bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۸۵۳۹
نمایندگان مجلس از "کابینه روحانی" گفتند

موافقین کابینه بیشتر از مخالفین هستند/ وزرای پیشنهادی در مقایسه با وزرای احمدی نژاد خیلی بهتر هستند

«اکنون در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت حرف و حدیث زیادی وجود دارد. همچنین درباره وزیر پیشنهادی نفت سوالاتی وجود دارد؛ اگرچه به نظر من آقای زنگنه یکی از خوب های کابینه است.»
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
فرارو- رایزنی وزرای پیشنهادی دکتر روحانی با نمایندگان مجلس همچنان ادامه دارد. نظرات مختلفی درباره افراد کابینه از سوی نمایندگان مجلس مطرح می شود. برخی موافق و برخی مخالف بعضی وزرا هستند.

رویکرد مجلس نسبت به کابینه مثبت است

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «بنده چهار نفر از وزرای پیشنهادی (علوم، نیرو، راه و شهرسازی و کار) را دقیقا نمی شناسم و باید بررسی کنم؛ اما درباره سایر وزرای پیشنهادی تقریبا شناخت دارم و افراد متعادل، باتجربه، متخصص و دلسوز نظام هستند و اگر اطلاعات جدیدی درباره اینها به دستم نرسد مورد تایید بنده هستند.»

ثروتی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس بیشتر درباره کدام وزرا ابهام دارند؟، گفت: «آقای زنگنه به دلیل انعقاد قرارداد کرسنت بیشترین مخالف را دارد. برای برخی از وزرا بحث هایی درباره حضور در فتنه مطرح است. همچنین سوالات متعددی درباره توانمندی فیزیکی و سن بالای برخی وزرا همچون آقای نعمت زاده وجود دارد. سوالاتی درباره وزیر علوم، کار و نیرو نیز وجود دارد.»

این نماینده مجلس درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: «درباره آقای واعظی این ایراد مطرح بود که ایشان در وزارت خارجه بودند و مناسب وزارت ارتباطات نیستند؛ اما بعد معلوم شد که ایشان اگرچه دکترای روابط بین الملل دارند، اما در مقطع کارشناسی و ارشد تخصص مخابرات گرفتند و مدیرعاملی چند شرکت مخابرات و صاایران را نیز در سابقه خود دارند.»

این نماینده مردم بجنورد در مجلس درباره ابهامات مطرح پیرامون وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: «درباره وزیر پیشنهادی بهداشت سوالاتی پیرامون دیدگاه خصوصی محور ایشان وجود دارد. بنده از ایشان سوال کردم که گفته می شود جنابعالی بیشتر دیدگاه خصوصی سازی دارید، آیا مدافع طرح پزشک خانواده و درمان رایگان هستید؟ ایشان هم پاسخ دادند که قانون را اجرا می کنند و مدافع طرح پزشک خانواده هستند.»

ثروتی درباره کلیت رویکرد مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی گفت: «رویکرد مجلس نسبت به کابینه مثبت است. اما هنوز نمی توان قضاوت کرد که آیا تمام وزرای پیشنهادی رای خواهند آورد یا خیر.»

موافقین کابینه بیشتر از مخالفین هستند
اما احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «به نظر می رسد کلیت کابینه مورد قبول است. به نظر من وزرای پیشنهادی معدل و میانگین مورد نظر نمایندگان را دارا هستند؛ البته این بدین معنا نیست که انتقادی وجود نداشته باشد؛ اما اکثریت آنها شرایط لازم را دارند.»

شوهانی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس بیشتر درباره کدام وزرا ابهام دارند؟، گفت: «نظرات متفاوت است. بستگی دارد با چه نگاهی به کابینه نظر شود. برخی ها نگاه سیاسی دارند و برخی دیگر فنی و تخصصی نگاه می کنند.»

وی با بیان اینکه عده ای معتقدند میانگین سنی کابینه بالا است گفت: «البته بنده چنین نظری ندارم و شاید عکس این نظر را داشته باشم.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: «هر کدام از وزرای پیشنهادی، مخالف و موافقی در میان نمایندگان دارد، اما در مجموع موافقین کابینه بیشتر از مخالفین هستند.»

شوهانی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تمام وزرای پیشنهادی از سوی مجلس تایید شوند؟، گفت: «بنده خوش بین هستم؛ اگرچه تا این لحظه برخی وزرای پیشنهادی لب مرز هستند؛ اما اکثریت کابینه با نظر مثبت تایید خواهند شد.»

این نماینده مجلس درباره وزرایی که لب مرز تایید یا عدم تایید قرار دارند گفت: «اکنون در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت حرف و حدیث زیادی وجود دارد. همچنین درباره وزیر پیشنهادی نفت سوالاتی وجود دارد؛ اگرچه به نظر من آقای زنگنه یکی از خوب های کابینه است.»

شوهانی تاکید کرد: «بنده به شخصه فکر می کنم کابینه خوبی معرفی شده و وزرای پیشنهادی در مقایسه با وزرای دوران احمدی نژاد خیلی بهتر هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «البته ممکن است نظر خیلی از کسانی که اکنون مخالف برخی وزرای پیشنهادی هستند با برگزاری جلسات و توضیحات وزرای پیشنهادی مربوطه تغییر کند. به طور مثال ما دیروز جلسه ای با آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی داشتیم. چند نماینده خارج از کمیسیون آمدند و از آقای ظریف سوال کردند "آیا درست است شما گرین کارت دارید و خانواده شما مقیم انگلستان هستند؟" که آقای ظریف هم پاسخ منفی دادند. لذا با برگزاری چنین جلساتی سوءتفاهمات برطرف خواهد شد.»
برچسب ها: ثروتی شوهانی مجلس
مجله خواندنی ها
مجله فرارو