bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۶۲۲۱

تغییرات آشکار در عملکرد خبرگزاری ایرنا

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۲
پس از استقرار دولت جدیدی و ایجاد تغییرات گسترده در تیم رسانه ای دولت رویکرد خبرگزاری رسمی دولت نیز در هفته های اخیر به طور آشکاری تغییر پیدا کرده است.

به گزارش فرارو، سال های بود که خبرگزاری رسمی دولت با اتخاذ شیوه ای خاص به حمایت تمام قد از دولت می پرداخت و وظیفه رسانه ای خود را در قبال اطلاع رسانی اصولی فراموش کرده بود.

اما پس از انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت جدید تیم رسانه ای دولت نیز دچار تغییرات شد. 

چندی پیش محمد خدادی به عنوان مدیر عامل خبرگزاری دولتی ایرنا منصوب شد. 

با این انتصاب، ایرنا رویکرد تازه ای را در انتشار اخبار خود در پیش گرفته است. این رویکرد رسانه ای در نحوه انتشار اخبار قوه مقننه و قوه قضائیه آشکار است. 

در هفته های اخیر مخاطبان با پوشش مناسب اخبار این دو قوه و دیگر نهادهای کشور از سوی خبرگزاری دولت روبه رو شده اند. این در حالی است که پیشتر "ایرنا" به دفاع همه جانبه از قوه مجریه می پرداخت و هر کجا که تصمیمات دو قوه دیگر مخالف تصمیمات دولت بود، دست به مبارزه رسانه ای با آن ها می زد.

ایرنا در هفته های اخیر بعضا تریبون خود را در اختیار منتقدان دولت نیز قرار داده است، ادامه و گسترش این روند می تواند امیدوار کننده باشد. 

از طرف دیگر ایرنا در رویکرد تازه خود دست همکاری به سوی رسانه های دیگر دراز کرده است به گونه ای که مدیر عامل جدید با مدیران خبرگزاری های دیگر جلسه ای برای همکاری و همفکری برگزار کرده است. 

از ایرنا خبر می رسد که تغییرات سخت افزاری نیز در جهت بهبود وضعیت قدیمی ترین خبرگزاری ایران در حال انجام است. 

لازم به ذکر است خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با وضعیت اسفناک مالی مواجه است که ناشی از عملکرد بسیار ضعیف در دولت گذشته است.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
انشالله به مرور زمان خبر گزاری جمهوری اسلامی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد ، من نیز از جمله شهروندانی هستم که مجددا برای کسب خبر به این سایت مراجعه می کنم و این تغییرات قابل مشاهده است.
هو البصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
لازم به ذکر است خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با وضعیت اسفناک مالی مواجه است که ناشی از عملکرد بسیار ضعیف در دولت گذشته است.
فرارو واقعا جهت دار مطلب می نویسد ناشی از عملکرد ضعیف را !! شما کشف کردید لابد عملکرد فرارو قوی است !!نه؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
من که از بس سالها نسبت به اسامی بعضی خبرگزاری ها آلرژی پیدا کرده ام هنوز ترک عادت نکرده ام. اما اگر این روال ادامه داشته باشد و بدون افراط و تفریط و غرض ورزی باشد باید به فال نیک گرفت و امیدوار شد که دوران آدمهای کوچک که نیاز به شنیدن تعریف و تمجید دیگران دارند به سر رسیده البته این کار شجاعت، طبع بلند و استغنا و عزت نفس می خواهد و خوب است رسانه ها بطور کلی این رویه را ذر پیش گیرند خصوصا موثرترین رسانه ملی یعنی صدا و سیما که هر روز در حال از دست دادن بیشتر مخاطبانش است.
ناشناس
-
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
روحاني ،خاتمي ،هاشمي مشكريم
خبرنگار ایرنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
فراروی عزیز از بابتاین همه لطف و مرحمت شمامتشکریم!!!!!
اما آنچه که باید به آن معترف شویم که کارکرد ایرنا تغییر پیدا کرده یا خیر به نظر کمی زود به نظر می رسد که بتوان در مورد آن قضاوت نمود. امروزه دفاتر استانی ایرنا در پایین ترین سطح تولیدات خبر قرار گرفته به نحوکه با توجه به خطی و خط گرایی صرفا به نفع دولت انگیزه زیادی برای کارمنان خبری آن ایجاد نمی کند.به عنوان نمونه همین الان می توانید گزارش میدانی از سطح استان ها تهیه کرده و آنرا اطلاع رسانی کنید تا بدانید که آیا هنوز هم افت تولیدات خبری در موضوعات روز جامعه به چشم می خوردیا نه؟در واقع برای ایجاد یک محیط شاد و جدی در عرصه خبر در این خبرگزاری باید تمامی نقص ها اعم از مشکلات جذب نیروهای متخصص در سازمان مرکزی و شهرستان ها کلید خورده و عده ای اهل فن و خبره را در این مجموعه وارد کرده و برنامه مدونی برای پیشرفت این خبرگزاری که جزو دستگاههای حاکمیتی به شمار می رود انجام داد.ما هنوز به عنوان خبرنگار ایرنا تغییر به خصوصی را در این سازمان مشاهده نکرده ایم که در این گزارش منعکس شده است و احساس درونی ما این را می گوید که این گزارش ساختگی و به نوعی نان قرض دادن عوامل و مدیریت فرارو به مدیران خبرگزاری ایرنا است که البته مجموعه ایرنا هنوز با توجه به مدت اندکی که مدیریت آن عوض شده توقع حل و فصل سریع این همه مسائل اصلی و حاشیه ای را نداشته و امیدوار است که آقای خدادی که خود از نیروهای اسبق این خبرگزاری است بتواند با استفاده از نیرو های داخلی و صاحب فکر و اندیشه در راه صعود ایرنا به جایگاه اصلی اش موفق باشد.انشاالله
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
کارشان انصافا عالی است ، روزی نیست که به سایت شان مراجعه نکنم.کیفیت خبری شان فوق العاده،درجه یک و تازه ی تازه است به دور از بی اخلاقی و بداخلاقی های متاسفانه حاکم بر جامعه ی رسانه ای کشور.
به مدیریت جدید و تیم جدید این رسانه ی محترم از صمیم قلب تبریک عرض می کنم.
ahad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
واقعیت اینست که ایرنا در زمان آقای جوانفکر تیر خلاص بر مغز آن با ورود برخی افراد غیر متخصص زده شد. البته در زمان مدیریت آقای امیدی شهرکی این وضعیت به نحو خوبی جبران شد و وضعیت معیشتی کارمندان این خبرگزاری تا حد خوبی صعود کرداما این نکته را یادآوری کنم که به عنوان کارمند رسمی این خبرگزاری همواره به ووضعیت موجود از جمله حقوق و مزایا،عدم امکانان رفاهی از جمله وجود ناکافی مهمانسرا در شهرستان هایی که ایرنا در آنجا دفتر دارد،ساختمان مرکزی که از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک و تقریبا غیر قابل سکونت شده است و به طور کلی در هشت سال گذشته به استثنای 6 ماهه اخیر عمر دولت محمود احمدی نژاد دوران خفت و خواری کارکنان ایرنا از لحاظ مالی،معیشتی و شایسته سالاری بود بطوریکه آدم های کوتوله رشد قابل توجهی کرده و رانت خوبی با رفتن سفرهای خارجی با بودجه دولت از جمله آقای معاون و قائم مقام خبر آقای جوانفکر برای خود ایجاد کردند. در کل از بابت تهیه این گزارش به عنوان یک کارمند جزء ایرنا تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم در دولت جدید مشکلات فوق که حداقل توقع کارکنان این خبرگزاری است رفع شود. انشاالله
محمد علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
روحانی مچکریم
من تا همین حد هم نتیجه دلخواهم رو از انتخابم گرفتم و راضیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
این همه خلاف و دزدیهای عمدی و تیشه زدن به ریشه مملکت . چرا حداقل به مردم این امیدواری را نمی دهند که ...
Admin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شیخ انتقادپذیر...
عرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
با نظر آقای احد از کارمندان ایرنا موافق هستم باید برای پیشرفت ایرنا فکرهای مهمی شود و این امر را باید با تدبیر مدیران فعلی شاهد باشیم.به عنوان مثال خبر مذاکره تلفنی اوباما و روحانی از خروجی این خبرگزاری به عنوان اولین خبر د دنیا موید این مدعاست . امیدواریم با بالابردن سطح کیفیت این خبرگزاری در زمینه خبر،گزارش و غیره و همچنین پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این مجموعه عظیم و بین المللی سطح توقعات بجا و بحق کارکنان را برآورده کند.
مجله فرارو