bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۴۵۶۹

سردرگمی مردم در پی ادغام مؤسسات مالی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۲
جمعی از مشتریان اردبیلی قرض‌الحسنه مهر وطن با انحلال این مجموعه و ادغام آن با بانک رسالت جلوی شعبات قرض‌الحسنه مهر وطن تجمع کردند.

به گزارش فارس، این تجمع اعتراض‌آمیز مردم که بعد از شنیده شدن خبر ادغام قرض‌الحسنه مهر وطن با بانک رسالت و همچنین ابراز نگرانی از تعیین تکلیف منابع مالی این موسسه جلوی شعبات قرض‌الحسنه مهر وطن صورت گرفت و خواستار رسیدگی بانک مرکزی شدند.

این نگرانی‌ها و اعتراضات مردمی در ماجرای ادغام موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیر نیز با موسسه کوثر به وجود آمده بود که چند روزی جلوی شعبات این موسسه از تجمع و اعتراض مشتریان این موسسات پر بود به طوری که بعد از چند روز و با اعلام رسمی بانک مرکزی مبنی بر ادغام موسسات در بانک‌ها مشکل پیش آمده برطرف شد و هم اکنون مشتریان قرض‌الحسنه جوانان خیر در قالب بانک کوثر به امور سپرده‌گذاری و بانکی خود می‌پردازند.

اما در این بین نکته جالب توجه حرکت خاموش و شبانه لغو شدن امتیاز موسسه مهر وطن بوده که سبب شده است مردم با شنیدن برخی شایعات و صحبت‌های پیرامونی از سپرده خود در نزد این موسسه نگران بوده و صبح هنگام با مراجعه به شعبه مهر وطن با بسته بودن درب‌های آن روبرو شدند که به نظر می‌رسد با این حرکت بر نگرانی‌ها و دلهره آنها افزوده شده در حالی‌که بانک مرکزی اعلام کرده است که با ادغام موسسه مهر وطن با بانک قرض‌الحسنه رسالت مشتریان نباید نگران سپرده‌گذاری‌های خود در این موسسه باشند.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که جلوی درب موسسه مهر وطن نصب شده است از عموم مشتریان موسسه مهر وطن خواسته است تا با سعه صدر و آرامش، چند روزی را به متولیان فرصت دهند تا بانک قرض‌الحسنه رسالت را جایگزین این موسسه کند تا برای همیشه دغدغه و نگرانی مردم از بابت سپرده‌گذاری در شعبات متعدد موسسات مالی و اعتباری آن که روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شود، کاسته شود.

علیرغم این اطلاعیه بانک مرکزی و صحبت‌های مدیران موسسه مهر وطن با مشتریان بسیاری از تجمع‌کنندگان و معترضان خواستار پرداخت نقدینگی خود و خارج شدن از بانک شدند تا در بانک دیگر سپرده‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از مشتریان موسسه مهر وطن که به از سیاست‌گذاری بانک مرکزی در صدور مجوز برای فعالیت این موسسات و تعطیلی آن گله‌مند بود، گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش مسئولان دلسوز کشوری نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم به حداقل برسد.

فرزاد شاه‌حسینی تصریح کرد: مردم  نگران سپرده‌گذاری‌های خود در بانک‌ها هستند که به نظر می‌رسد اگر مشتریان از فعالیت یک مجموعه بانکی و یا موسسه مالی معتبر اطمینان حاصل نکنند قطعاً این حرکت در فرایند جذب مشتری نیز اختلال ایجاد می‌کند.

اما یکی از بانوانی که از رویکرد مسئولان در خصوص صدور مجوز برای این موسسه گله‌مند بود، اظهار داشت:‌ چگونه است که یک موسسه که بیش از دو سال است بنده سپرده‌گذار آن هستم یک شبه تعطیل شود در حالی‌که مهر وطن ادعا داشت که مجوزش را از بانک مرکزی گرفته است در حالی‌که خود بانک مرکزی بر لغو فعالیت این موسسه حکم داده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو