bato-adv
کد خبر: ۱۱۷۹۰۴

اعتراض فراکسیون اصولگرایان به لاریجانی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۱
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض فراکسیون اصولگرایان به لاریجانی در جلسه ای مشترک گفت: ما در خصوص تضعیف فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم به لاریجانی اعتراض کردیم اما عزمی برای وجود فراکسیون متحد اصولگرایی در مجلس نهم در وی وجود نداشت.

بیژن نوباوه در گفتگو با مهر با بیان اینکه مجلس نهم با مجلس مطلوب فاصله زیادی دارد اظهار داشت: مجلس نهم با آنچه ما فکر می کردیم فاصله زیادی دارد، ما فکر می کردیم مجلس نهم به مراتب از مجلس هشتم بهتر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مجلس نهم روابط بر شایسته سالاری حاکم شده است و بسیاری افرادی که صاحب تخصص های خوبی هستند و لیاقت بالایی دارند به این دلیل که در یک باند هایی نیستند از قافله عقب مانده اند.

وی تاکید کرد: البته این تبعیض ماندگار نخواهد بود و نمایندگان که لایق هستند در هر شرایطی می توانند تاثیر گذار باشند و به وظیفه خود عمل کنند اما این عملکرد با آنچه باید در یک جامعه اسلامی وجود داشته باشد فاصله دارد.

نوباوه با اشاره به اعتراض فراکسیون اصولگرایان به ریاست مجلس در جلسه ای مشترک ادامه داد: ما در خصوص علت تضعیف فراکسیون اصولگرایان که از مجلس هشتم وجود داشت و خودشان باعث انتخاب لاریجانی به ریاست مجلس شدند اعتراض داشتیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خصوص پاسخ لاریجانی به این اعتراض گفت: ایشان معتقد بودند می توان فراکسیون های اصولگرایی دیگری در مجلس تشکیل داد و این امر اشکالی ندارد و عزمی برای وجود فراکسیون متحد اصولگرایی در مجلس نهم که بتواند امور را ساماندهی کند و از ظرفیت ها استفاده کند در ایشان وجود نداشت.

وی افزود: در این جلسه مشکلات مطرح شد و لاریجانی هم گوش کرد و پاسخ داد اما نظر کلی اش موافق ما نبود.

نوباوه در خصوص رهن مسکن برای نمایندگان گفت: عملکرد مجلس در این زمینه مثبت است، مجلس راسا برای نمایندگان خانه های مورد نظرشان را رهن می کند و املاک با نمایندگان قرار داد نمی بندند.

وی با اشاره به اینکه مجلس برای رهن خانه ها الگویی ارائه کرده است ادامه داد: براساس این الگو نمایندگان باید در مناطق میانه شهر خانه رهن کنند و تقریبا یک الگوی متوسطی برای این موضوع برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در جریان انتخاب ریاست مجلس نهم هواداران علی لاریجانی برای ریاست مجلس فراکسیون رهروان ولایت را تشکیل داده و رایزنی های گسترده ای را با منتخبین جدید مجلس نهم برای رای به ریاست لاریجانی آغاز کردند.این فراکسیون پس از مدتی اعلام کرد فقط کار کرد انتخاباتی نداشته و در مجلس نهم فعالیتی گسترده خواهد داشت.

 اعضای هیئت موسس فراکسیون رهروان در همین راستا از برگزاری جلسه برای انتخاب ریاست این فراکسیون و تصویب اساسنامه آن خبر دادند و اعلام کردند علی لاریجانی گزینه ریاست این فراکسیون نیست.
 
فراکسیون اصولگرایان نیز در همان ایام در قالب طرفداران ریاست حدادعادل بر مجلس تشکیل جلسه داد و از همه منتخبان اصولگرای مجلس هشتم با گرایشات سیاسی مختلف دعوت کرد در این جلسه شرکت کنند اما هیئت موسس فراکسیون رهروان اعلام کردند در این جلسه شرکت نخواهند کرد.
 
پس از پایان رقابت های انتخاباتی ریاست مجلس شورای اسلامی مجددا فراکسیون اصولگرایان از همه اصولگرایان مجلس دعوت کرددر مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان شرکت کنند اما باز هم اعضای فراکسیون رهروان در این جلسه شرکت نکردند.
 
هفته گذشته شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و علیرضا زاکانی، جوکار، احمد سالک، غلامعلی حدادعادل ، قاضی‌زاده و ضرغام صادقی به عنوان شش عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون اصولگرایان انتخاب شدند.
 
پیش از آن نیز 30 عضو شورای مرکزی موقت انتخاب شده بودند. انتخاب هیات رئیسه و رئیس دائم فراکسیون پس از تدوین اساسنامه این فراکسیون و با رای مجمع عمومی آن انجام خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
اصولگرايان مملكت را بر باد دادند. جوابي داريد برا اين حرف؟ بسم الله!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو