bato-adv
کد خبر: ۱۵۶۳۱۴

ديدار با همدوره تختی در بلغارستان

سفر به بلغارستان با تيم ملي واليبال شانسي شد تا يكي از همدوره هاي جهان پهلوان تختي را ببينيم
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۲
گل برتر؛ سفر به بلغارستان با تيم ملي واليبال شانسي شد تا يكي از همدوره هاي جهان پهلوان تختي را ببينيم.

در سفر به بلغارستان همراه با تیم ملی والیبال ایران و به هنگام گردش در شهر صوفیه و بازدید از مکان های تاریخی این شهر قدیمی در مکانی شبیه به قهوه خانه های امروزی خودمان بدون برنامه ریزی قبلی و تصادفی به یکی از همدوره های جهان پهلوان تختی برخوردیم که به محض آنکه متوجه شد ایرانی هستیم سخت خوشحال شد و از ما خواست تا برای دقایقی شنونده خاطراتش از جهان پهلوان تختی باشیم.

ما هم از خدا خواسته از این فرصت استفاده کردیم و شنونده خاطرات این قهرمان قدیمی بلغارستان شدیم. این قهرمان قدیمی کسی نبود جز بویان رادف که به جز تختی با بسیاری از دیگر قهرمانان آن دوره ما مثل محمد سیف پور و منصور مهدیزاده و نبی سروری هم دوست بوده و آنان را نیز کاملا می شناخت.

قهرمانی  که حالا به جبر زمان بازنشسته شده و بعد از خداحافظی از کشتی با شغل عتیقه فروشی در صوفیه به نوعی روزگار کهنسالی خود را می گذراند.

وی که در چندین رویداد بین المللی کشتی با جهان پهلوان تختی همدوره بوده در ابتدا از تختی چنین یاد کرد: «هر گاه به یاد تختی و آن دوران می افتم همیشه افسوس می خورم که چرا دیگر جهان کشتی نمی تواند قهرمانان نابی مثل او پرورش دهد. ورزشکاری که با خصائل بالای انسانی و رفتار و منشش یک پهلوان راستین و الگو برای من و تمامی همدوره هایش بود. او چنان تواضعی داشت که حتی رقیبانش هم از او به نیکی یاد می کنند و خاطرات خوبی از او در ذهن خود به یادگار دارند».

رادف پس از کمی فکر کردن و فلاش بک به گذشته با مرور خاطرات آن دوران می گوید : « البته در آن دوران قهرمانان بزرگی مثل عصمت آتلی و احمد آئیک و امامعلی جبیبی و پترسون سوئدی و حسن کنکور هم بودند، اما برخورد و رفتار تختی بوی رفاقت و انسانیت دیگری داشت».
 
همدوره قدیمی تختی در حالی با ما خداحافظی کرد و خواست سلامش را به همه همدره های در قید حیاتش در ایران برسانیم  که با لحنی آمیخته به حسرت گفت: « او یک مرد واقعی و جنتلمن بود، حیف شد که رفت!». 
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv