bato-adv
کد خبر: ۱۵۲۳۵۱
بهرام شهرياري در گفتگو با فرارو مطرح كرد

فاصله صنعت خودرو تا تعطيلي كامل

با گسترده شدن دامنه تحريم ها بر صنعت خودروسازي حالا اين سوال مطرح است كه اين صنعت تا چه اندازه با تعطيلي كامل فاصله دارد؟
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
فرارو- با گسترده شدن دامنه تحريم ها بر صنعت خودروسازي حالا اين سوال مطرح است كه اين صنعت تا چه اندازه با تعطيلي كامل فاصله دارد؟

بر اساس تحریم‌های جدید آمریکا، افرادی که به فروش، تامین یا انتقال کالاهای مهم، یا خدمات مورد استفاده در بخش صنعت خودرو ایران اقدام می‌کنند تحریم خواهند شد. این تحریم‌ها از اول ژوئیه به اجرا در می‌آیند.

بهرام شهرياري عضو سابق هيأت مديره‌ي انجمن قطعه سازان در گفتگو با فرارو گفت: «متاسفانه در حالي كه از قبل پيش بيني مي شد كه دامنه تحريم ها گسترش يابد اما براي شرايط امروز فكري نشده است.»

شهرياري با تاكيد بر اين مطلب افزود: «نه تنها صنعت خودروسازي كشور نتوانست در اين مدت به سمت حداكثر كردن ساخت داخل پيش برود بلكه واحد هاي قطعه ساز داخلي را نيز بنا به دلايل مختلف تعطيل كرد. در نتيجه اين اقدامات صنعت خودرو آنچه را كه داشته را نيز از دست داده است و خود را وابسته تر كرده است.»

وي با اشاره به عزم جدي تحريم ها براي فلج كردن صنعت خودرو گفت: «ما تا پيش از اين تنها صادركننده قطعه به پژو به طور مستقيم بوديم. اما عليرغم سرمايه گذاري هاي سنگين در اين بخش و تعهد پژو به خريد قطعات، تحريم ها مانع از تبادل مالي شد.»

اين قطعه ساز با اشاره به فضاي چند جانبه تحريم گفت: «علاوه بر اين قطعه سازاني كه هم اكنون در حال توليد هستند خط توليد رباتيك دارند كه براي تهيه قطعات اين رباتها نيز دچار مشكل هستند. صنعت خودرو  پيش بيني هاي درستي از اين شرايط نداشته است.»

به گفته شهرياري چند سال پيش بزرگترين شركت طراح خودرو به ايران آمد كه براي طراحي بدنه و پلت فرم مشاركت كند. اما مديران خودروسازي اين موقعيت را به دليل سياست هاي غلط از دست دادند. توافقات اوليه بر ميزان بهره وري 60 درصدي خودروسازان و اشتغال 150 مهندس ايراني در اولين پروژه بوده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت خودروسازي ايران تا چه اندازه با تعطيلي كامل فاصله دارد گفت: « در صورتي كه شركت هاي كوچك قطعه ساز تبديل به شركت-گروه هاي بزرگ قطعه سازي شوند و داشته هاي سخت افزاري، مديريتي  و دانش فني خود را در اختيار هم قرار دهند و علاوه بر اين مراكز تحقيق و توسعه در كنارشان راه اندازي شود مي توان به آينده اميدوار بود. در غير اين صورت صنعت خودروسازي محكوم به فنا است.»
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اگر حسابرسی اقتصادی شود سالهاست که ضرر می دهد
بينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مي‌دونيد چند ميليون شغل از قبل همين خودروسازي بي‌ارزشي كه دوستان نام بردند اشتغال دارند، در هرصورت اگر همين چندميليون شغلي كه موجوداست از كار بيكار بشوند ضرري كه دارد به مراتب بيشتر از صنعت حال خودروسازي است درهرصورت در مملكت ما تمامي چرخهاي توليد بهم گره‌خورده‌اند، صنعت فولاد كشور اولين ضرر را خواهدكرد، سپس بانكها پس آنقدر بي انصاف نباشيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
صنعت خودرو یا صنعت فرقون. مشگلی نیست استنبلی می سازیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
والله اگر قرار است با اینهمه حمایت و سرمایه گذاری و حرف وحدیث تولید نهایی کارخانجات خودروسازی (خودروسازی که نه بلکه مونتاژ بسیار بسیار بدتر از اصل که مثلا 20 سال قبل تولید می شد) ارابه های مرگی به نام پراید و نظایر آن باشد بهتراست که هرچه زودتر فاتحه این صنعت را برای همیشه بخوانیم. والله بی عرضگی و سوءمدیریت و عقب ماندگی هم حدی دارد؟!! الان ما کجا و صنعت خودروسازی کشوری مانند کره جنوبی کجا؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
صنعت دولتي بي ارزش داراي مديران بي لياقت همين بهتر كه تعطيل شود آقاياني كه ادعا مي كردند توليد خودرو 100% داخلي است وحالا اين حرفها را مي زنند بايد در يك طويله زنداني شوند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۸
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بر اساس افشاگری آقایان در مناظره ها مشخص شد که همه ی این مسائل و مشکلات موجود به خاطر تصمیم گیری های نابخردانه حضراتی است که در راس امور میباشند و بی تدبیر عمل میکنند .
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
يادم مياد اوايل دوره احمدي نژاد ايشان ميگفتند " صنعت خودرو سازي يك صنعت پيش پا افتاده اي است براي ما و سريع درست خواهد شد" فقط شعار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
احسنننت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
به درك بذار ببنده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
يك ميليون بيكاري كه به خيل بيكاران اضافه مي‌شوند چه؟ آنها هم به درك؟؟!!! واقعا خجالت آور است كه اينگونه نسبت به صنعت و هموطنان خود بي احساس هستيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
موافقم.کاش زودتر تعطیل بشه.حق ما ایرانیها بیشتر از اینه که سوار این ارابه های مرگ بشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در عوض اتم داریم اتتتتتتتتتتمممممممممممم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نذرمیلیونها صلوات جهت تسریع دربسته شدن ایران خودرو و سایپا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آه و نفرین خانواده هاست که انشاله دامن این دو خودرو ساز را بزودی می گیرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خدا رو شکر مگر به زور خودرو سازی ایران تعطیل بشه بابا چه اصراری هست الکی خودمون رو خودروساز معرفی کنیم در حالی که توان تولید خودرو با کیفیت نداریم تا کی تلفات مالی و جانی به خاطر خودروهای فاقد استاندارد بدیم. مگر چند درصد کشورهای دنیا خودرو سازند. چرا این سرمایه گذاری به جای خودرو روی صنایعی انجام نشه که استعدادش رو داریم
ناشناس
FRANCE
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
آقای ناشناس محترم ظاهرا" جنابعالی درباره صنعت اطلاعات بسیار پایینی داری جهت اطلاع عرض کنم صنعت خودرو موتور محرک سایر صنایع و توسعه دهنده تکنولوژی وسیستمهای نوین صنعتی و مدیریتی در کشور بوده و هست و در صورت تعطیلی آن کل این مملکت نیمه تعطیل باید برای امرار معاش مثل شما کشاورزی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دقیقا! انگار مجبوریم خودرو بسازیم! اونم این خودروها!! به پراید بهتره بگیم پفک نمکی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ما هم می دانیم که صنعت خودرو سازی موتور محرک سایر صنایع است اما خدا وکیلی این صنعت خودرو سازی که باید با زور و التماس یک ایربگ روی ماشین شان بگذارند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در صورتی که یه محصول با کیفیت بدن دست مصرف کننده نه یه اشغال ادم کش............به اینام میگن ماشین تازه قیمتاشا ببینید هفته ای سه میلیون میره روشون خنده دار نیست خود کارخونه شده باندو مافیا لابی گری............
منم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای ناشناس عزیز با پرچم فرنس. ظاهرا دروغ این رانت داران دروغگو هنوز بر شما آشکار نشده؟! کی می خواهید بفهمید و آب به آسیاب این فاسقان نریزید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
شما كه اظهارنظر الكي ميكنيد آيا به اين فكر كردين در صورت تعطيلي خودروسازها چند نفر بيكار مي شوند و آيا مي دانيد در صورت تعطيلي شركتهاي خودروساز ، همزمان چه شركتهايي تعطيل خواهند شد ؟! من به جرات مي توانم بگويم همزمان با تعطيلي خودروسازها كل كشور به سمت فلج شدن پيش خواهد رفت ؟!
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
کشور ما حتی در این شرایط صنایعی دارد که در دنیا مطرح هستند مثل صنایع ظروف چینی و یا سرامیک و کاشی که باید سرمایه گذاریها در اون سمت و سو باشدحالا من نمیدونم چه اصراری هست بر تولید ماشینهای با تکنولوژی 30 سال پیش اگر واقعا بخاطر نیاز مملکته فقط و فقط راه اون همکاری با برندهای مطرح دنیا برای تولید خودروهای به روز هست یعنی همون کاری که الان مثلا داره در ترکیه انجام میشه و در کنار اون تولید قطعه که اگه واقعا راست میگید قطعه سازان را بهانه نکنید هر چند که همه میدونن که برای قطعه سازان تره هم خرد نمیکنید و چند ساله که اونارو بحال خودشون رها کردید و رفتید سراغ قطعات ارزان و نامرغوب چینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
من همیشه فکر می کردم کسانیکه دسترسی به اینترنت دارند و خبرها را دنبال می کنند جزء افراد با سواد و فعال جامعه هستن. از تمامی کسانیکه صنعت خودرو را به باد انتقاد میگیرن فقط یه سوال دارم. کدام صنعت ایران به اعتلای جهانی رسیده که فقط صنعه خودرو همیشه سر نیزه هست. به استثناء صنعت نظامی که اون هم به دلیل سرمایه گذاری وحشتناک دولت و نظام کمی پیشرفت کرده به کدام صنعت ایران می توان بالید. شما همیشه به کیفیت ماشین های ساخت داخل گیر میدهید ولی اصلا توجه نمیکنید که دیگر محصولات ساخت داخل چه کیفیتی دارند. صنعت خودرو هم در این چند سال اخیر در رده های مدیریت ارشد خود چه کسانی را تجربه که نکرده. بارها کسانی مدیر عامل این صنعت شده اند که حتی یک ماه تجربه خودرو سازی را نداشتن. خواشن فکر نکنید پولی را که برای خرید یک ماشین ساخت داخل می دهدید تمامش توی جیب خودرو ساز می رود.
ناشناس
-
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ناشناس۲۲:۱۲ کشاورزی خیلی بهتره ..مگر استرالیا که اینقدر در کشاورزی و دامپروری کار کرده وضعش بد شده؟ ما که تولید خودرو نداریم مونتاژ خودرو داریم اونهم از نوع بی کیفیتش همون بهتر تعطیل بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای ناشناس 22:12، شما که کشاورز نیستی و باسابقه ترین بیزینس من ایرانی: اصلا میدونی مزیت اقتصادی یعنی چی؟؟؟؟؟ مزیت اقتصادی یعنی اینکه به دنبال صنایعی بریم که ارزش افزوده بالایی برامون داشته باشه، برای یه کشوری ممکن کلا مزیت اقتصادیش تولیدات کشاورزی باشه برای ایران اما شامل: کشاورزی، پتروشیمی، سیمان، تولیدات معدنی هست.
در ضمن آینده در همه جای دنیا و همینطور ایران دست کشاورزهای صنعتی و یکپارچه است.
علی
-
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای ناشناس محترم شماره2! به حساب شما اکثر کشورهای جهان کشاورزند! آقاجون، من خر سوار میشم ولی پول زور به پراید نمیدم، کیو باید ببینم؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوستان از خودروهای داخلی ناراضی هستن، به همین دلیل اصلاً به تبعات این مسأله فکر نمیکنن و حرف میزنن. تعطیلی خودروسازی به معنی این نیست که دیگه پراید پفکی نسازیم و بریم از جاهای دیگه خودروی با کیفیت بیاریم. به معنی اینه که صدها هزار شغل که به طور مستقیم و غیر مستقیم مربوط به این صنعته از بین بره. در این وضعیت معنیش اینه که همین پراید رو هم با کیفیت کمتر و قیمت گرونتر داشته باشیم، خیلی از صنایع و خدمات رو صنعت خودروسازی حرکت میده، معنیش اینه که همه اونها هم از حرکت بایستن ...
ناشناس-2!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ناشناسی که ظاهرا درباره صنعت اطلاعات بالایی دارید!!! کشورهای دیگه که خودروساز نیستند صنعتشون خوابیده؟؟ موتور محرک سایر صنایع!!!
اتفاقا کشاورزی خیلی خیلی بهتر از صنعت خودرو جواب نیازهای ایران رو میده. صادراتش ساده تره به همه دنیا میتونید صادر کنید. شما اگه تونستید یه دونه از بهترین و با کیفیت ترین خودرو های مونتاژ داخل (یا خودرهای ملی!!! که با نوسان دلار قیمتشون میره بالا) رو به کشور مبداءش صادر کنید میتونید خودتون رو خودروساز بدونید
کارشناس خودرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مطمئن باشید با تعطیلی صنعت خودرو خسارات جبران ناپذیری به کشور و مردم وارد می شود و اولین اثر آن افزایش شدید قیمت خودرو بخصوص خودرو های وارداتی خواهد بود و بازهم برنده کشورهای غربی است. از آن گذشته یک لحظه فکر کنید که چرا آمریکا صنعت خودرو را تحریم کرده و چه هدفی را دنبال می کند؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
باسلام اگر منصفانه به صنعت خودرو نگاه کنیم خواهیم دید که صنعت خودرو در کشور واقعا" پیشرو هست. البته نقایص زیاده ولی پیشرفت ها هم زیادتره. یک میلیون نفر شاغل در این بخش هستند و با راندمان بالا کار می کنند. بنحویکه یک کارگر خط تولید در یک شیفت کاری شاید 45 دقیقه بتونه استراحت کنه و برای دقیقه هاش هم کار تعریف شده. در ادارات دولتی هم آیا این طور است ؟؟!!! اینکه ما در ادارات دولتی پشت میز بشینیم و یا نفت و مواد کانی که سرمایه کشور هستن استخراج کنیم و بفروشیم و پز بدیم که مثلا" کار می کنیم , افتخار هست ؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
محض اطلاع... بيش از 2 ميليون نفر بصورت مستقيم در صنعت خودروسازي كار مي كنند. با خانواده هايشان پيش بيني مي شود 5 ميليون نفر از اين صنعت نان مي خورند... فقط جهت اطلاع...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ایشالا پشت بندشم وارداتش آزاد شه ایران فرقون و غیره برن دنبال کارشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
امیدوارم هر چه زودتر تعطیل بشه تا از دست این خودروهای بی کیفیت ایرانی مخصوصا ایران خودرو راحت بشیم البته اگه مردم دست به دست هم می دادندو نمی خریدند مدتها پیش تعطیل می شد
روح الله داداشي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
به اميد روزي كه اين كارخانجات كلاهبرداري تعطيل شوند.الهي آمين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
روح الله داداشی !!!
نکنه از اون دنیا اومدی ؟
سید محمد حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
پنج میلیون نفر مستقیما در صنعت خودرو و قطعه سازی کار میکنند و ارتزاق میکنند اگر تعطیل شود کجا باید بروند
من کارمند این صنعت هستم باور کنید جزو پیشرفته ترین صنایع ایران همین صنعته و با این وضع مدیریت کشور و تحریمها یک سرو گردن از بقیه صنایع بهتره
من از بعضی کارخانجات اروپایی بازدید کرده ام باور کنید ما چیزی کم نداریم
چطور انتظار دارید با سه برابر شدن قیمت مواد اولیه قیمت خودرو حتی دو برابر نشود - به حرفهای بعضی مسؤلین گوش ندهید یا دنبال سهم خواهی هستند یا برای تبلیغات است.چطور پفک و نخود لوبیا و آدامس دو سه برابر شوند ولی خودرو باید ثابت باشد.
باور کنید دولت نه تنها کمکی به این صنعت نمیکند بلکه مدام سنگ می اندازد
نمیگویم جا برای بهبود نیست بلکه میگویم با این رشد بهای مواد اولیه قیمت خودرو هم باید به همان نسبت رشد کند.
با قاطعیت میگویم اگر صنعت خودرو بخوابد بخش اعظم صنعت کشور میخوابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
شاید بیداری اقتصادی از کارگران ایران خودرو و سایپا شروع بشه.به قول ریس جمهور بهار در راه است. بهار خودرویی مبارک.!!!!!!!!!!!!!!!
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
همه چي بستگي به انتخابات داره
اگه يكي مثل جليلي بايد مطئنا نتنها تعطيل بلكه جنگ جهاني صورت ميگيره
اگه يه ادم منصف و مدبري مثل عارف بياد مطمئنا تحريم ها كمتر يا برداشته ميشه و روز هاي خوب گذشته برميگرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
گول حرفهای قشنگ عارف رو نخورید! از احمدی نژاد بد تره.
ناشناس
-
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
البته اگه داخلی ها بذارند کار کنه
جليلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
زنده باد جليلي -ابر مرد قهرمان هسته اي.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
یادمون نرفته اون موقعه ها سه نفری کار می کردیم یکیمون نون می خورد مگه تا حالا جنگ شده؟ایران رو از نمظر قدرت نظامی دست کم نگیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
هزارتا مثبت +++++++++++
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خدا رو شکر
armin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
وقتی تمام قطعات خودرو پراید بدلیل سود کلان از چین وارود میشود همان بهتر که تعطیل شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
الحمدلله ! مردم کمتر می میرن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عزیزم مرگ دست خداست. پراید فقط وسیله است!
ناشناس
FRANCE
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و تولید خودرو در ایران متوقف شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
تعطیلی صنعت پکیده همان به
ناشناس
LUXEMBOURG
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
آنشاالله هر چه زودتر این فاصله طی بشه!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
آقاي محترم تحريم تحريم است، مثلا چه پيش‌بيني مي‌شد كرد و چه اقداماتي؟ وقتي تحريم مي‌شوي و پول نمي‌تواني ردوبدل كني، چه تدابيري كارساز خواهد بود مثلا؟ كنار گود نشستي و ميگي لنگش كن!
کمیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای محترم وقتی صنعت خودروسازی تحت تملک دولت هست عاقبتش همینه .
وقتی دولت دستش تو جیب مردمه عاقبت همینه
وقتی جون مردم ارزش نداره عاقبت همینه.
این رسم روزگاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
انشاله که زودتر تعطیل بشه
مردم ما هم یه نفس راحتی بکشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
به سلامتی!!!در این ایام میمون و خجسته باعث شادی ما می شوید اگر خبر انحلال این دو شرکت تمامیت خواه خودرو ساز را اعلام فرمائید
سينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
برادران فرصت را از دست ندهيد و تهديد را تبديل به فرصت كنيد.استينها را بالا بزنيد و خود به تهيه قطعات اقدام كنيد و انفلابي در صنعت خودرو سازي ايجاد كنيد.حتما موفق خواهيد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
مثل خودکفائی گندم و ......
عزیزم تحریم فقط برای واردات و عده ای کله گنده فرصت است نه بقیه ملت
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
داداش ببخشید!! منظورتون همونه که از چین وارد کنیم؟ خوب اینکارو که دوستان چند ساله دارند انجام میدن، جون من نمیدونستی؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
آقای جلیلی که میگه تحریمها هیچ اثری نداره !!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اره دیگه تو خواب تاثیری نداره................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
همین امثال جلیلی نژادها هستند که امروز خودشان را سیرتر و ملت مظلوم را گرسنه تر کرده اند .
خدا خودش جواب اینا را بده ما که از ترسمان جرات جیک دراوردن نداریم.
علی
-
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آخه آقای جلیلی از خردسالی توی وزارت خارجه بوده، خیلی از اوضاع و احوال بیرون خبر نداره بنده خدا!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
سواره از پياده خبر نداره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
عاقبت ناله و نفرین خانواده کشته شدگان تصادفات رانندگی که اگر ترمز ای بی اس و یا ایر بگ داشتند نمی مردند دامن شان را گرفت
ادعا شان که گوش فلک را کر می کند بروند در پورشه و مازراتی و ولو و بنتلی استخدام شوند مگر مغز نیستند ؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دمت گرم. عجب جملاتی گفتی....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مگر قیمت پورشه و مازراتی را می دهیم که توقع داریم مثل آنها باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دیگه کارتون به جایی رسیده که تو کار خدا هم دخالت میکنید.وقتی اجل آدم بیاد کار به این نداره که سوار پورشه هستی یا پراید در هر صورت محکوم به مردن هستی.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ان شا الله زودتر تعطیل شوند
کارگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حمید جان مردم ایران مثل بستنی عروسکی هستند . با این حال که چوب ... ولی هنوز لبخند به لب دارند . تحریم تحریمه مرد حسابی نمیفهمی تحریم خودرو یعنی چی؟ یعنی اینکه همین پراید 16-17 میلیونی رو باید 25-30 میلیون پول بدی تازه اون زمانی که برای یک لقمه نون شب محتاجی داداش . خوبه یک کمی جلوتر از بینی خودتو رو هم ببینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
پراید سمند 405 و 206 که صد در صد ایرانی هستند رانا هم همینطور از چی می ترسند نمی دونم
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
یعنی همون چینی دیگه؟منظورت این بود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اون شعار خودکفایی بود حالا پای کار تحریمها معلوم شد که همش دکان شعارشون بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دعای مردم داغدیده باعث این بوده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
به درک با این گرانی خودروهاشان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
گرون و فاقد استاندارد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
فکر نمی کنید که بطور تعمدا کشور به سمت واردات بی رویه رفت وهمین واردات کمر تولید کنندگان داخلی راشکاند تابه راحتی غرب ماراتحریم وازبین ببرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در بحث برنج، چای، شکر، تولید لوازم خانه و مبلمان، پوشاک و ... هم واردات بی رویه تولید داخلی را نابود کرد ولی به هیچ کس برنخورد. شاغلین این حوزه ها سر جمع از خودروسازان کمتر بود؟؟؟
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
احمدي نژاد نسخه جديد بني صدر بود و برنامه هماهنگ با غرب را براي نابودي ايران اجرا كرد آن هم در سايه حمايت اصولگرايان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ایشالا نابود خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
یه مملکت به کجا باید برسه که بشه گفت از هم پاشیده؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به وضعیت سوریه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
هنوز روزهای خوبمونه!!!! کمی صبر تا ببینی....
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خدا رو شکر
ALI
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
متاسفانه و صد متاسفانه فاصله ی زیادی نمانده تا این صنعت تعطیل شود و هزاران نفر شاغل بیکار شوند و در عوض انگار عده ایی خیلی خوشحال اند و دارند راههای ورود خودروهای آشغال چینی و امثال آن را تزئین میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خودروی ایرانی اشغال نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ندیدم وقتی این همه تولید کشاورزی و صنعتی نابود شد و شاغلینش بیکار شدن کسی اعتراض کنه! انحصار بازار خودروی ایران انگار واسه بعضی ها خییییییییییلی نون داشته!
یکی از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بنده به عنوان فردی که حدود یک سال است ده میلیون دادم ایرانخودرو برای ثبت نام خودرو رانا تحویل اسفند از تعطیلی کامل این صنعت بی نهایت خوشحال می شوم حتی اگر به قیمت به فنا رفتن پولم باشه
خودرو سازی که مشتری اش پشیزی برایش ارزش ندارد و در کمال پررویی و احساس قدرت حرف زور می زند و فقط به فکر جیب مدیران و دلالان خودشان باشند همان بهتر که هر چه زود تر نابود شود
من همین جا از کسانی که رانا تحویل اسفند ثبت نام کردند می خواهم زیر بار حرف زور نروند ایرانخودرو دوباره دعوت نامه داده ان هم با قیمت 29500
جالب اینکه امروز که به من زنگ زدند با کمال پررویی می گویند اگر ندارید پول زور بدید بیایید انصراف بدید
ارزش ده میلیون یک سال پیش من با الان حداقل 100 درصد است
تا کی باید ما مردم هزینه ندانم کاری و بلند پروازی های این مدیران را بدیم

فرارو جان چند وقتی است هرچی نظر می گذارم نمی گذاری نکنه خودرو سازان شما را هم خریدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
همین بلا سر یکی از آشناهامون اومد! قرار بود اسفند تحویل بدن ولی تا الان فقط دارن ازشون پول میگیرن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
شرم اوره دوست عزیز...
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقا يا خانم يكي از مردم! خودت داري مي گي ارزش 10 ميليون يك سال پيش با الان 100 در صد كمتر شده است. يعني الان 30 ميليون رانا همان 15 ميليون است. قيمت پفك هم بيشتر از 100 درصد افزايش قيمت داشته آنوقت بايد خودروساز خودروي مفت دست شما دهد. انصاف چيز خوبيست.
عبادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوست عزیز منم از مردم در تاریخ 21/4/91برای رانا ثبت نام و تاحال بیش از 30میلیون داده ام ولی هنوز از خودرو خبری نیست توی این کشور هرکی به هرکی همه چیز امکان پذیر است ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
توي مناظرات تا يکي از کانديداها مياد حرفي بزنه و از مشکلات موجود بگه ، بعضي ها سريع در برابرش گارد ميگيرند که سياه نمايي نکنيد ، چرا طوري حرف ميزنيد که انگار مردم در فلاکت هستند؟ پس چه کسي بايد مشکلات ما رو به زبون بياره؟ تا چه وقت قراره که خودمون رو به تغافل بزنيم؟ ما مملکت مون رو و دين مون رو دوست داريم. ما ميخوايم با وجود نخبه هاي اقتصادي و سياسي و فرهنگي موجود در کشور ، دست به دست هم بديم و از مشکلات بکاهيم. چرا تا يکي به گرفتاري ها و نقصان ها اشاره ميکنه بلافاصله عده اي ميزنند توي دهن اش که اينطوري حرف نزن؟ بخاطر خدا بياييد تا دير نشده ، همه نخبه ها و جناح ها و گروه ها دست به دست بدند تا سازندگي و تغييرات و اصلاحات لازم و ضروري بوجود بياد.
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ای آقا بیان مشکلات فقط مال دم انتخاباته و بس. والا ما ملت که مشکلی نداریم در کل خیلی هم خوب و در رفاه کامل چیزی که حقمونه سرمون میاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
من تمامی. نظرها را خوندم ..اولا اینکه این. به اصطلاح صنعت !!!خودرو سازی کاملا وابسته و مستقل نیست....دوما واقعا باعث تاسف است که آنچنان وضعیتی در کشور ایجاد شده که همه به تعطیلی کارخانه هایی که هزاران نفر را مشغول به کار کرده خوشحال میشن.....مردم حق دارند ...وقتی همه چی حتی صنعت کشور هم سیاسی و کثیف میشه غیر از این انتظاری نیست....مشکل بسیار بزرگتر از این حرفهاست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ورود ماشین های بی کیفیت چینی به ایران مبارک. کاش حالا که خودروهای وطنی دارن به آخر خط نزدیک میشن خودروهای با کیفیت روز دنیا با برندهای معتبر جاشونو بگیرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
با چه قيمتي؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
مدیران با اون پاداشهای انچنانی فکر اینجاش رو نکردن....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نه عزیز جان! نون دونی دیگه پیدا کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
متاسفانه ما ايرانيها هيچ موقع منطقي قضاوت نكردهايم دوست عزيزمان در كامنت دو فرمودند برويم سواغ صنعتي ديگر شما بفرماييد كدام صنعت ما استعداد داريم تمام صنايع ما همانند خودرو سازي است منتها مبناي مقايسه براي ديگر صنايع وجود ندارد. و قابل توجه ساير دوستان كه از تعطيلي صنعت خودرو خوشحال هستند شايد فراموش كردند زمان جنگ كه عملا در ايران خودرو توايد نمي شد فقط افراد خاصي از خودروهاي خارجي استفاده ميكردند و بقيه مودم بدبخت فقط نگاه ميكردند و التماس براي پيكان بود اصل مطلب ول كرديد دنبال بريدن نان خانوادها هستيد متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
یا کارخونه هاشون تعطیل بشه یا اونقدر هزینه هاشون بره بالا و گرون بشن که هیچ کی نخره این ابو غراضه ها را
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
10% تحريم + ناكارآمدي= وضع فعلي.
اگر تحريمها كامل اثر كنه=فاجعه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
من که لحظه شماری میکنم.
بالاخره آه مردم کارساز شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
در مرکز تحقیقات ایران خودرو اینترنت قطع شده اونوقت شما چه توقعی دارید.
اسماعيل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دقيقا" مسير نساجي ، كفش ملي ، كارخانجات هفت تپه و غيره را طي ميكنيم تا بازار را دو دستي تقديم دوست و برادر مان چيني ها نمائيم . تاجران با رانتهاي خودشان حالش را ببرند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اه خون همه انهایی که در ماشینهای بی کیفیت سوختن گرفتتش بابا جنگ چند نفر کشته شدن تو حاضر نیستی نقص فنی ماشینها رو عوض کنی کره جینگیلی با صادرات خودرو داره همه جا رو داره فتح میکنه تو چیکار کردی ایر بگ یکی بزنم یا دوتا من یک اصولگرا هستم نظرم رو میزنی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
زیاد خوشحال نباشید..این بار همون خودروهای وارداتی رو به سبک قدیم و چند برابر میفروشندو بازم پول مبارک از جیب شما رفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوستان فكر ميكنند اگر خودروسازي متوقف بشه فرداش سوار بنز ميشن
برا هممون نقشه كشيدن آشغالالي چيني را سوار بشيم
آمريكا ميدونه كدوم بخش اهميت داره تحريم ميكنه ، مسئولين هنوز نفهميدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
افتخار می کنیم که کشاورزی کنیم و الاغ سوار شویم بهتر از این است که به اسم خودروی ملی ما را چپاول کنند و جیب چند نفر و قظعه ساز ان چینی پر شود.تازه آقایان کشاورزی و محیط زیست را نیز نابود کرده اند و کشاورزی نیز نفسهای آخر را می کشد.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خود رویی به مردم میدن با سه برابر قیمت واقعی پس همون بهتر که تعطیل بشن.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ای آه مردمه که گریبانشونو میگیره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ای کاش به جای مونتاژه خودرو در سوله های خودراسازان پرورش گاو میزدیم!!!
مزایا:
1- اشتغالزایی
2- کاهش قیمت گوشت و لبنیات
3- افزایش سلامت مردم
4- کاهش تصادفات
و ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
صنعت خودروسازی در ایران بصورت مافیایی اداره می شود
ناشناس
UNITED STATES
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به جهنم که بسته میشه این کارخانه تولید آهن قراضه و حلبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به درک..هرچه زودتربهتر
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
انشاالله كه به اصطلاح خودرو سازي تعطيل بشه و با استفاده از ماشينهاي با كيفيت خارجي مال و جون مردم امنيت داشته باشه
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
کاغذ پاره ای بیش نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فكر مي كني كه پاداش هاي مديران به اين راحتي قطع مي شه ما جاهايي داريم كه يك مدير در روز هفتصد هزار تومان حقوق ميگيره ويك كارمنددرماه اين مبلغ رو
saeid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو سیستم امتیاز دهی به نظرات خرابه سریع درستش کن.
ياس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اگردانشمندان فضايي وهسته اي وعلمي كه بزنيم به تخته بنابرآمارهاي نجومي دولت درحال افزايش هم هستندروزي چنددقيقه دراوقات فراغت شان مقداري ازنبوغ خودراصرف بهبود صنعت مونتاژ خودروكنندخللي درپرتاب موشكهاوماهواره ها وفرستادن انواع موجودات زنده بي شعوروباشعورپيش نخواهدآمد!درخصوص كشاورزي هم چون مردم ايرا ن نزدخداوندنامبروان وبرگزيده هستند!ازرحمتش بي نصيب نخواهدماند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مطمئن باشید این هم از توافقات پشت پرده چین و امریکا است تا چینیها بتوانند ماشینهای اشغال و یا قطعات آشغالشان را بیشتر به ما قالب کنند. خودم 4 ماهه پراید تحویل گرفتن به جز اتاق و شاسی و موتور همه قطعاتش رو تعویض کردم نمایندگی میگه همه قطعات شده چینی برای همین جواب نمیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حالا هی میمون به فضا بفرستید نانو تکنولوژی تون رو درصدا وسیمای ضرغامی تبلیغ کنید و بگوئید هسته ای شدیم و تولید علم درجمهوری اسلامی فوق العاده است ... معلوم شده که دیگه نمی تونید حتی پیکان تولید کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نفرین همه کسانی که عزیزان خود را در تصادفات رانندگی به خاطر خودروهای غیر استاندارد از دست داده اند دامن گیر این آقایان شده و خدا در همین دنیا به حساب عملشان خواهد رسید خدا لعنت کنه کسانی که باعث شدن خودروهای با خطرات بالا و باجان مردم بازی میکنند وارد کردند و ساختند .
سينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بالاخره خداوند مهربان دعاي يكي از اين بنده هاي خوب خود را مستجاب خواهد كرد و صنعت خودرو سازي مضمحل و نابود خواهد شد.اما در اينجا دو سوال مطرح است كه در اين صورت ما بايد از خارج خودرو وارد كنيم كه اين امر زيبنده مردم ما نيست كه دست خود را به سوي اجنبي دراز كنند.مشكل ديگر اينكه شاغلان در اين صنعت بيكار خواهند شد كه بايد فكري براي انها كرد.بهر حال مشكل پيچيده اي است كه ارباب خرد و تدبير بايد زواياي گوناگون ان را بشكافند و طرحي نو در اندازند
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بابا این تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست؟؟؟!!!!!!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
با توجه دقیق به صنعت خودرو کشور و نقایص موجود، بهترین راه ایجاد کارخانه های مونتاژ خودروهای معمول دنیاست.هم کارگر خودروساز اخراج نمی شود و هم قطعه ساز باید با استاندارد های جهانی هماهنگ شود.
مريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خودرو که کيفيتش تا اين حد نازل شده تعطيل بشه بهتره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اونوقتی که همه چی به نفع خودرو سازها بود و حسابی میخوردن و کوچکترین کاری برای تولید خودروی با کیفیت نمیکردن حالا حقشونه نابود بشن خدایا شکرت که مارو از دست این ماشین های آشغال راحت میکنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
پس چی بود میگفتن تحریمها هیچ اثری نداره!
اسي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مسئولين همه فكرشان شده هسته اي هسته اي بخورد تو سرتان .روحاني راست گفت وقتي سانتريفيوژها بچرخند اما زندگي مردم واقتصاد نچرخد به گور پدر هسته اي اول مردم بعد هسته اي مردم دارند نابود ميشوند اينا ميگند هسته اي .چشمشان را به روي مردم بستند .اما در خصوص كار خانه هاي خودرو سازي به خدا بسته باشه بهتره چون هروز دهها تن از هموطن هايمان در اين ارابه هاي مرگ جان ميدهند خانواده هايي را از داشتن پدر محروم ميكنند تا بعضي بچه ها يك عمر حسرت پدر در دلش بماند اگر اين خودرو ها امنيت داشت چرا خود مسئولسن از بهترين خودروهاي خارجي استفاده ميكنند واقعا جونشان از جان مردم عزيز ترند لعنت كند مسئولين بيلياقت را
كسري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آخ جون يكي از شيرين ترين اخباري هست كه آرزو ميكنم هرچه زودتر محقق بشه.واردات خودرو اروپائي و حتي آسيائي و چيني از ادامه حيات اين خودرو سازان ملي! بهتر است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تعطيل شود به ظاهر بهتر است ولي تعطيلي آن معادل تعطيلي نصف صنعت كشور و برگشتن به عهد باستان است. وگرنه چه لزومي داشت آنرا تحريم كنند
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خداراشکرشایداینجوری خودروسازبشیم.مطمئن باشیدتوانمندیش روداریم که ازصفرتاصدش روخودمون بسازیم منتها تا الان سودحضرات وآقازاده ها درواردکردن بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به فضل خدا این دکان مکاره بی انصاف تخته خواهد شد.
پراید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
شما ها که نظر میدین مخصوصا در مورد من(پراید) چرا همش از معایب من صحبت میکنید هیچکی از محاسن من نمیگه .حالا که شما نمیگید خودم میگم اگه من توی این سالها نبودم میدونید تا حالا جمعیت چقد زیاد شده بود من یکی از کارام تنظیم جمعیته اخه داغون شدم زیر بار این مسولیت بی انصاف ها دیگه از معایب من هی نگید
hamvatan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بایستی یک روز دست این دزدها کوتاه بشه تا دیگه نتونن به اسم خودرو مردم را سرکیسه کنن.به امید آن روز
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
کشاورزی کنیم بهتر است تا یک صنعت رانت خوار بی کیفیت راه بیندازیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
برين قاطر و الاغ بخريم همين روزها گرون ميشن(رنگ سفيدشو)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به نظر من صنعت خودروسازي كه بعد از 20-30 سال حمايت بدون توجيه با بستن درهاي واردات و وضع عوارض سنگين خودروهاي وارداتي الان داره ماشينهايي با اين كيفيت و قيمت به مردم عرضه ميكنه و تا اين حد حقوق مصرف كنندهاشو پايمال مي كنه خيلي بهتره كه تعطيل بشه مطمئن باشين اگر مثل بقيه دنيا بازار آزاد خودرو داشته باشيم با همين 40-45 ميليوني كه الان 206 باهاش ميخريم ميتونيم بنز و ب ام و و تويوتا سوار شيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اسرار مديران و سياستمداران كشور بر اينكه كشور ما اولويتي در صنعت خودرو سازي دارد را نمي دانم اگر بتوانند كارگران مهندسين اين بخش از صنعت را به سوي ساير صنايع سوق دهند و يل اينكه فقط حقوقشان را بدهند و درب اين كارخانجات ساخت تابوت متحرك را ببندند چه اتفاقي خواهد افتاد و به عوض خودرو با تعرفه معقول از خارج وارد نموده به مراتب زيان آن با صرفه جوئي در سوخت و كاستن از خسارت هاي مالي بدليل كيفيت بد و همچنين تلفات انساني كمتر از توليد خودرو در داخل كشور ميباشد .
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv