حال صورت گرفتن از یک منبع ناشناس جعل GPS یا Spoofing GPS است که باعث می‌شود اپلیکیشن‌های مسیریاب و نقشه‌ها دچار مشکل شوند.

ماجرای حذف پیام رسان‌های ایرانی از گوگل‌پلی چیست؟

حذف پیام‌رسان‌های ایرانی از گوگل‌پلی و اخطار گوگل به کاربرانی که از پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده می‌کنند هر از چند گاهی داغ می‌شود و به کاربران برخی از پیام‌رسان‌ها گوگل اخطار امنیتی می‌دهد. این اخطار امنیتی این شائبه را برای کاربران ایجاد می‌کند که این پیام‌رسان‌ها چندان امن نیستند، اما مدیران این پیام‌رسان‌ها معتقدند تحریم‌ها موجب این اخطار‌ها می‌شود و پیام‌رسان‌ها از امنیت کافی برخوردارند.

آزمایش اولین داروی رشد دندان در ژاپن

در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک در ایران

پژوهشگر و محقق زمین‌شناسی گفت: «یک نمونه سنگ فلزی را که دارای چگالی بالا و جذب آهن‌ربای قوی بوده مورد آزمایش قرار دادیم. در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن(بافت مخصوص شهاب سنگ های آهنی) مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخوردهای فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.»

(ویدئو) انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی

این اسکلت بیرونی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، رباتیک و فناوری‌های پیشرفته، به انسان قدرت و سرعتی اعجاب‌آور می‌بخشد. تصور کنید که بتوانید با سرعتی معادل ۲۰ کیلومتر در ساعت بدوید، از موانع بلند بپرید و یا اجسام سنگین را به آسانی جابجا کنید. این‌ها فقط نمونه‌هایی از توانایی‌هایی هستند که اسکلت بیرونی چینی به ارمغان می‌آورد.