bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۱۱۱۶

اخبار ضد و نقیض از اردوگاه اشرف

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
اخبار ضد و نقیضی از انفجارهای امروز در کمپ اشرف که باعث هلاکت تعدادی از منافقین شده است در رسانه های منطقه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که گروهک منافقین بامداد امروز مدعی حمله سربازان عراقی به اردوگاه اشرف شده بود، مقامات آن کشور این مساله را تکذیب کرده‎اند.

علی موسوی یکی از سخنگویان نخست وزیر عراق، ضمن تکذیب حمله سربازان عراقی به اشرف گفت که در درگیری ها در این اردوگاه تعدادی از ساکنان آن کشته شده و تحقیقات اولیه در این زمینه در جریان است.

وی افزوده که این افراد در نتیجه درگیری در بین ساکنان این اردوگاه کشته شدند و نیروهای عراقی در کشتن این افراد دخالتی نداشته اند.

انفجارها در کمپ اشرف در شمال شرقی بغداد رخ داد که همچنان محل اسکان 100 نفر از منافقین است. منافقین، نیروهای امنیتی عراقی را مسئول مرگ 23 نفر دانسته بودند که در آخرین آماری که ساعت 12:40 به وقت محلی منتشر کردند، به 44 نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر مقامات بیمارستانی محل پذیرش هیچ مجروحی را گزارش نداده اند.

حقی الشریفی، مسئول عراقی اردوگاه دلیل حادثه امروز در اردوگاه اشرف را انفجار بشکه نفت یا گاز دانست.

وی گفت: "حتی یک سرباز هم وارد اردوگاه اشرف نشد."

وی افزود: "حمله ای از خارج از کمپ انجام نشده است و به نظر می رسد که دلیل حادثه انفجار تعدادی بشکه گاز و نفت در داخل اشرف باشد."

این در حالی است که منافقین اعلام کرده اند نیروهای عراقی با ورود به کمپ اشرف شماری از اعضای این سازمان را کشته و وسایل آنها را در داخل اردوگاه به آتش کشیدند.

این گروهک پیشتر مدعی شده بود که مقامات عراقی آب و برق کمپ اشرف را حدود دو هفته پیش قطع کردند.

الیانا نبا، سخنگوی سازمان ملل در عراق دراین باره گفته است: "ما عمیقا از حوادث امروز که به کشته و مجروح شدن شماری از ساکنان کمپ اشرف منجر شده، ابراز تاسف می کنیم و از نزدیک اوضاع را بررسی می کنیم."

یک منبع در پلیس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه نیز مدعی شلیک پنج خمپاره به داخل اشرف شد.

مریم رجوی نیز در واکنش به این رویداد، از دولت آمریکا خواست که تمام ساکنان اردوگاه‎های لیبرتی (آزادی) و اشرف به آمریکا منتقل شوند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در سال جاری میلادی و در دو حادثه جداگانه، حداقل 8 نفر کشته شدند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو