bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۹۱۷۲

نهاوندیان: اخبار خوش هسته‌ای در راه است

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۲
رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از دولت خواستار انصراف داوطلبانه اقشار دارای تمکن مالی بالا از دریافت یارانه نقدی شد و گفت: فعالان اقتصادی به زودی خواهند فهمید که معنای فتح در مذاکرات هسته ای چیست، چرا که بلافاصله میدان گشاده ای پیش رویشان قرار می گیرد که می تواند فرصت تحرک و اشتغال زایی را به آن‌ها هدیه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان این که نگاه ما در ارائه یارانه به اقشار آسیب پذیر جامعه باید متفاوت با صدقه دادن باشد، گفت: ما نسخه اقتصاد صدقه ای را شفابخش نمی دانیم، چرا که معتقدیم توانمندسازی افراد باید در دستور کار قرار گیرد تا افراد نیازمند بتوانند با دارا بودن شغل درآمد عزتمندانه ای داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با شیوه ای مغلوط امکانی را فراهم کرد تا یارانه نقدی به اقشار آسیب پذیر ارائه شود در حالی که این موضوع مشکلی را حل نمی کند و باید روند آن اصلاح شود.

وی تصرریح کرد: زمانی از دولت توقع می رود دهک‌هایی را برای حذف یارانه نقدی شناسایی کند در حالی که به اعتقاد ما، شیوه صحیح آن است که افراد توانمند به صورت داوطلبانه اعلام کنند که از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند.

نهاوندیان ابراز امیدواری کرد که روزی در ایران فرا رسد که با ایجاد فرصت شغلی بتوان به توانمندسازی افراد نیازمند اقدام کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور از کارآفرینان درخواست کرد تا این حرکت را شروع کنند و علاوه بر انصراف و کناره گیری داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی به دولت اجازه دهند تا منابع بیشتری را در اختیار داشته باشد و حمایت موثرتری از نیازمندان انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: گام بزرگی که فعالان اقتصادی می توانند در راستای اجرای مناسب قانون هدفمندی یارانه ها صورت دهند، این است که سرمایه گذاری را رونق دهند و شرایط رکود تورمی را با همت مردانه خود به رشد پایدار تبدیل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطر نشان کرد: دولت وظیفه دارد بستر قانونی و سیاست‌های پولی، ارزی، مالی و مالیاتی مناسب را فراهم کرده و در مقابل فعالان اقتصادی نیز دست به ابتکار زده و برای خیل جوانانی که بیکار یا در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند، شغل آفرینی کند.

نهاوندیان در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکره کنندگان هسته ای ایران باید با پشتوانه ملت احساس اقتدار کنند، خاطر نشان کرد: این مذاکره کنندگان به هیچ کس تکیه ندارند و حق ندارند به هیچ کس جز ملت تکیه داشته باشند اما توقعشان این است که مورد حمایت مردم قرار گیرند، چرا حمایت یکپارچه به آنها قدرت و خلاقیت می دهد.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی به زودی خواهند فهمید که معنای فتح در مذاکرات هسته ای چیست، چرا که بلافاصله میدان گشاده ای پیش رویشان قرار می گیرد که می تواند فرصت تحرک و اشتغال زایی را به آن‌ها هدیه کند.

در ادامه نهاوندیان از هیات نمایندگان اتاق ایران درخواست کرد تا با بالا بردن دست خود حمایت کاملی را از ابتکار دیپلماتیک دولت و مذاکره کنندگان هسته ای داشته باشند که در مقابل این خواسته اکثریت قاطع نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای و تصمیمات دیپلماتیک دولت حمایت کردند.

صادق فعال اقتصادی ازرشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
آقای نهاوندیان! چند باربرای انصراف ازیارانه به سایت refahi.irمراجعه شد ولی انصراف ممکن نشد لطفا مشکل سایت برطرف شد تا هر ایرانی برخوردار که مبلغ یارانه دریافتی تاثیری درزندگی او نداردبرای کمک به دولت تدییر وامیدجهت عبور ازبحران اقتصادی به طور داوطلبانه از گرفتن یارانه انصراف دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
خوش برای ما یا برای اونا
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
اول نماینده های یارانه بگیر رو منصرف کنید تا بعد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
به والله هسته اي نميخوايم ژاپن با اون تكنولوژي داره جمع ميكنه بعد از سونامي . به خدا يه زلزله بياد هممون آلوده ميشيم چرا نمي خوايم قبول كنيم . اينهمه كوير داريم چرا از انرژي خورشيدي براي تامين برق استفاده نمي كنيم چرا از كارهاي سخت مي هراسيم و به دنبال راحت طلبي هستيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
چون پول نفت(بخونید بادآورده)با ملتها اینکار رو میکنه ؛ همه میشن دلال و دزد و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
موافقم. چرا فقط داریم امروز رو میبینیم ؟
عقل و تدبیر آینده نگر این رو میگه که اگه این همه هزینه که صرف دفاع از انرژی هسته ای کردیم رو صرف ایجاد نیروگاههای خورشیدی کرده بودیم الان جزو کشورهایی بودیم که بیشترین نیروگاه خورشیدی رو داره. البته همین الان هم دیر نشده . از سیستم مدیریتی کشور درخواست داریم رویه رو اصلاح کنن . انرژی خورشیدی حق مسلم ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
من كه به آقاي روحاني راي دادم و به تحركات ايشان اميدوار ولي اميدواريم اين صحبتهاي جناب نهاونديان تبليغاتي نباشد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
انشالله مبارکباد
ناشناس
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
خدا به خير بگرداند؟
ناشناس
Russian Federation
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
کلمه اخبار خوش...در راه است مرا به یاد سبک مدیریت احمدی نژادی می اندازد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
اما این کجا و آن کجا...؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
این تیتر فرارو بود برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
کدوم خبر خوش؟
تعلیق هسته ای که خواسته طرف غربی مذاکره کننده هست یا تعلیق داوطلبانه غنی سازی 20 درصد که برای ساخت رادیو دارو هست؟
(البته این نکته قابل ذکر هست چون ما تحریم رادیو دارو هستیم این غنی سازی رو انجام میدیم)
همچین نوشتین اخبار خوش ادم فکر میکنه چندتا نیروگاه جدید هسته ای ساختیم ولی قایم کردیم یهو میخوایم رونمایی کنیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
مردم ایران با شنیدن افتتاح 100 نیروگاه هسته ای خوشحال نمیشوند، مردم الآن به فکر نون شب هستند، التبه مردم منظورم بود ، نه اونهایی که تو 8 سال قبل بارشون وبستند و حالا ادعای وکیلی مردم رو دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
من خواهش میکنم این تیتر رو عوض کنید. این تیتر آدم رو یاد اون زمانی که همش از خوشی میمردیم میندازه . اخبار خوش فلان اخبار خوش اخبار خوش آخرش هم مردیم از خوشی و دلار رفت بالای 377 تومان یادته ؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
اول از همه وزیران و نمایندگان مجلس که یارانه میگیرند انصراف دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
از نهاوندیان که خود طرفدار حفظ شرایط شکاف طبقاتی وحشتناک موجود است هیچ حرفی پذیرفتنی نیست ایشان در طول 100 روز دولت فقط به فکر حفظ سرمایه باد اورده و چهار برابر شده خود و دوستان شان بودند
حالا عذاب وجدان گرفته و قصد کمی صدقه دادن به بدبخت و بیچاره ها را دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
مثلاً .............. ؟
امیرمحمد
Germany
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
جناب نهاوندیان ، شما بهترازهرکس میدانید که در کشورهای پیشرفته نرخهای مالیاتی بالاست اما همه افراد درپرداخت مالیات رغبت خوبی از خودنشان میدهند چون میدانند نتیجه آن به خودشان برمی‌گردد و سطح رفاه عمومی بالاتر می‌رود اما درکشورما چنین نیست و علت آن را هم باز خودشما بهتراز همه میدانید ، اما با این توصیه‌تان که افراد متمکن داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند ، موافقم در رابطه با مژده‌تان به فعالان اقتصادی هم ، منتظر عکس‌العمل کیهان باشید !!!
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
یک پیشنهاد دارم برای حذف یارانه:
1-اولا توضیح دهید چه کسانی در دهکهای اول دوم سوم قرار میگیرند تا افراد خودشان محاسبه کنند
2-به صورت نمادین بعضی مشاغل خاص که همه میدانیم پر درآمد هستند داوطلبانه انصراف دهند و به اطلاع عموم رسانده شود.مثلا نمایندگان محترم مجلس-وزرای محترم و معاونینشان به چنین پولی نیاز ندارند-قشر طلافروشها و کاشبینی که یارانه دریافتی به چند درصد درآمد ماهیانه شان نمیرسد-پیمانکاران بزرگ و اعضائ هیاتهای مدیره شرکتهای بزرگ -وکلا و کارشناسان رسمی-مهندسین دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی در نظام مهندسی-جامعه پزشکان و نظام پزشکی-کارمندان وزارتخانه هایی چون نفت نیرو و سازمان انرژی اتمی و...که حقوق بالای 4 میلیون تومان دارند
3-مکانیسمی در نظر گرفته شود اگر کسی بعد از مثلا دو ماه تحت فشار قرار گرفت دوباره بتواند یارانه بگیرد
4-اگر بخشهایی که گفتم شروع به انصراف دهند باور کنید من کارمند هم اینکار را میکنم.وقتی طبق اظهارات آقایان دوسوم مجلس یارانه بگیرند چرا باید من کارمند انصراف دهم.این کار عزم ملی میخواهد که اقشار متمول باید شروع کنند
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
یکی از دوستان جانباز من میگفت با درصد بالای جانبازی درآمد خوبی داشتم و جوگیر شدم رفتم و گفتم من کلا چیزی نمیخوام و اونا هم یه برگه گذاشتند جلوم و امضا کردم. بعد از چندی عوارض بیماریهایی که در اثر موادشیمیایی به اینجانب وارد شده بود شروع به خودنمایی کرد و بتدریج کمرم زیر بار مخارج آن درحال شکستن بود گفتم بالاخره من جبهه رفتم جنگیدم و بخاطر این آب و خاک جانفشانی کردم حالا یه موقعی عقلم نرسیده یه خطایی کردم و یه حرفی زدم رفتم و مراجعات مکرر به بنیاد شهید داشتم ولی هرچه زدم به در بسته بود.
حالا اینکه ایشان می فرمایند انصراف بدهید؟؟!!! برای چه انصراف بدهیم؟
مگر نمیدانید در کشوری زندگی می کنیم که امثال شما ها دارید آنرا مدیریت میکنید و هر روزش آبستن حادثه ای جدید است. همین دوسال پیش وقتی میخواستم یه ماشین مدل بالای خارجی بخرم به خاطر دل دخترم با غرور رو به اون کردم و گفتم باید تولید داخلی را تقویت کنیم و رفتم یه آشغال داخلی خریدم الان اون ماشین قیمتش 250 میلیونه و این همونی که خریدمم نمی ارزه. و جالب اینکه دیگه عمرا بتونم فکر اونم بکنم که از اونا بخرم؟؟؟!!! چه برسه به اینکه اقدام به خرید بکنم و درآمد منم بشدت کاهش و هزینه هام بشدت افزایش یافته؟؟؟ و فکر کنم که بیشتر مردم همین وضع رو دارند. لطفا اگه میخواهید یارانه ندید به همه ندید و یارانه همه رو قطع کنید این بهتره تا اینکه بیایید به مردم بگید از حق قانونی خودشون دست بکشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
اخبار خوش هسته ای قبلی کمر ما رو شکونده خواهشا اگه میشه اخبار جدید رو فعلا اعلام نکنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
اختلاف بین اعضای مذاکره کننده و کار شکنی ها توسط اسراییل و اعراب تا تغییر ریاست جمهوری آمریکا به طرف جمهوری خواه ها ادامه خواهد داشت تا جنگ راه بیفته طی 200 سال گذشته هر 50 سال اتفاق و تغییری اجتماعی در طبقات سیاسی و حاکمیتی این کشور رخ داده و این اتفاق در دروه 50 ساله 5 خودش هست و خواهد افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
شما رو به خدا ما به هیچ وجه خبر خوش نمیخواهیم !!
تنموون با هر چی خبر خوش میلرزه !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
هر خبر خوبي داريد تا قطعي نشده و تا اجرا نشده در بوق و كرنا نكنيد چون ممكنه هزار تا اتفاق بيفته و انجام نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
این نوع گفتار مناسب چانه زنی سیاسی نیست.فردا 5+1 که همگام با اسرائیل شده سطح توقعاتش را بالا خواهد برد.چون احساس می کنند یک عده در داخل ذوق زده شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
لطف کنید از کلماتی و عباراتی که تداعی کننده عوام فریبی 8 سال گذشته است استفاده نکنید. یاداوریش هم ازار دهنده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
دقیقا با نظر ناشناس 11:53 موافقم.بی اختیار آدم اضطراب میگیره که باز چه پوستی از ملت قراره که کنده بشه
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv