bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۰۷۵۸

«جام زهر» تیتر یک نشریه «9 دی»

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
«جام زهر» عنوانی است که هفته‌نامه «9 دی» برای «تیتر یک» این هفته خود برگزیده است. این نشریه که «حمید رسایی»، نماینده حامی احمدی‌نژاد در مجلس و عضو «جبهه پایداری» مدیر‌مسوول آن است در این شماره علاوه بر «تیتر یک»، حجم بسیاری از مطالب خود را به حمله به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اختصاص داده است.

ظاهرا ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری در این شماره کوشیده است با تکرار عبارتی که بنیانگذار فقید جمهوری‌اسلامی به هنگام پذیرش قطعنامه 598 به‌کار برد، شرایط کنونی کشور را با سال 67 شبیه‌سازی کند.

حمید رسایی در سرمقاله نشریه خود نوشته است: «... بسیاری از کسانی که این روزها برای دیپلمات‌ها کارت تبریک می‌فرستند در مواضع غیرعلنی دیدگاه 9دی را پذیرفته‌اند... نتیجه این مذاکرات و پذیرش توافقنامه عبور از خط قرمز بوده... ما امتیاز داده‌ایم بدون اینکه امتیازی بگیریم.»

او مدعی شده دولت در صدروز گذشته با عدم‌گشایش در رفع مشکلات مردم روبه‌رو بوده به همین دلیل توافق ژنو را پذیرفته است. رسایی همچنین توافق ژنو را «برخلاف نظر رهبری» توصیف کرده است.

این در حالی است که مقام‌معظم‌رهبری در پاسخ به نامه تبریک رییس‌جمهوری به مناسبت موفقیت مذاکرات هسته‌ای نوشته‌اند: «بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود انشاءالله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها همواره باید شاخص خط مستقیم حرکت مسوولان این بخش باشد و چنین خواهد بود انشاءالله.»

مهم نظر مردم است نه برخی جریان‌های خاص
سیدرضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور درباره تعبیر «جام زهر» با تاکید بر اینکه «اظهارنظرهایی از این دست را نباید زیاد جدی گرفت» می‌گوید: «آنچه مردم می‌فهمند و می‌گویند مهم است، مردم ایران درک و شعور دارند و بهترین داور هستند به همین دلیل ما به هیچ‌وجه از تخریب‌ها نگرانی نداریم. کسی که پیش وجدان خود راحت است، در برابر قانون پاسخگو است و در برابر شرع، نظری صائب دارد از چیزی نمی‌هراسد.»

او در تشریح روند دستیابی به توافقنامه ژنو افزود: «سه مرحله سبب شد مذاکرات به نتیجه برسد. نخستین مرحله مسافرت رییس‌جمهوری به نیویورک و دیدارها و اظهارات اوباما بود. پس از آن ما به این جمع‌بندی رسیدیم که مناقشه ایران و 1+5 می‌تواند به نتیجه‌ای برسد که مورد قبول طرفین باشد. پس از آن دو جلسه چند روزه در ژنو برگزار شد و همه طرف‌ها به جمع‌بندی مشابهی رسیدند و بازی برد- برد رقم خورد.»

اکرمی گفت: «توافقنامه پایانی نشست ژنو، توسط هفت‌نفر امضا شده و نظرات و عقاید هیچ گروهی در آن گنجانده نشده است. ما چیزی برای پنهان‌کردن نداریم. قرار است در شش‌ماه آینده راستی‌آزمایی کنیم. بعد از آن می‌توان در هر مورد دیگر اظهارنظر کرد اما وقتی مراجع عظام تبریک می‌گویند و رهبری پیام تبریک می‌دهد یعنی خط دیپلماسی درست طی شده است.»

رسائی رسوا کن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رسائی تورا به جان مادرت دست از سر این ملت بردار دیگه حنای شما واسه این ملت رنگی ندارد ..............
کیومرٍث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
نشریه 9 دی متعلق به گروهی است که بهترین عنوان را برای خود انتخاب نمودند
پایداری
البته پایداری در مقابل حق، عدل انصاف و عدالت
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تحليل هاي خود سرانه کارهاي خودسرانه فقط ميخوان بگن آره ما هم هستيم.زياد مهم نيست تحليل شما مهم قضاوت ما مردم آقاي.......
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رسایی جان دوستت دارم.
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من مذاكرات وانعطافها وتدابير به كار رفته در ژنو را مي پسندم .واميدوارم اين تدابير به خاطر گل روي مردم ادامه يابد گاهي لازم ميشود كه براي جلوگيري از ضرر بيشتر جام زهر هم نوشيده شود اما اي كاش زودتر از اينها نوشيده بوديم.اي كاش
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۹
یاشار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
مردم تهران خواهش میکنم اینبار در انتخابات شرکت کنید تا مجلسی نسبتا روشنفکر داشته باشیم ( البته نسبت به الان )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
این جوجه کیهان رو تعطیلش کنن ، خلاص!
فخری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رسایی به جای عذرخواهی وکناره گیری از مسئولیت خود که به ناحق ان را تصاحب کرده است؟! وبه جایی پاسخگویی دربرابر این همه ویرانی ونابودی ثروت های ملی واسیب های وارده به کشور وانقلاب به طور مسقیم وغیر مستقیم در 8سال گذشته ؟؟! بازهم به شعارهای توخالی خود ادامه میدهد. مردم تهران از حضور چنینی فردی در مجلس بایدمتاسف باشد
رزمنده هشت سال دفاع مقدس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رسایی وامثال رسایی باید متوجه باشند که روحانی کشوررا از سقوط حتمی نجات داد.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
هیچکس حق ندارد تندروی کند .
nasim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رسایی به چی مینازی؟ هر چه هست که از مردم نیست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
افرادي همچون رسائي - كوچك زاده و .... به شان مجلس لطمه زده اند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من نمی دانم آقای رسایی به کدام قبله نماز می خوانند!!! نمی شود که آدم اسم خود را مسلمان بگذارد ولی به طرف کلیسا نماز گذارد. ایشان و امثال ایشان که خود را مدافع رهبری و نظام می دانند چطور بعد از اظهار نظر و رضایت مقام رهبری دست بردار نبوده و هر روز با جو سازی و اضهار مخالفت نسبت به توافق نامه ژنو اقدام می کنند!!!! هدف ایشان و دوستانشان چیست!!! چرا ایشان از آرامش کشور می ترسند و دوست دارند کشور همیشه در حالت بحرانی و بقول خودشان در شرایط ویژه و فوقالعاده بسر ببرد!!! واقعاً سودی که این جریان از این حالت می برد چیست؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اینا "موجودات آشوبزی" هستن که حیاتشون وابسته به فضای نآرام و غبارآلوده. زمانی که آرامش برقرار شد اینا هم از صحنه ناپدید میشن برای همینه که مرتب گرد و خاک میکنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کی میخواد یا میتونه جلوی این شعبانیسم های دهه نودی بایسته الله اعلم!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
برادر عزیز چه تندروی به نظر شما این عهدنامه چه کم از ترکمن چای دارد باید کمی واقع نگر بود ما به غرب باج دادیم
سعید 1973
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رسایی وجدانت بیداره یا مثل شیر فرهاد سرتو زدی به دیوار؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
نشریه شونو دیدم.از اظهارات بی منطق و شانسکی و تحلیل های ابکی و بعضا بدون استناد حالم بد شد.موقعه ای که تو ارشاد قم هم بود مزخ.. بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
زهر نديدي انشاله تو انتخابات مجلس نوش جان ميكني !
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین