bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۵۹۶۹

«مكافات» در تئاتر شهر

کارگردان نمایش «مکافات» معتقد است: موقعیت زمانی این اثر نمایشی می‌تواند برای هر تماشاگری جذاب باشد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
کارگردان نمایش «مکافات» معتقد است: موقعیت زمانی این اثر نمایشی می‌تواند برای هر تماشاگری جذاب باشد.

به گزارش ايسنا، برکه فروتن با بیان این مطلب افزود: با توجه به چند اجرایی که از این اثر نمایشی در سالن انتظار تالار اصلی داشتیم خوشبختانه مخاطبان توانسته‌اند ارتباط خوبی با اثر داشته باشند چرا که تماشاگر این بار برخلاف اجراهای رایج تئاترمحیطی در مجموعه تئاتر شهر با اجرایی مواجه شده که در او توقع جدید به وجود آورده است.

کارگردان نمایش «مکافات» ادامه داد: نمایش‌هایی که تا امروز در قالب اجراهای محیطی مجموعه تئاتر شهر اجرا شده‌اند اغلب در قالب آثاری با نگاه مدرن به مخاطبان عرضه شده در حالیکه فضای اجرایی نمایش مکافات کاملا در گذشته برای تماشاگر روایت می‌شود و این شیوه است که توانسته تا به امروز برای تماشاگران جذاب باشد.

البته شاید تماشاگر در ابتدای ورود به محل اجرا با فضایی ناشناخته و گنگ رو به رو باشد اما با گذشت زمان با نمایشی روبه رو می‌شود که متعلق به فرهنگ و سنت او بوده و همین برخورد است که برای او هیجان انگیز و جذاب خواهد شد.

فروتن خاطرنشان کرد: نمایش «مکافات» به نوعی نمایش استفاده از فضا و مکان است که نمی‌توان آن را در غیر از سالن انتظار تالار اصلی اجراکرد و به نظر من این موضوع همان مساله‌ای است که می تواند در چارچوب تعاریف مربوط به تئاتر محیطی قرار بگیرد.

نمایش «مکافات» هر روز ساعت 18 در سالن انتظار تالار اصلی با بازی وحید نفر، مائده قدیری و مریم عراقی میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو