bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۷۰۵۴

پاسخ صالحی امیری به اتهامات

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲
گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه من هیچگاه در فعالیت های اقتصادی وزارت اطلاعات حضور نداشته ام گفت: تمامی صحبت ها و شبهات مطرح شده نسبت به من تهمتی بیش نبوده است. نمی توانم برخی اسرار نظام را که در سینه دارم فاش کرده اگر بنا به پرده دری باشد حرفهای اساسی دارم اما نظام هویت ما است و ما محکوم به حفظ اسرار نظام تا ابد هستیم.

به گزارش مهر، سیدرضا صالحی امیری عصر یکشنبه در جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس با بیان این مطلب گفت: نظام عامل بقا و تداوم همه سربازانش است من سرباز نظام و رهبری بوده و پس از انقلاب هیچگاه خلاف اهداف انقلاب حرکت نکرده ام و امروز اگر مطمئن باشم اگر رهبری رضایتی بر وزیر شدنم نداشته باشند، یک لحظه هم تعلل نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه من نمی دانم چرا اینگونه امروز از من طرح سوال می شود، گفت: من همه جوانیم را در راه حفظ انقلاب و نظام گذاشته ام اما امروز متهم به این هستم که مقابل نظام قرار گرفته ام. حرف های ناصوابی علیه من زده شد و من در خارج از جلسه تلاش به اقناع نمایندگان کردم، اما در حال حاضر به این باور رسیده ام که یک جریان سیاسی در صدد تخریب شخصیت من برآمده و دوست ندارند که من وزیر ورزش و جوانان شوم.

به گفته صالحی امیری این سینه اسرار بسیاری از نظام دارد که باید تا ابد حفظ شود. هیچگاه به خود اجازه نمی دهم برای تخریب یک انسان از پشت تریبون این اسرار را فاش کنم که اگر بنا به پرده دری باشد حرف های زیادی برای گفتن دارم.

من هیچگاه در فعالیتهای اقتصادی وزارت اطلاعات حضور نداشته ام
سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: من هیچگاه در فعالیتهای اقتصادی که در وزارت اطلاعات شکل گرفته، حضور نداشته ام و اگر قاچاقی در 20 سال گذشته انجام شده است، تخلف بوده و باید پیگیری شود. من با همکاری آقای یونسی فعالیت های اقتصادی را در وزارت اطلاعات جمع کردم و شخصا هیچگونه فعالیت اقتصادی در این وزارتخانه نداشته و روحم هم از قاچاق سوخت خبردار نبوده است.

وی گفت: چرا انسان های پاکی را که در دستگاه عظیم اطلاعاتی مشغول به خدمت هستند، آلوده معرفی می کنید.

وی درباره قضیه تخلف در خوزستان توضیح داد: من نمی خواهم از پشت این تریبون در این زمینه حرفی بزنم. بنده تنها به گفتن این نکته اکتفا می کنم که این جانب عامل جاری شدن نفت در خوزستان شدم، من شب ها و روزها در مرز خوابیدم اما امروز برای تمامی این خدماتم باید تهمت های بیروا بشنوم. 20 سال پیش یکی از کارمندانم در این شهرستان تخلف کرده که دفتر مقام معظم رهبری نیز پرونده را به سازمان قضایی سپردند و بر اساس دستور سازمان قضایی برای مدیرکل خوزستان قرار منع پیگرد صادر شد، آیا شما می خواهید بیشتر از دستور سازمان قضایی حکم صادر کنید؟ من همه کسانیکه به من تهمت زدند را به حضرت زهرا(س) واگذار کرده و به خداوند قسم می خورم آنچه که به من نسبت داده شده، تهمتی بیش نبوده است.

5 اولویت صالحی امیری برای جوانان

صالحی امیری در ادامه صحبت هایش به برنامه های حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ارتقاء هویت دینی، ملی و انقلابی، مشارکت جویی، مدیریت آسیبهای اجتماعی و تولید نشاط و غرور برای جوانان از مهمترین برنامه هایم در این حوزه است.

وی ادامه داد: برای بقاء نظام باید جوانان، هویت دینی و انقلابی خود را بدست آورند همچنین جوانان کشور باید برای توسعه بکار گرفته شوند و مشارکت آنها امری ضروری است.

وی به مدیریت آسیب های اجتماعی جوانان اشاره کرد و گفت: اعتیاد، ایدز، خشونت، ناهنجاری های نگران کننده‌ای است که باید سازوکار مناسب برای مدیریت آنها با همکاری دستگاهها برنامه ریزی شود.

به گفته وی، امروز یأس جوانان را فرا گرفته و آنها همواره از شادی و نشاط و تشکیل زندگی و خانواده هراس دارند که باید تمامی اینها به شادی و غرور برای جوانان تبدیل شود چراکه آنها موتور محرک جامعه هستند.

به گفته وی، جوان در ایران فرصتی ملی است و مسئولان نباید به آنها نگاه منفی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های ورزشی اش گفت: رویکرد اصلی ما گسترش، تعالی و ارتقاء اخلاق و انسانیت در ورزش است ما نیازمند تحول در این حوزه هستیم و باید قهرمانی با پهلوانی معنا پیدا کند و قهرمانان ملی ما باید نماد ایران در دنیا باشند.

شعار من ورزش با ارزش است
وی با بیان اینکه شعار من ورزش باارزش است، افزود: دومین رویکرد ما در وزارتخانه توسعه ورزش همگانی که مورد تاکید رهبری نیز بوده است. با توسعه ورزش همگانی آسیب های اجتماعی، افسردگی کاهش پیدا کرده و سلامت جامعه ارتقاء می یابد. من در مدت دو ماه حضورم در این وزارتخانه دفتر ورزش های همگانی را به معاونت ارتقاء داده و امیدواریم بتوانیم تا پایان برنامه پنجم تعداد ورزش های همگانی را 20 درصد و تا پایان 1404، 40 درصد رشد دهیم.

صالحی امیری به توسعه ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه نمی تواند تامین کننده 6 میلیارد تومان هزینه عمرانی باشد .در این بخش نیازمند مشارکت بخش های مختلف هستیم.

عدالت ورزشی از دیگر مواردی بود که صالحی امیری به آن اشاره کرد و گفت: باید تمامی روستاها، مناطق محروم، عشایر و شهرهای مختلف به صورت مساوی از عدالت ورزشی برخوردار باشند و ما در این راستا گام های اساسی را خواهیم برداشت.

وی توضیح داد: سرمایه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و انسانی از جمله موارد تاکید شده در هر جامعه ای است که من امروز باید بگویم وزارت ورزش و جوانان انباشتی از سرمایه انسانی است که می تواند نیاز کشور را تامین کند. همچنین در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز این وزارتخانه می تواند بازوی کمکی برای کشور باشد.

گزینه پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان صحبت هایش را اینگونه تکمیل کرد، اولین سیاستی که در وزارتخانه به آن پایبند بودم، حاکمیت اخلاق و آموزه های دینی در تمامی سطوح مدیریتی بود. امروز مدیریت بایدها در دنیا پایان یافته و باید همه چیز مبتنی بر اخلاق و کرامت دینی باشد.

نگاه به جوانان و ورزش باید با پرهیز از روزمرگی باشد
وی با اشاره به اینکه نگاه دینی به ورزش و جوانان باید با پرهیز از روزمرگی باشد، گفت: در این وزارتخانه تلاش شده از تصمیم گیری های لحظه ای و مقطعی جلوگیری شود. ما در هشت سال گذشته هزینه های زیادی را به ازای این تصمیم گیری های لحظه ای پرداخت کرده ایم باید امروز مانع از این تصمیمات عجولانه شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به گردش مدیریتی در این وزارتخانه دارد، اظهار داشت: نباید تغییرات در دولت مانع از نادیده گرفته شدن ظرفیت افراد باتجربه شود من در سطوح مدیریتی هیچ ریزشی نداشته و از مدیران در ساختارهای مختلف استفاده کرده ام ضمن آنکه پرهیز از سیاست و سیاست زدگی را در اولویت کارهایم قرار داده ام.

وی ادامه داد: ورزش و جوانان نباید دچار سیاست زدگی شود و انتصاب مدیران و یا معاونان آن نیز نباید سیاسی باشد. همزمان با انتخاب مدیران نیز بر سالم سازی ورزش و جوانان از فساد تاکید کرده ام در همین راستا کمیته سالم سازی ورزش در وزارتخانه تشکیل شده است و نهادهای نظارتی نیز برای عضویت در این کمیته دعوت شده اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده همزمان با دوران سرپرستی ام در وزارتخانه این بود که انتخابات روسای فدراسیونها را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر 13 فدراسیون بجای سرپرست، رئیس دارند، جدول برگزاری انتخابات و پایان دوره هر رئیس نیز مشخص شده است.

صالحی امیری در پایان توضیح داد: جوانان در ورزش دو ظرف بزرگ مستقل اما مرتبط به هم هستند که هر کدام می تواند زمینه تحول در کشور شود، بیش از 90 درصد قهرمانان ورزشی ما جوان هستند و از سوی دیگر ما می توانیم از ظرفیت 23 میلیون جوان در کشور برای تحول استفاده کنیم.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
من تمام صحبت های ایشان را از رادیو گوش کردم،متاسفانه جناب صالحی دفاعش در مقابل تهمت های (!) نادران اصلن قانع کننده نبود بطوریکه من نمیدونم رای اعتماد نگرفتنش خوبه یا بد‏!‏
ناشناس
-
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
نمی خوام قضاوتی بکنم ، ولی خدا وکیلی از این جمله اصلا خوشم نمیاد . خب اگر حرفی هست باید گفته شه . تهدید کردن شیوه ی احمدی نژاد بود .

"نمی توانم برخی اسرار نظام را که در سینه دارم فاش کرده اگر بنا به پرده دری باشد حرفهای اساسی دارم اما نظام هویت ما است و ما محکوم به حفظ اسرار نظام تا ابد هستیم."
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین