bato-adv
کد خبر: ۱۲۰۰۲۰

مشاجره علیرضا دبیر و پروین احمدی‌نژاد

پروين احمدي‌نژاد به مطرح شدن موضوع جدايي ري از تهران در صحن علني شورا آنهم در غياب نمايندگان دولت اعتراض كرد و سبب مشاجره وي با علي‌رضا دبير شد كه در نهايت موضوع با مداخله مهدي چمران خاتمه يافت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

پروين احمدي‌نژاد به مطرح شدن موضوع جدايي ري از تهران در صحن علني شورا آنهم در غياب نمايندگان دولت اعتراض كرد و سبب مشاجره وي با علي‌رضا دبير شد كه در نهايت موضوع با مداخله مهدي چمران خاتمه يافت.
 
پروين احمدي‌نژاد ـ عضو كميسيون برنامه‌و بودجه شوراي شهر تهران ـ در جريان چهارصد و هفتاد و نهمين جلسه علني شوراي شهر تهران و در حالي كه چهار نفر از نمايندگان مردم پايتخت در مخالفت طرح جدايي ري از تهران نطق پيش از دستور داشتند، در سخناني به دفاع از نظر دولت در اين رابطه پرداخت و گفت: برخي اعضا حتي به بيان تذكر درباره عملكرد شهرداري تهران هنگامي كه مسئول مربوطه در صحن شوراي شهر حضور ندارد، اعتراض مي‌كنند و حتي بعضا مانع بيان تذكر اعضاي شورا مي‌شوند. اما اكنون فضاسازي مي‌شود كه در آينده از دولتمردان دعوت كنيم تا توضيحات خود را ارائه كنند؛ اين كار، غيراخلاقي است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه برخي از اعضاي شورا بيشتر از «ما قال (آنچه گفته مي‌شود)» به «من قال (چه كسي گفته است)» مي‌پردازند، ادامه داد: آقاي دبير در مخالفت با مونوريل تهران چندين جلسه در صحن شوراي شهر صحبت كردند، اما ايشان در تاييد پل جنوب حافظ و يا پل پروژه صدر ـ نيايش هم احسنت گفتند.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به بخشي از اظهارات عليرضا دبير ـ عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران، گفت: اظهاراتي مبني بر اينكه قيمت زمين در شهرري پس از طرح موضوع جدايي ري از تهران كاهش يافته است، فضاسازي است و اينكه اين دو موضوع را به هم مرتبط كنيم صحيح نيست.
 
وي با بيان اينكه موضوع جدايي ري از تهران در حيطه اختيارات شوراي شهر نيست، گفت: ما مي‌توانيم پيشنهاد و نظرات خود را عنوان كنيم اما خوب بود در جلسه مشتركي از نمايندگان دولت هم دعوت بعمل مي‌آمد و اين موارد در آن جلسه عنوان مي‌شد.
 
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: جدايي ري از تهران قانوني است و اجراي آن به عمر اين دوره شهرداري و دولت نمي‌رسد. بهتر اين است كه در يك جلسه مشترك و با طرح نظرات كارشناسي به اين موضوع پرداخته شود تا در جامعه جو رواني ايجاد نشود.
 
از آنجا كه پروين احمدي نژاد مستقيما دبير را خطاب قرار داده و به بخش‌هايي از سخنان او اعتراض كرده بود، دبير هم در سخناني با بيان اينكه همواره اعتقاد دارم كه هركجا مترو وجود داد، ساخت مونوريل توجيه اقتصادي ندارد، افزود: در ابتدا قرار بود پل حافظ و همينطور پل صدر تونل شوند و من در تاييد اين پروژه‌ها، شهرداري را تشويق نكردم ولي پروژه‌اي مثل تونل توحيد را تاييد مي‌كنم.
 
وي در ادامه به موضوع جدايي راي از تهران اشاره كرد و گفت: تهران 15 عضو شوراي شهر دارد اما با كداميك از ما در اين باره مشورت شده است.
 
پروين احمدي نژاد در اين حين گفت: آقاي چمران مسئوليت رياست شوراي عالي استان‌ها را بر عهده دارد و مي‌تواند در جلسات مشورتي مربوط به اين طرح حضور داشته باشد اما تقسيمات كشوري زيرنظر وزارت كشور است و به شوراي شهر ارتباطي ندارد.
 
در نهايت بحث و مساجره ميان احمدي‌نژاد و دبير با مداخله مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران خاتمه يافت.
 
چمران تاكيد كرد: آمادگي داريم كار كارشناسي دقيقي در اين موضوع انجام داده و هر كجا كه ما را دعوت كنند حتي اگر فرمانداري ري باشد، در جلسات حضور يابيم و نتيجه كاركارشناسي خود را ارائه دهيم.
 
وي با بيان اينكه مشابه ايده جدايي ري از تهران پيش از اين تجربه شده و نتيجه خوبي نداشته است، گفت: حداقل به خاطر تجربيات قبلي مي‌توانيم نگران باشيم. حتي اگر اين نگراني بر اساس حدس و گمان باشد عقل سليم مي‌گويد كه بايد اين نگراني را پيگيري كنيم.
 
چمران ادامه داد: مي‌پذيرم كه ايرادهاي مطرح شده به جدايي راي از تهران در جلسه امروز شورا يك طرفه است و از نمايندگان دولت دعوت و حتي خواهش مي‌كنم كه در جلسات كارشناسي مشتركي اين موضوع را به بحث بگذارند.
 
وي افزود: اگر دولتمردان تمايل دارند كه اين بحث‌هاي كارشناسي در نظر عموم مطرح شود، مي‌توانند در شوراي شهر به آن پرداخته شود و در غير اين صورت در هر كجاي ديگر كه اين جلسات تشكيل و از ما دعوت شود، حضور مي‌يابيم.
 
وي در خاتمه با اشاره به ماه رمضان به عنوان ماه گذشت، انصاف و تقوا ابراز اميدواري كرد: مسائل داخلي شوراي شهر با تاسي از ماه رمضان حل شود.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
تنها راه خلوت کردن تهرانه که اونهم عرصه میخواد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
از دفاع سرکار خانم احمدی نژاد ار حقوق مردم ری بعنوان یک شهروند ری نشین تقدیر و تشکر می نمائیم
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
احمدی نژاد ها همه مثل همند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
دبیر باید فتیله پیچش می کرد...
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
سرکارخانم احمدی نژاد !!
حداقل کمی مطالعه بفرمائید بعد اظهار نظر کارشناسی بفرمائید
تمامی مخالفان احداث پل جدید حافظ امروز به موفقیت و لزوم اجرای آن واقف شده اند و همگان به نظر کارشناسی شهرداری اذعان دارند لااقل از تاکسیداران و رانندگان و کسبه محل کمی پرس و جو می کردید بعد از قول مردم حرف می زدید همکار بنده که در منطقه شهرری زندگی می کند و از میدان توپخانه و با اتوبوس از این مسیر می گذشت (به دلیل فرار از ازدحام جمعیت وحشتناک مترو و مشکل تنفسی و ریوی) قسم می خورد که حداقل 50 دقیقه زودتر از قبل به منزل می رسد و متعجب بود که چطور یک پل ناچیز اینقدر در ترافیک منطقه می تواند مثبت واقع شود.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
میبایست برای اقای دبیر پروژه صدر سود آور باشه مردم میدونند که شهرداری با همه نظرات کارشناسی ترافیک این پروژه را غیر اصولی به خاطر بار ترافیکی ان در مدرس و باقری ایجاد خواهد شد میشد با این هزینه یک خط مترو شرق به غرب ایجاد نمود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
يكيشون خواهر رييس جمهوره اون يكي كشتي گير خدايي اصلا جاي اين دو تا تو شوراي شهر ه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
كجاي اين مشاجره بود؟
احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
دبير بايد برود در گود كشتي بگيرد آنهم فقط با آقايان .
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv