bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۸۳۱۳

عضو جبهه پایداری: قطعا از کاندیدای دولت حمایت‌ نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
روزنامه آرمان نوشت:

هنوز حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را لازمه اجماع می‌دانند و می‌گویند اگر رقیب حضور نداشته باشد، وحدت و اجماع امری غیرضروری است البته در این میان بزرگان اصولگرایی نظر دیگری دارند و اجماع و وحدت را برای همیشه مورد توجه قرار می‌دهند. این بزرگان به خوبی دریافته‌اند که وحدت و اجماع در اردوگاه اصولگرایی امکان‌پذیر نیست پس از واژه ائتلاف به جای وحدت استفاده کردند.

با گذر زمان مشخص شد که همین ائتلاف هم به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود و نیازمند از خودگذشتگی و ایثار در اردوگاه اصولگرایی است که نشان داد در این مقطع امری ناشدنی است که نمونه آن مدل 2+1 است؛ در این مدل 3 کاندیدای احتمالی وارد عرصه شدند تا 2 نفر به نفع کاندیدای دیگر کنار روند اما این هم به نتیجه نرسید.

به هر حال اصولگرایان به‌ویژه بزرگان آنها در این روزها که ماه‌های کمی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مانده، باید به فکر راهکار دیگری برای نیل به موفقیت باشند چراکه تجربه ثابت کرده که ورود با کاندیداهای متعدد منجر به موفقیت نخواهد شد حتی اگر آلترناتیوی به نام اصلاح‌طلبان در صحنه باشند. فضای اردوگاه اصولگرایی به نظر می‌رسد در این ایام غبارآلود است که اعضای بدنه میانی این اردوگاه هم به اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف می‌پردازند.

مثلا روز گذشته یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری که پیش از این در دولت نهم، معاون رئیس‌جمهور بود، گفت که از کاندیدای دولت حمایت نمی‌کنیم.

زهره طبیب‌زاده نوری صحنه رقابت انتخابات 92 را در داخل جریان اصولگرایی دانست و گفت: یک کاندیدا نمی‌تواند مورد توافق همه سلایق سیاسی باشد بنابراین بهتر است مدلی شبیه مدل رقابتی مجلس نهم برای انتخابات آینده استفاده شود.

زهره طبیب‌زاده درخصوص ائتلاف کاندیداها در جریان اصولگرایی گفت: این خوب است که آرا پخش نشود و اصولگرایان روی کاندیدای مشخصی ائتلاف کنند اما با توجه به اینکه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات منتفی است، رقابت داخل جریان اصولگرایی خواهد بود.

رقابت انتخابات 92 میان اصولگرایان خواهد بود
وی تصریح کرد: شانس رای آوری اصلاح‌طلبان کم است نتیجتا رقابت در انتخابات 92 میان اصولگرایان خواهد بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، مدل رقابتی مجلس نهم را مدل مناسبی برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دانست و گفت: باید منتظر گذشت زمان و مشخص شدن کاندیداها باشیم و برای تصمیم‌گیری نهایی یا پیش‌بینی آنچه که اتفاق می‌افتد، زود است.

وی یادآور شد: یک فرد نمی‌تواند مورد قبول همه سلایق سیاسی باشد بنابراین ممکن نیست که برای یک فرد به توافق برسد و اگر همین اتفاق بیفتد دیگر رقابتی در جریان انتخابات وجود نخواهد داشت بنابراین بهتر است که چند کاندیدا در جریان اصولگرایی برای انتخابات داشته باشیم و باید اجازه داد که چند نفر مطرح شوند.

طبیب‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری از کاندیدای دولت حمایت خواهد کرد، گفت: طبعا اینطور نیست؛ اگر می‌خواستیم از کاندیدای دولت حمایت کنیم، صف‌مان را از دولت جدا نمی‌کردیم.

وی هدف از تشکیل جبهه پایداری را مرزبندی با جریان انحراف خواند و گفت: خیلی تلاش شد رئیس‌جمهور را از جریان حاشیه‌ساز اطراف دولت جدا سازیم؛ اما وقتی‌که شخص رئیس‌جمهور اصرار دارد و آن حمایت‌های غرا را در حکم مشائی برای انتصاب جدیدش می‌دهد؛ این نشان‌دهنده این است که رئیس‌جمهور نمی‌خواهد خود را از مشائی جدا کند، بنابراین ما نیز اصراری نداریم.

بدون تاییدیه مصباح، حجتی برای تصمیم‌گیری‌ها قایل نیستیم
طبیب‌زاده تاکید کرد: اولین شخصی که صراحتا درخصوص جریان انحرافی اعلام موضع کرد حضرت آیت‌ا... مصباح بود و جبهه پایداری هم بدون مشورت ایشان قدم برنمی‌دارد و جبهه پایداری بدون تاییدیه آیت‌ا... مصباح روی تصمیمات و موضع‌گیری‌های خود حجتی برای تصمیم‌گیری‌هایش قائل نیست.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو