bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۰۸۴۷

صالحی‌امیری: آمده ‌ام که بمانم

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره تداوم مسووليت خود در اين وزارتخانه گفت:رييس جمهوري بايد در اين خصوص صحبت كند،اما من آمده ام كه در ورزش بمانم.

به گزارش ايرنا، رضا صالحي اميري در حاشيه نخستين نشست مشترك خود با روساي فدراسيون ها در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما كانديداي اصلي وزارت ورزش وجوانان هستيد، پاسخ داد: اين سوال را از دكتر روحاني بپرسيد. 

وي در واكنش به اين پرسش كه براي حل مشكل مالي فدراسيون ها چه برنامه اي داريد؟اظهار داشت:در نشست با روساي فدراسيون ها بحث مالي مطرح و قرار شد كارگروهي تشكيل شود تا با مشاركت معاونين بنده و روساي فدراسيون ها به يك توافق مالي كوتاه مدت تا پايان سال برسيم. 

صالحي امير افزود:بعد از آن يك توافق مالي براي سال ۱۳۹۳ خواهيم داشت،انشاءالله در روزهاي آينده (تا پايان شهريور) مجموعه اقدامات مالي انجام مي گيرد تا حداقل هاي فدراسيون ها تامين شود و مشكلي بوجود نيايد. 

وي درباره سرنوشت برخي از فدراسيون ها كه با سرپرست اداره مي شوند،گفت:فدراسيون ها اساسنامه مستقلي دارند و تابع يك نظامنامه انتخاباتي هستند، ما به آن احترام مي گذاريم و دركار فدراسيون ها دخالت نمي كنيم. 

صالحي اميري تصريح كرد:بنابراين بايد درباره هر فدراسيون از خود آن مجموعه بپرسيم كه چه برنامه هايي دارد. ما معتقديم كه همه فدراسيون ها با رييس و يك نظامنامه انتخاباتي و اساسنامه خاص خود اداره شوند. بناي ما دخالت در كار فدراسيون ها نيست و وزارت ورزش و جوانان نقش حمايتي خود را ايفا مي كند. 

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات كميته ملي المپيك هم گفت:كميته ملي المپيك يك نهاد عمومي داراي اساسنامه درچارچوب نهادهاي بين المللي است. در آن چارچوب حركت مي كند. ما هم به قوانين بين المللي احترام مي گذاريم و وزارت ورزش بناي مداخله در كار كميته ملي المپيك را ندارد. 

وي در خصوص نشست خود با روساي فدراسيون ها هم گفت: ديدار صميمانه اي با بزرگان ورزش و روساي فدراسيون ها داشتيم و يك هم انديشي براي آينده جامعه ورزش صورت گرفت. 
وي ادامه داد:ما به سه حوزه اصلي پرداختيم.نگاه من به حوزه ورزش و جامعه ورزشي، بحث روابط متقابل بين وزارتخانه و فدراسيون ها است كه يك باز تعريف از آن تحت عنوان روابط مشاركتي، عقلاني و تعاملي انجام داديم. 

صالحي اميري خاطرنشان كرد:در بخش سوم ما مجموعه مشكلات جامعه ورزش را در قالب پنج برنامه استراتژيك شناسايي كرديم و توافق كرديم كه با تشكيل كارگروه هاي تخصصي با حضور عزيزان بحث و بررسي شود و يك راهكار براي هر چالش انديشيده شود تا كار را به سرانجام برسانيم. 

وي با تاكيد بر اهميت سهم فرهنگ در ورزش گفت: شايد يكي از اصلي ترين اهداف دكتر روحاني براي انتخاب من همين بحث بود كه ورزش امروز نيازمند به يك تحول فرهنگي و اجتماعي است. اين موضوع با شعار ممكن نيست. 

صالحي اميري گفت:ايجاد يك ساز و كار فرهنگي در جامعه ورزش نيازمند به يك برنامه ريزي استراتژيك است. از اين جهت تلاش مي كنيم با يك برنامه ريزي منسجم در راستاي ورود فرهنگ در عرصه ورزش و ارتقا و تعالي آن تلاش كنيم. 

سرپرست وزارت ورزش وجوانان خاطرنشان كرد: البته اين به آن معنا نيست كه جامعه ورزشي و خانواده بزرگ ورزش اخلاق مدار نيست. اين حرف غلطي است. ما با جامعه بسيار بزرگي روبرو هستيم كه هوادار چند ده ميليوني دارد، تلاش ما اين است كه فرهنگ را در جامعه ورزش ارتقا ببخشيم. 

وي گفت:اين كار نيازمند برنامه ريزي است و ما ساز و كار آن را تعريف كرده ايم. يك كارگروه تخصصي و يك نظام برنامه ريزي در قالب معاونت فرهنگي و تربيتي اين كار را پيگيري مي كند. 
صالحي اميري در پاسخ به پرسشي درباره معرفي معاونين خود گفت:اجازه بدهيد به همين مقدار كفايت كنم. 
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین