bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۷۷۶۲

مشاور سیاسی اسد: مخالفان جدی نیستند

مشاور رئیس جمهوری سوریه با بیان این‌که جدول زمانی برای مذاکرات در ژنو تعیین نشده اظهار کرد: در وهله نخست باید تروریسم در سوریه متوقف و سپس در خصوص مرحله انتقالی صحبت شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
مشاور رئیس جمهوری سوریه با بیان این‌که جدول زمانی برای مذاکرات در ژنو تعیین نشده اظهار کرد: در وهله نخست باید تروریسم در سوریه متوقف و سپس در خصوص مرحله انتقالی صحبت شود.

به گزارش النشرة، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران خاطرنشان کرد: جدول زمانی در خصوص مذاکرات با هیات اعزامی ائتلاف مخالفان سوریه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که "دولت سوریه نسبت به عبارت دولت انتقالی حساسیت دارد" گفت: دولت سوریه هیچگونه حساسیتی نسبت به مساله دولت انتقالی ندارد. در شرایطی که سوریه از تروریسم رنج می‌برد و در توافقنامه ژنو1 نیز بر لزوم مبارزه با تروریسم تاکید شده، نوعی تسلسل منطقی میان رخدادها وجود دارد که اگر کسی بخواهد واقعیت را رها کند و از رویاهایش صحبت کند در شرایط موجود جای مناسبی برای آن نیست.

این مقام سوری افزود: باید تروریسم در سوریه متوقف شود و پس از آن اوضاع انسانی حل و فصل شود و مساله انتقالی مورد بررسی قرار بگیرد. فقط خود سوری‌ها این حق را دارند تا در خصوص منافع، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورشان سخن بگویند. باید محیط مناسبی به وجود بیاید تا پس از آن مساله انتقال قدرت مورد بررسی قرار بگیرد.

بثینه شعبان خاطرنشان کرد: مخالفانی که به ژنو آمده‌اند نماینده تمام مخالفان سوری نیستند و جهان این مساله را به خوبی می‌داند و آن‌ها تنها نماینده بخشی از مخالفان هستند.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه عنوان داشت: هیات رسمی نظام سوریه صرفا برای کمک رسانی‌ها به ژنو نیامده چرا که دولت سوریه در این خصوص فعال است بلکه ما برای تحقق مجدد امنیت در سوریه به اینجا آمده‌ایم اما جدیتی از سوی طرف مقابل ندیده‌ایم.

وی افزود: ما در خصوص تمام مسائلی که مربوط به مردم سوریه است بحث و مناقشه خواهیم کرد و تمرکز خود را معطوف به اولویت‌ها که همان توقف رنج‌ها و پایان تروریسم و رهایی از جنایتکاران است می‌کنیم. این جنایتکاران از اقصی نقاط جهان به کشور ما آمده‌اند و در نتیجه هیچ وتویی در خصوص هیچ موضوعی صورت نخواهد گرفت.

بثینه شعبان با بیان اینکه تحقق آنچه با منافع سوری‌ها مغایرت دارد ممکن نیست افزود: تحقق مجدد امنیت و سپس آغاز روند سیاسی همان چیزی است که در ژنو1 بر آن تاکید شده است.
برچسب ها: اسد مخالفان سوریه
مجله خواندنی ها
مجله فرارو