bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۷۲۹۴
کارشناسان در گفتگو با فرارو بررسی کردند

"دولت" و آنان که انصراف دادند و آنان که انصراف ندادند!

اگر دولت قصد دارد این انصراف را به فرهنگ تبدیل کند باید از خود کارآمدی نشان دهد. بحران اصلی ایران بحران کارآمدی است. اگر دولت از خود کارآمدی نشان دهد و ثابت کند که این صلاحیت را دارد که با پول مردم درست رفتار کند مردم به دولت کمک خواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
فرارو- بالاخره زمان ثبت نام برای دریافت یارانه به اتمام رسید و خبرها حاکی از آن است که تعداد افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند به قول معاون اجرایی رئیس جمهور خیلی خوشایند نیست.

در این میان اکبر ترکان مشاور ارشد رییس‌جمهور در مصاحبه ای گفته: «همه افرادی که سرپرستان آنها برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند از این پس یارانه دریافت خواهند کرد.» این صحبت ترکان بر خلاف صحبت های قبلی مسئولین دولتی از جمله وزیر اقتصاد مبنی بر حذف ثروتمندان (حتی در صورت ثبت نام) از دریافت یارانه است.

خبرنگار فرارو این موضوع را با چند کارشناس سیاسی و اقتصادی در میان گذاشت و نظر آنها را در قالب دو سوال مشخص جویا شد. اول اینکه این رویکرد دولت چه تبعاتی برایش خواهد داشت؟ و دوم اینکه دولت چگونه می تواند از خود گذشتگی کسانی که از دریافت یارانه انصراف دادند را تبدیل به فرهنگ در جامعه کند؟

پاسخ کارشناسان به این دو سوال خبرنگار فرارو را در ادامه می خوانید.

دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:
دولت احمدی نژاد سنگ بنای هدفمندی را کج گذاشت و متاسفانه دولت تدبیر و امید هم به هیچ وجه نتوانست این دیوار کج را صاف کند. متاسفانه دولت جدید هیچ طرح، برنامه و مطالعه ای نداشت و عملا همان کاری که دولت قبل انجام داده بود را انجام داد. تنها هنر جدید دولت این بود که دست به دامان مردم شد که از دریافت یارانه انصراف دهند.

تبعات این رویکرد دولت این است که اگر فردا بگوید ماست سفید است کسی باور نمی کند. اکنون کسانی که از دریافت یارانه انصراف دادند با تمام وجود احساس می کند سرشان کلاه رفته است.

دولت می تواند از افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند تقدیر و تشکر کند و به صورتی رفتار کند که اینطور استنباط نشود که دولت زرنگی کرده است. بلکه باید به گونه ای رفتار کند که اینطور استنباط شود که این از خودگذشتگی افراد را ارج می نهد.

ناصر ایمانی روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی:
دولت اساسا از ابتدا برای بحث یارانه ها اشتباه قدم برداشت. یارانه یک حق نیست که به آحاد مردم تعلق بگیرد که برخی ها با خواهش دولت سخاوت مندانه از حق خود بگذرند. بلکه طبق قانون یارانه فقط به افراد کم درآمد تعلق می گیرد.

اکنون کسانی که انصراف دادند طبعا از تصمیم خود پشیمان می شوند و در دفعات بعد به پیام های دولت اعتنایی نمی کنند. یعنی اعتماد خود را به دولت از دست می دهند. اینکه افراد کمی از دریافت یارانه انصراف دادند قابل پیش بینی بود؛ اما اینکه مسئولان دولت عنوان کردند به تمام ثبت نام کنندگان یارانه می دهند غیرقابل پیش بینی بود و باعث تعجب شد. در حالی که دولت باید طبق قانون به افرادی که خواهان دریافت یارانه شده اند رسیدگی کند و کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند را حذف کند. متاسفانه پوپولیسم به شدت گریبان کشور را گرفته است.

بنده معتقدم نباید به کسانی که انصراف دادند پاداش داد چون وظیفه قانونی خود را انجام دادند و این پاداش دادن ندارد. اما کسانی که مستحق نیستند اما ثبت نام کردند باید مورد مواخذه قرار بگیرند و از دریافت یارانه محروم شوند.  

سعید لیلاز کارشناس مسائل اقتصادی:
از ابتدا موضوع انصراف از دریافت یارانه (اختیاری یا اجباری) در دولت به اندازه کافی پخته نبود و هنوز هم روشن نیست. به نظر من اگر بین 3 تا 7 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف داده باشند دستاورد خوبی است و اینها اکنون مغبون نیستند چرا که اینها کسانی هستند که از ابتدا هم ثبت نام نکرده بودند. لذا اگرچه رویکرد دولت در این باره از ابتدا روشن و مشخص نبود اما من معتقدم تبعاتی هم برای دولت نخواهد داشت. چون باب این مسئله هنوز باز است که هرکس می خواهد انصراف دهد و هر کس می خواهد یارانه دریافت کند. این موضوع در درآمد خانوارهای 4 دهک بالا تفاوت جدی ایجاد نمی کند و در شش دهک بعدی و به خصوص دو دهک پایین است که تفاوت ایجاد می کند.

بنده از ابتدا معتقد بودم که انصراف از دریافت یارانه باید اختیاری باشد و به هیچ وجه با انصراف اجباری موافق نبوده و نیستم. دولت می تواند با عملکرد خود از خودگذشتگی افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند را تبدیل به فرهنگ کند. اکنون اعتماد مردم به کلیت نظام به جای خطرناکی رسیده است که تنها با عملکرد قابل بازگشت است. یکی از استدلال های مردم در ثبت نام برای دریافت یارانه اشاره آنها به فساد رخ داده در گذشته بود. اگر دولت قصد دارد این انصراف را به فرهنگ تبدیل کند باید از خود کارآمدی نشان دهد. بحران اصلی ایران بحران کارآمدی است. اگر دولت از خود کارآمدی نشان دهد و ثابت کند که این صلاحیت را دارد که با پول مردم درست رفتار کند مردم به دولت کمک خواهند کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
زیباکلام اینجا
زیباکلام اونجا
زیباکلام همه جا

خدائیش غیر از زیباکلام کسی حاضر می شه آبروی خودش رو خرج شاهکارهای دولت تحقیر کنه!

این بنده خدا هم دیگه زده به سیم آخر
از این دولت فقط کسی می تونه حمایت کنه که اسرائیل رو به رسمیت شناخته باشه
رضاخان رو تطهیر کنه
نوکر و چاکر آمریکا باشه
وگرنه این دولت اونقدر گند زده که جا برا حمایت دیگه باقی نذاشته

چقدر هم که هوادار داره!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
باسلام
وقتي يك كشور پيشرفت ميكندكه قانون گذاران ودولتمرداني مقتدر وقاطع داشته باشدنمي شودباحرف والتماس مملكت رااداره نمود اگرنمايندگان مجلس ورئيس جمهوربدليل نيازبه راي مردم تصميمي قاطع نگيرندبه مردم ايران ظلم كرده واين موضوع درتاريخ ثبت خواهدشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
من انصراف دادم .
حتی اگر من یک نفر در کشور باشم که انصراف داده باشم پشیمان نخواهم شد.
چون به خاطر وطنم ایران و خدا خودم اینکار را کردم و قطعا خدا پاسخم را خواهد داد. به پاداش دولت هم نیازی ندارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
یک سکه به .... اضافه شد ، بدهی پرسپولیس چی؟؟؟هواپیمای اختصاصی هم مزینه دارد چرا مردم بی انصافند!!!!!!!!!!!!!!!
هم وطن
UNITED KINGDOM
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
گستردگي فساد مالي در سطوح بالاي جامعه طي سالها اعتماد مردم را از دستگاه حكومتي كه در جاي خادمان مردم قرار گرفته اند سلب كرده است.كافيست با درذان بزرگ برخورد شود و دولت يك گام بردارد انگاه مردم چند گام برمي دارند. در بعضي از كشورها ماليات ندادن حتي موجب طرد شدن توسط همسايگان مي شود زيرا مردم ميدانند دواتمردان انها با اموال عمومي چكار مي كنند.ايا در كشور ما هم اينگونه است؟
ما هم مشكل داريم.نمونه اش را در خيابان هاو جاده ها مي بينيم كه چگونه فرصت طلبيم ولي از فرصت استفاده نمي كنيم. اين كه حقوق ديگران چندان مهم نيست و من بايد هميشه به "خود" بينديشم.چرا به اينجا رسيده ايم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
مرحبا سعید لیلاز.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۵
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به خدا درسته وقتی من می بینم دولت عرضه تغییر یه مدیر فساد از مدیران دولت قبل رو نداره و وزیر صنعت معدن و تجارت نظاره گره و گوش به فریاد های اعضای هئیت علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی نمی ده جه توقع و انتظاری می ره فرارو می خواننده پر وپا قرصتم سانسور نکن منتشر کن برایتان دعا می کنیم موفق باشید یا حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
در رابطه با یارانه ها دولت محترم در شرایط فعلی بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت محترم بايد به يك گروه خاص نيازمند يارانه بدهد والا به ضرر كشور ومردم است ومنافع حاصل از ان را در بخش هاي بهداشت،اموزش،عمران وامنيت عمومي هزينه نمايد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
حالا بروند دنبال ملک و املاک آنهایی که انصراف نداده اند. ظرف یک هفته 30 میلیون نفر انصراف میدهند. تازه آمار کلاهبرداران حرفه ای هم در میآد.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
آقای دکتر زیبا کلام شما معتقدید باید کلا یارانه نقدی را حذف کرد .

آیا در این شرایط این کار عاقلانه است .؟
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
جلوی افزایش قیمت بنزین و آب و برق گازرو بگیرید مردم یارانه نخواستند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من ثبت نام نکردم و خیلی ها بخاطر اینکه ثبت نام نکردم تیکه های آبدار بهم انداختند و خیلی ها که وضع مالیشون از من بهتر هست ثبت نام کردند. این انصاف نیست که کسی که خودش رو به دروغ نیازمند معرفی کرده یارانه بگیره و من که بخاطر کمک به دولت ثبت نام نکردم یارانه نگیرم.
اگه دولت فکری به حال اونها نکنه من دیگه به حرفهای دولت اعتماد نخواهم کرد.
ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با حقوق ماهی تقریبا 1 میلیون تومان از دریافت یارانه انصراف دادم تا دولت را برای اصلاح خرابکاری های 8 سال قبل کمک کنم. هیچ دولتی در 8 ماه اول خودش ، اینقدر تحت فشار نبوده. .. و العاقبة للمتقین. خدا کمکش کنه آقای روحانی رو.
پ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
نه جان من بهترین تصمیم ا اتخاذ نکرد چون همه ثبت نام کردند گویا فقط من تنها ثبت نام نکردم و اون هم خدا رو شکر میکنم که بهترین تصمیم رو گرفتم دولت می بایست از کانالهای مختف فقط و فقط به 10 میلیون نفر نیازمند واقعی یارانه بدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خرج دولت که زیاده سکه جکوزی سونا و.... چرا مردم بی رحمند!!!!!!!!!!!!!!
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
یه سوال (البته اگه فحش نمیدین و توهین نمیکنید!) ... این دوستان چرا زمان دولت قبلی توصیه به انصراف از دریافت یارانه نمی کردن؟! لطفاً نه هو کنید نه سوت و کف بزنید،فقط جواب سوال رو بدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
"اکنون اعتماد مردم به کلیت نظام به جای خطرناکی رسیده است که تنها با عملکرد قابل بازگشت است. " دقیقا
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
گزارش شما با فرض غلطی تهیه شده چون هم گفته آقای ترکان تکذیب شده و هم خبرهای دیگر از شروع راستی آزمایی ثبت نام کنندگان یارانه خبر می دهد ... اساسا نیز دولت نمی تواند بگوید از حالا دوباره به همه یارانه می دهیم
kamal
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بخدا قسم میخواستم انصراف بدم ولی همون روزای ثبت نام قبض گاز بالای سیصد هزار تومان اومد پشیمان شدم و ثبت نام کردم.
pppp
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
واقعا حق ثروتمندان نیست یارانه بگیرند .بانکیها نمایندگان.تجار. .....
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
"حق" يعني چي؟؟؟ هيچ كسي "حق" ندارد... اين يك لطف از طرف دولت به نيازمندان است. كه اون هم اشتباه است.......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
سلام
ياد مارگارت تاچر مي افتم كه وقتي معادن زغال سنگ انگلستان را خصوصي كرد بيش از يك سال درگير با كارگران بود و كوتاه نيامد.
بايد پذيرفت كه يارانه فقط حق اقشار ضعيف جامعه است (نسبي) و همه نبايد از آن بهرمند گردند
ضمنا اينكه فقط 10 درصد مردم احساس بي نيازي از يارانه نموده اند نشان از مشكلات جدي فرهنگي جامعه دارد كه بايد ريشه يابي شده و راهكارهاي اساسي براي حل آن ارائه داد. واقعا با چه منطقي مردمي كه درآمدهاي خوب دارند (حداقل 25 درصد جامعه) خود را نيازمند دريافت يارانه مي دانند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دوای گداصفتی چیست؟
عوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با فتاوی حضرات مراجع و اینکه اگه بگیری سه برابرش رو باید پس بدی ، من با درآمدی متوسط از ثبت نام خودداری کردم و حالا با تصمیمات متناقض آقایان دولتمردان قیل و بعد از ثبت نام ،بینی و بین اله احساس حماقت محض میکنم . زنم هم هی غر میزنه که " مگه بهت نگفتم ثبت نام کن بذار خودشون قطع کنند ! حق نداشتی حق منو و بچه ها رو به باد بدی ؟ پول آب و بزق و شارژ آپارتمون رو که میداد ؟! " اما به خودم قول داده ام دیگه گول نخورم صد البته اگه زنده باشم !!! خدا شاهد است عین واقع را نوشتم .
بز بخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بابا 90% مردم که دولت رو میشناسن و گول نخوردن باقی میمونه 10 % که 8% کلا بی خیالن آخرش میمونه 2 % آدمهای ساده لوح که هرچی سرشون بیاد حقشونه تازه دولت ازشون تشکر هم میکنه . مگه طلبکارین ؟!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
مسایل و مشکلات اقتصادی با فتوای آقایان حل شدنی نیست از کجا می دانی همین آقای فتوا دهنده خودش ثبت نام نکرده است یا همین آقایان فتوا دهنده چه مشکلاتی را متحمل هستند که برای ملت ایران فتوا بدهند و اگر دادند چه اتفاقی می افتند ؟ همین اتفاقی که در ثبت نام برای دریافت 45000 تومان پیش آمد یعنی بی اعتمادی ملت ایران نسبت به دولت و حکومت
یکی از دوستان پیشنهاد خوبی کرده بود آقا جان دولت محترم و حکومت محترم همین افرادی که اختلاص کرده اند بطور علنی در یکی از میادین شهر پیش چشم ملت محاکمه کنید و اگر محکوم شد همان جا هم تنبیه شود تا ملت ایران باور کنند که حکومت راست می گوید مصوب کنندگان در یافت 45000 تومان هم باید محاکمه شوند و اصلا دولت روحانی نباید زیر اجرای این مصوبه می رفت در اینصورت ملت اعتماد می کردند و تعداد بیشتری هم انصراف می داد ولی با سر کار گذاشتن ملت نه کسی باور دارد نه کسی اعتماد می کند و ن انصراف می دهند اگر مرگ است برای همه اگر شیون و زاری است برای همه آقای روحانی هم چون احمدی نژاد به ملت دروغ گفت و به تعهدات خود عمل نکرد پس ملت چرا اعتماد کند نمی کنند
saed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من ثبت نام کردم ولی زنم غر میزند که چراواقعیت را نوشتی اگر حذف بشی مدیون زن وبچه هستی!!!!!
کریمی
UNITED STATES
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
هنوز ابزار مناسب در دست دولت هست برای شناسایی افرادی که بی جهت درخواست یارانه کرده اند. دولت میتواند از میزان فعالیت مالی و دارایی های ثابت افراد آگاه شود گرچه زمان بر خواهد بود اما خودشان گفتند در صورت عدم احراز، آنها را جریمه خواهند کرد این یعنی دست دولت بسته نیست.
saed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
آره اینجوری خوبه آدم خودشو دلداری بده!!!!!
هیچ طرفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت باید برای احترام به کسانی که انصراف دادن به پولدارهایی که ثبت نام کرده اند نه تنها یارانه نده بلکه جریمشون کنه تا واقعا مردم دولت رو باور کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
احسنت. تنها راه جلب اعتماد دوباره انصراف داده ها همین است. الان تنها مغبون این قضیه مای کارمندی هستیم که قصد کمک به دولت را داشتیم. اما تقریبا تمام کسانی که درآمدی بالاتر از ما هم داشتند، ثبت نام کردند و به ریش ما می خندند
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اقاي ليلازكاملا" كارشناسي شده وعلمي به موضوع پرداختند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
74 میلیون نفر ثبت نام کردند.
مبین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت باید به وظیفه یعنی راستی آزمایی اقدام کند و از پرداخت یارانه به افرادی که درآمد بالا دارن پرهیز کند و برای این کتار باید به اطلاعات ثبت اسناد و اطلاعات بانکی رجوع کند اصل بر این باشد که یارانه به مستحق ان برسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
چیزی که اینجا مهم است و اکثر کارشناسان به آن اذهان دارند مسئله عدم اعتماد مردم است که در دولت قبلی به اوج خود رسید واین به عملکرد سه قوه بر میگردد قوه قضابیه در عدم قاطعیت در بر خورد با فساد واختلاس های مالی ومعرفی اخلال گران اقتصادی به مردم و... قوه مقننه در چاره جویی مشکلات کشور درراستای منافع ملی و... وقوه اجرایی باعملکردی که مردم بهبود وجلوگیری از ریخته پاشهای مدیران و ورانت خواران را احساس کنند. تا این اعتماد جلب نشود در بر همین پاشنه خواهد چرخید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من حقوقم بالاي 3 ميليون است ولي ثبت نام كردم چون اعتمادي ندارم كه دولت واقعا يارانه ار به درستي خرج كند.
اول دولت بايد در آزمون راستي آْزمايي موفق شود نه مردم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت به افرادي مثل شما بدهكارنيست كه دودستي يارانه هم تقديم نمايد...
صداقت گمشده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
زیبا کلام:

"تبعات این رویکرد دولت این است که اگر فردا بگوید ماست سفید است کسی باور نمی کند. اکنون کسانی که از دریافت یارانه انصراف دادند با تمام وجود احساس می کند سرشان کلاه رفته است."

دو گروه هستند که به علت بی تدبیری دولت احساس پشیمانی می کنند:

1- افرادی که صادقانه میزان درآمدشون رو نوشتند (هر چند هم که نوع سوالات واقعا" غیر کارشناسی و ناعادلانه و غیر عقلانی و مغایر با علم اقتصاد بود)

2- افرادی که به دولت اعتماد کردند و از دریافت یارانه انصراف دادند والان احساس میکنند حقشان را افرادی به مراتب ثروتمند تر به علت سوئ تدبیر دولت خواهند خورد.

اگر دولت سریعا" برای این دوگروه فکری نکند نشانه یک بی تدبیری جدید و کارنامه دولت خاکستری خواهد شد.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من خيليها را مي شناسم كه نيازمند نيستند ولي با همين استدلال ثبت نام كرده اند . چند نفرشان به دزديهاي ميلياردي اشاره مي كردند و اعتقاد داشتند كه اگر نگيريم نصيب دزدان مي شود .
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت باید با قاطعیت یارانه بولدارهایی رو که زبان خوش سرشون نمیشه رو قطع کنه.
معنی نداره بازاریی که ماهی 10 میلیون سود خالص دارد بازهم یارانه بگیره.
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
برادر من کدوم بازاری؟ اون هم تو این بازار آشفته ایران که سروتهی نداره گذشت اون دوران سود آور حداقل کارمند سر ماه حقوق ثابتش رو میگیره ولی بازاری چی با این نوسانات قیمت یک روز از تعزیرات میان یک روز دارایی یک روز شهرداری بماند پول قبضهای آنچنانی و بماند اون بیچاره ای که اجاره میده از بس اشتغال نیست همه از درد مجبوری وارد کار آزاد شدند وقتی مردم ندارند که بخرند چه فایده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
نازنین خانم.
کارمند بیچاره که تو این اوضاع تورمی ایران، دایم هشتش گرو نهش است همیشه مالیاتش رو اول وقت داده نه مثل بازاریا که اول موقع فروش جنسا مالیات رو میگیرن و بعد حسابسازی میکنن!
ماسمالی کردن تا کجا؟
فکر کردی ما بازاریا رو نمیشناسیم؟
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بازاری داریم تا بازاری موضوع اینه که شما همه رو یکی میبینی مثلا سوپری جزء بازاریه زرگری هم جزء بازاری محسوب میشه اما آیا درآمدهاشون یکیه؟ وقتی تو مملکت هیچی سر جای خودش نباشه همه متضرر میشن شما کسبه های قدیم رو نگاه نکن که به نون و نوایی رسیدن این جدیداش رو ببینید که بنده خدا مجبوره خدا تومن اجاره بده به هر حال دولت موظف بوده که زمینه اشتغال رو براشون مهیا کنه مهیا که نیست هیچ تازه مرتب هم به اسم مالیات و تعزیرات پول میگیره مثلا ما رو جریمه کردند سر این که چرا جنس خارجی میفروشیم!! یکی نیست بگه مگه جنس ایرانی هم داریم؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با آقا مرتضی موافقم اما جواب نازنین خانوم :
اون بازاری که که نتونه به اندازه یک کارمند متوسط درماه درآمد داشته باشه یا وجود نداره یا عقل معاش نداره
متتت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
پس فتواي مراحع چه شد
ساعد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من با درآمدی متوسط از ثبت نام خودداری کردم و حالا با تصمیمات متناقض آقایان دولتمردان از ثبت نام احساس پشیمانی میکنم نه بخاطر پولش بلکه بخاطر ساده بودن خودم متاسفم از هوش وذکاوت آقایان ترکان وشریعتمداری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اینطور نیست رفیق .
هم شما کار درستی کردی هم کسانی که انصراف ندادن.
ولی نتایج مثبتش رو همه مون می بینیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من کسی رو میشناسم هم خودش هم خانومش کامند دولت هستند و خونشون رو هم اجاره دادن و در منزل سازمانی میشینند و دانشگاه هم علاوه بر شغل دولتی تدریس میکنه و یارانه هم ثبت نام کرده البته دروغنوشته ولی من با درامد متوسط ثبت نام نکردم فکر میکنم سرم کلاه رفته انشاله که دولت ثابت کنه اینجوری نیست
ایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
شرط دولت برای پرداخت یارانه باید عدم بدهی مالیاتتی ، بانکی وبدهی قبوض آب وبرق وتلفن وگاز و....باشد
سربازان فراری نباید مالیات دریافت کنند .
وبسیار موارد دیگری که دولت می تواند به آن توجه کند
طاهر
TURKMENISTAN
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
از اینکه در جامعه نیازمندانی وجود دارند شکی نیست ولی اگر قدر ی به دور وبر خود نگاه کنیم و واقعیت را در نظر بگیرم در بدبینانه ترین حالات حداقل 30% مردم اساسا نیازی به یارانه ندارند اما چرا همین تعداد حاضر نیستند به نفع اقتصاد ملی کشور انصراف دهند علتهای مختلفی دارد از جمله 1-تبلیغات دولت گذشته که این را به عنوان یک حق و حتی پول مقدس در جامعه عنوان می کردو مردم امروز آن را به غلط به عنوان یک حق برای خود می دانند.2- اختلاسها و فساد مالی که در گذشته مردم شاهد آن بودند برای مردم ایجاد بی اعتمادی کرده که اگر ما نگیریم امثال فلان مختلص خواهد گرفت .3- نگاه غلط فرهنگی وعدم مناعت طبع که بسیاری از مردم حتی انها که وضع مالی خوبی دارند به دلایل مختلف اظهار عجز و فقر می نمایند که این نگاه با ارزشهای دینی و ملی جامع منافات دارد.
لذا به نظر می رسد این بنای کج پرداخت یارنه به همه مردم باید هرچه سریعتر برچیده شود.و فقط به نیازمندان واقعی به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت شود.
پیکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
آقا باجناق من دکتره کلی هم ملک و املاک داره طفلی فقط ماهی 50 میلیون قسط پبش خرید یه واحد تجاری رو داره میده ، بعله ایشون ثبت نام کرده اگه خواستین من کلی اطلاعات مالی ایشون و همینطور خیلی های دیگه رو به وزیر محترم دارایی عنایت کنم تا خدای ناکرده دولت زمین نخوره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
این بی اخلاقی بدتره پیکر عزیز من. اینکه دیگران چه دارند و چه کار میکنند به من و شما ارتباطی نداره و خوب نیست تا حتی سعی کنیم از این مسایل سر در بیاریم و بدتر اینکه این اطلاعات را به سایر منتقل کنیم و البته من اینم فهمیدم که شما به فکر زمین خوردن دولت نیستی بلکه اتش حسادت به جانت افتاده. من و شما صرفا ضامن اعمال خودمون هستیم . این دیدگاه ناشی از حسادت و این تفکر به قول معروف دیگی که واسه من نمیجوشه کله سگ توش بجوشه میشه. شما پیکر جان، خودت رو بذار جای باجناقت و اگر تو همچین وضعیتی رو داشتی و زمانیکه همنوعانت بدنبال وقت تلف کردن بودند ولی شما تلاش شبانه روزی داشتی تا اینکه دکتر شدی و حالا هم دستت به دهنت می رسید باز هم دوست داشتی دیگران در زندگی تو سرک بکشند و نسبت به تو حسادت کنند ؟ تو هم سعی کن تلاشت رو بیشتر کنی و بجای اینکه بفکر پایین کشیدن دیگران باشی ، خودت رو بالا بکش و اگر توانایی اش رو نداری به همین وضعیتی که داری قناعت و اکتفا کن و دست از حسادت بردار که زودتر از هر کسی این اتش خودت را می سوزاند. با همه این بحثها من خودم با اینکه از نظر درامدی در سطح متوسطی هستم ولی به این مساله ایمان دارم که پولی که از بیت المال هزینه میشود حق همه اس. مگر قرار بر این نبود تا یارانه ها از آب و برق و گاز و حاملهای انرژی حذف شوند و این مبلغ بصورت نقدی به مردم داده شود تا هر کس در هر زمینه ای که صلاح میداند انرا خرج کند. حالا هرکس بیشتر از انرژی و حاملها استفاده میکرد کمتر از این یارانه میتوانست در جای دیگر استفاده کند و هر کس سهم کمتری در مصرف داشت میتوانست از این مبلغ به عنوان کمکی در زندگی بهره ببرد. مگر تفکر حضرت علی در مورد خرج از بیت المال همین نبود که حتی منجر به مخالفت برخی نزدیکانش شد. حضرت به همه حتی خودش به عنوان خلیفه و دیگران مانند طلحه و زبیر به عنوان یاران رسول الله و کودکی که تازه به دنیا امده بود یک سهم برابر از بیت المال میداد و در این میان شهروند درجه یک و دو مشخص نمیکرد. حال این بین اگر شخصی موفقیتی در کار و کسبش دارد و به سبب تلاشش از دیگران از نظر درامدی پیش است به کسی ارتباط ندارد و نمیتوان بزور او را از حقش از بیت المال منع کرد بلکه فقط میتوان او را تشویق به انصراف نمود . دقیقا کاری که دولت فعلی انجام میدهد. اگر میخواهی حرفم را بهتر درک کنی خودت را بجای باجناقت فرض کن مساله کاملا برایت روشن میشود. خداوند همه ما را هدایت کند و از شر نفس مخصوصا بلای حسادت ایمن دارد. برایت ارزوی موفقیت می کنم.
پیکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
ناشناس 15:56 چشم سعی خودمو میکنم تو هم برام دعا کن ایشااله که دولت هم نخوره زمین و من حسود رو زمین بخوره !
عوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
" آب در لانه مورچگان ریخته ام "
ناشناس
-
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
مهمترین عامل انصراف ندادن مردم نه اعتماد به این دولت بلکه عدم اعتماد به تمام طرحها ونظریه هایی است که فقط وفقط باید مردم انجام دهند در صورتیکه خلیی از مسایل قبلاًاز بدنه نظام مطرح گشته ومردم منتظرنتیجه آنها بودند اما مسکوت ماند پس حق بدهید که مردم اعتماد نکنند.
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به نظر من دولت می بایست همون فاز اول رو ادامه میداد و یارانه رو قطع میکرد و به اقشار کم درآمد جامعه بن خرید کالا یا تخفیف 50درصدی برای خرید بعضی از کالاهای اساسی میداد و قیمتها رو ثابت نگه میداشت و زمانی که اقتصاد از رکود در می اومد این طرح رو جمع میکرد وقتی دولت هنوز نمیتونه مالیاتش رو از پولداران مملکت بگیره چطور انتظار داشته باشیم که بتونه همچین طرحی رو مدیریت کنه؟
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
سبد گداپروری بس است
دیگه سیاست کوپونیسم را نمیخواهیم .
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
نه اینکه الان با اجرای فاز دوم سبد گدا پروری به قول شما جمع شد؟؟؟ تازه تخفیف کالا برای این گروه کجاش گداپروریه؟ مگه الان دولت این کار رو برای کارمندان نهاد ریاست جمهوری، نیروهای مسلح و برخی از شرکتها انجام نمیده؟ خب به جای آنها میتونست این تخفیف رو فقط برای اقشار کم در آمد بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
قانون همیشه زورش به ضعیف و ضعفا میرسد و اغنیا و صاحبان زر و زور بالاخره راهی برای فرار دارند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت با يد به تفاوت هزينه ودر امد هر خانواده توجه كند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
صرف توجه به میزان در آمد دردی را دوا نمی کند باید دید از این در آمد بعد از کسورات قانونی و پرداخت اقساط وامهای دریافتی و قبوض آب و برق و... خالص دریافتی و مانده برای افراد چقدر است مخصوصاً در قشر حقوق بگیران جامعه که باید تا آخر برج با نداری سر کنند!
جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت روحانی باید اعتماد سازی کرده و مشکلات و موانع را بطور صریح بگویبد و راه کار های برون رفت از این وضعیت دشواری که کشور با آن روبرو است را تعیین کند . تعارف و رودربایستی را کنار بگذارد . بدون مشارکت مردم وفقط با تکیه به دیپلماسی پنهان کاری از پیش نمیرود و همه آسیب خواهند دید. مسلما شکست دولت فعلی برای نظام هم عاقبتی نخواهد داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بسيارى، از جمله خود بنده، عليرغم اينكه در دهك هاى متوسط جامعه قرار دارند به خاطر كمك به دولت و كشور، از ثبت نام خوددارى كردند، و بسيارى دوست دارند دولت را يارى دهند ولى به دليل حضور نهادهاى قدرت در اقتصاد و دست اندازى به ثروت كشور از گرفتن يارانه منصرف نشدند. دولت براى جلب اعتماد اين دسته از مردم و أرج نهادن به إيثار گروه اول، بايد زمينه مشاركت عمومى در فعاليت هاى اقتصادى را افزايش داده و دست نهادهاى قدرت از اقتصاد را كوتاه كند، والاّ اعتماد مردم جلب نخواهد شد.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اساسا پرداخت يارانه به اين صورت غلط است به نظر من پرداخت يارانه به شكل فعلي قطع بشه و درآمد حاصله به سه بخش تقسيم بشود اول بهداشت ودرمان براي همه رايگان بشه، تحصيلات دانشگاهي در دانشگاههاي پولي رايگان بشه وبخش سوم به توليد واشتغال اختصاص پيداكند. اين سه بخش مهمترين دغدغه خانوادهاي ايراني است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت باید فکری کند که این احساس تبعیض از بین برود کل مبلغ مورد دعوا 45000 تومان است اما من نوعی فکر می کنم اگر من که وضعم شبیه همسایه ام است نگیرم و او بگیرد و یا بقول آن آقا باجناق دکترش که ماهانه 50 میلیون بابت اقساط ملک تجاری پیش خریدش می پردازد و ثبت نام هم کرده و دریافت هم بکند اما او نه،نوعی حس تبعیض و ببخشید بی عرضگی دولت را میرساند در این صورت مردم به یک دولت ضعیف که هر روز حرفی میزند و فردا حرفش را عوض میکند اعتمادی نخواهند داشت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
قابل توجه اساتید و تحلیلگران عزیز تا دولت نتواند نرخ ارز را ثابت کند تمام این حرکتها واهی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تا وقتی که در کشوری با این همه ادعا زمینه ظهور و بروز فعالیت افرادی چون بابک زنجانیها ومه آفریدها و خاوریها وجود دارد و اراده ای محکم هم برای برخورد با اینها وجود ندارد تا دل مردم سرد و سبک شود و آنقدر این دست و آندست می کنند تا موضوع بکلی از ذهن مردم پاک شود وضعیت این کشور سال به بذتر از این هم خواهد شد!!! خاوری کجاس، مه آفرید، زنجانی، جزایری و....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
مشکل اصلی متأسفانه عدم اعتماد و اطمینان مردم است، امیدوارم دولت با عملکرد خوب و منطقی خود این اطمینان از دست رفته را برگرداند.
ناشناس
GERMANY
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با پورشه و بنز مي روند تو صف بنزين اون وقت انتظار داريد از يارانه صرف نظر دهند مثليكه اقايان در خواب هستند، مشكل مشكل فرهنگي است
داور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
صدها عاقل هم جمع بشوند نمیتوانند این دیوار کج را از ته چاه در بیاورند. باید از نو ساخت عزیز براردران !
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تمام بحث ها در مورد یارانه است و کسی از تغییر قوانین برای گذر از اقتصاد رانتی، اختلاسی، انحصاری،... به اقتصاد آزاد و یا حقوق مردم در برابر دولت حرفی نیست. چرا با اختلاسی ها و خلافکاران اقتصادی برخوردنشده و پول های غارتی به خزانه باز نگشته؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
در دوران دفاع مقدس قضاوت سخت است اما بعد از ان دولت ها سابقه خوبی در اذهان مردم ندارند و درآمد نفت و درآمدهای دیگری که از مردم گرفته خوب مصرف نکرده اند که در نتیجه ان جزایری ها،زنجانی ها و هزاران هزار از تایپ آنها بوجود آمده است و به همین خاطر اعتماد ملت سلب شده اسن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
عذر خواهی میکنم

اشتباهی منفی دادم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من انصراف دادم تا به اونی که مستحقه برسه
امیداورم دولت محترم اینو درک منه
یا حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من نه از ترس راستی آزمایی دولت که با انگیزه کمک به دولت انصراف دادم و اصلا هم پشیمان نیستم. و وقتی سخنان آقای رنانی را مبنی بر رابطه میان یارانه، طبقه متوسط، و توسعه در ایران خواندم، انگیزه ام برای انصراف قوی تر شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
البته زود قضاوت نکنید در دو ماه اینده یارانه به همه داده خواهد شد بعد افراد بالای 2.5 میلیون حذف میشن . 5 ماه بعد افراد بالای 2 میلیون . 12 ماه بعد افراد بالای یک میلیون حقوق . 3 سال بعد هم همه . از طرفی پول ملی 30 درصد امسال کاهش پیدا می کنه یعنی کسی که 200 تومن در مجموع یارانه دریافت میکنه اخر سال برابر 140 میشه . خیلی دوستان نگران نباشن تو این مملکت همه دولتها مثل همند . فرقی بین خاتمی احمدی نژاد و... نیست دست همه اشون تو جیب ملت هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بله درست ميگويند چون بي اعتمادي مردم به دولت باعث خودجوشي و ثبت خرداد ديگري رقم زده شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با توجه به اینکه دولت میگوید به همه ثبت نامیها یارانه می دهد در خانواده به من می گویند چرا انصراف دادی.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
کسانی که واقعا نیازی به یارانه ندارند به حدی قلیل اند که یارانه گرفتن یا نگرفتن شان فرق چندانی ندارد. اما آنها را بهانه کرده اند تا از بقیه مردم بخواهند که یارانه نگیرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
ولی دارایی داریم و تا دارایی!! خب ممکن است دو نفر خونه داشته باشند ولی یکی در ولیعصر تبریز با 5طبقه 200 متر زیر بنا 2 تا فرزند میلیونر و... و یکی هم 8متر کل مساحت زمین با 60 متر زیر بنا در آخر طالقانی(حاشیه شهر) با 6 تا فرزند قدونیم قد مدرسه و ... اگر در بررسی اطلاعات داشتن خانه توسط این دونفر بصورت مساوی در نظر گرفته شود بخدا ظلم بزرگی در حق افراد ضعیف خواهد شد!!!
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با این سیستم ضعیف مدیریتی اصلا نمیتونند که به طور دقیق افراد کم درآمد رو شناسایی کنندیکی نیست بگه شما قیمتها رو ثابت نگه دارید یارانه پیشکشتون
نديم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
جهت ارزيابي انچه شده است دولت 2 روز به انصرافي ها فرصت ثبت نام مجدد بدهد
امیر فیروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت میخواهد مردم را بجان همدیگر بیندازد که متاسفانه تا حدی موفق هم شده است.اگر بحث یارانه ها بخاطر عدالت اجتماعی بود پس تفاوتی بین ثروتمند وفقیر نباید قائل شد.ثروتمند که دزدی نکرده است،کار آفرین است،پول آب وبرق وگاز مصرفی اش رابصورت تصاعدی میگیرند،برای ماشینش به دولت عوارض میدهد واز طرفی بنزین هم به قیمت آزاد میخرد.اشتغال آفرین است وووو ..... .کشورها به افراد ثروتمند بیشتر بدهکارند تا افراد مستمند وباید قدر انها را دانست.این افراد موتور محرک هر جامعه ای می باشند وبسیاری از همین افراد معاش زندگی چند مستمند را بر عهده دارند.بررسی کنید ببینید چند درصد درآمد کمیته امداد را همین افراد ثروتمند میدهند؟اگر این افراد از لیست حذف شوند بسیاری از انگیزه های خیر خواهانه آنها از بین خواهد رفت وچندین برابر مبلغ یارانه دولت محترم ضرر خواهد کرد.بنظر من حتی به افرادی که ثبت نام نکرده اند نیز باید یارانه را ادامه داد.دولتی که درامدش از محل افزایش قیمت دلار بیش از دو ونیم برابر شده است چطور نمیتواند یارانه مردم را بدهد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بنده یک کارمندم واز یارانه انصراف دادم ولی همکاران من که مثل من حقوق می گیرند واز 2.5 میلیون بیشتر است ثبت نام کردند آیا بگفته آقای ترکان اگر به آنها یارانه تعلق بگیرد آیا ظلم به من وامثال من نمی باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
شايد چاپ نكنيد!مثل قبلي ها!
آزموده را آزمودن خطاست! من متولد 55 هستم در دوره زندگي با مشكلات عديده اي روبرو بودم كه تكرار مكررات است اگر بگم (جنگ-مدرسه چند شيفتي-كنكور-كار- مسكن-.....) بقيه هم مثل من.
بعد صحبت از حق و حقوق و قانون مي كنيد!!!
نسل دوره ما خوشي از شما نديده و فرزندانم ما هم از ما ياد مي گيرند و مي بينند چه بلاهايي سر ما آمده و آنها هم اعتماد نمي كند
نسل قبلي هم كه آردشو آويخته است
و همه علت مشكلات در كامنتهاي قبلي گفته شده و موضوعي كه چند وقت بهش رسيدم اينه كه از زماني كه يادم مي آيد و مسائل و اخبار را پيگيري مي كردم اينه كه مسئولان مملكتي ما مثل انرژي مي ماند هيچ وقت ار بين نمي روند(كنار نمي روند) بلكه از حالتي به حالت ديگر تبديل مي شوند(تعويض پست)
در اين 35 سال همين شماها بوديد كه وضع را به اينجا رسانديد يك روز رييس كميسيون يك روز ريس ورزش يك روز معاون يك روز مدير....... بوديد و اجاز تكثر گرايي و شايسته سالاري نداديد حالا مردم را مقصر مي دانيد و سر زنش مي كنيد!!!!!!!!
متفکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تا زمانی که دولت درگیر این جزء نگری ها باشد هرگز نخواهد توانست بصورت راهبردی فکر کند. یارانه از اول اشتباه بود و ادامه آن نیز اشتباه است. در تمام دنیا سیستم بانکی در خدمت جمع آوری پول های سرگردان و جهت دادن آن به سمت تولید است د ر صورتیکه در کشور ما سیستم بانکی درست برعکس ، در خدمت پراکنده سازی سرمایه کشوراست. این سیستم توزیع یک نوع از روش های کمونیست هاست که امروزه خود آنها نیز این روش ها را منسوخ می دانند. دولت باید اختلاس گران را به مردم معرفی و دستگاه قضائی به شدت با آن ها برخورد کند و مجازات سنگین آن ها را به اطلاع مردم برساند. روابط خارجی را بهبود بخشد و هرچه سریع تر تحریم ها را از بین ببرد تا پای سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور باز شود. آن وقت خواهیم دید مردم حتی آن ها که به یارانه نیاز دارند بخاطر کشورشان از آن صرف نظر خواهند کرد.مسئله این است که هیچکس حتی پولدارها دولت را قبول ندارند که ندارند و این رفتار آنها نوعی دهن کجی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به خدا اگر همه نهادها به پرداخت مالیات گردن بذارند من 50 نفر از دوستان را مجاب میکنم از یارانه صرف نظر کنند. ضمنا پولهایی که به کشورهای خارجی بدون اجازه مردم داده میشود متوقف شود 50 نفر دیگررا خواهش میکنم امضا کنند نگیرند. بابا مشکل جاهای دیگر است
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من به احترام دولت و با تفكر اينكه تعداد بسياري از مردم از يارانه انصراف مي دهند وصرفه جويي ناشي از انصراف مي تواند دست دولت را درانجام كارهاي خدماتي بازبگذارد با وجود آنكه حقوق آنچناني نمي گيرم هم خودم از دريافت يارانه انصراف دادم و هم باعث شدم بسياري ازهمكارانم از دريافت يارانه انصراف دهند و به اين سخن وزير اقتصاد كه گفته بود 10 ميليون پردرآمد براي حذف شناسايي شده انداعتماد كرديم وثبت نام نكرديم. اما با سخنان ديروز آقاي تركان و امروز آقاي معاون وزير اقتصاد احساس پشيماني به من و همكارانم دست داد. زيرا با انصراف اندك يارانه بگيران اثربخشي كارخيرما خيلي كم شدو اگردولت نخواهد به فكر قطع يارانه پردرآمدها باشدباعث سرخوردگي انصراف دهندگان گرديده واعتماد مردم را سوزانده است ودر اين وسط فقط امثال ما ضرركرده اند.اميدوارم دولت تدبير واميد تدبير بخرج دهد و كاردرست وعاقلانه را با قاطعيت انجام دهد واين قدرمماشات نكند. بقول آقاي زيباكلام تبعات این رویکرد دولت این است که اگر فردا بگوید ماست سفید است کسی باور نمی کند. اکنون کسانی که از دریافت یارانه انصراف دادند با تمام وجود احساس می کند سرشان کلاه رفته است.
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اين ناصر ايماني چقدر بي ادبانه صحبت كرده انگار ايشون صاحب كشور هستند
واقع بين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اگر قرار بود يارانه فقط به نيازمندان تعلق بگيرد اين كار را كه الآن 35 سال است كه كميته امداد دارد انجام ميدهد
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت روحانی اشتباه کرد و بیخودی گول نمایندگان را خورد این بار کج به خانه نخواهد رسید آقای روحانی تا دیر نشده از این راه پر خطر عقب نشینی کن به حرف این پیرمرد گوش کن دولت شما به زودی ساقط خواهد شد اگر بر نگردی عقب از ما گفتن خود دانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
پس معلوم شد بادروغ گفتن به اين دولت پاداشي معادل يارانه دريافت خواهيدكرد.ظاهرا" بنظر آقاي روحاني صداقت مساوي است با حماقت ديگر هيچوقت حرفهاي اين دولت را قبول نخواهيم كرد صد رحمت به احمدي نژاد لااقل پاي حرفش مي ايستاد
صدای مردم
UNITED KINGDOM
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
قطر در پارس جنوبی ماهانه یک میلیارد و هفتصد میلیارد دلار بیشتراز ایران نفت وگاز استخراج میکنه با دلار 3000 تومانی میشه 51000000000000 تومان جمعیت قطر یک میلیون نفره این پول تقسیم به یک میلیون کنید میشه 5100000 یعنی بخاطر بی کیفایتی و بی برنامگی ماهانه پنج میلیون صدهزار تومان از سرمایه ملی مملکت به هر قطری یارانه داده می شود حالا آمدن چسبیده به ماهی 45000 تومانی که به مردم یارانه میدن و هر روز التماس میکنه میگه تورخدا بیاید یارانه تون ببخشید البته این تنها یک نمونه است ، در میادین مشترک نفتی با سایر کشورها همچون عراق و امارات وعربستان وغیره وضعیت از این بهتر نباشه بدتر نیست یعنی داریم به کل مردم های کشورهای همسایه بصورت مستقیم و غیر مستقیم از ثروت مردم یارانه میدن حالا برای این چندرغاز ارازنتر بودن پول بنزین و آب و گاز و برق و غیره که البته با توجه به حداقل درآمد مردم سایر کشورآنقدرهم ارزان نیست بلکه گران نیز می باشداین همه جنجال و هیاهو راه انداخته اند
برای نمونه آمریکا حداقل درآمد شش میلیون در ماه قیمت بنزین 3000 تومان در لیتر در ایران حداقل حقوق شصدهزار تومان در ماه قیمت بنزین 700 تومان یعنی حداقل حقوق در آمریکا 10 برابر ایران ولی قیمت بنزین 4 برابر ایران است چرا راه دور می ریم همین قطر ها که مردمشون جزء پردرآمدترین مردم دنیا هستن تازه ماهی پنج میلیون صد هزار توان نیز ما بهشون یارانه می دیم بنزین می خرن 1500 تومان
دولت می تونه با مدیریت کارآمد خیلی بیشتر از یارانه ای که به مردم داده می شود را صرفه جویی و به درآمد کشور بیافزاید
مهمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بنده درامد انچنانی نداشتم ولی بواسطه کمک به دولت انصراف دادم حالا بااین دیالوگ دولتمردان ودادن یارانه به شدت متاسف شدم وازکرده خودم پشیمانم ودوباره میخواهم ثبت نام کنم چون هیچ افق واضحی ازین دولتی که خودم هواخواهش بودم نمی ببینم من انصراف دادم اما مدیرکل بادرام 5میلیونی ثبت نام میکندومدتی یارانه میگیرد این تناقض برای من حل نشدنی استنشدنی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
حتما باید دولت در مورد درامدهای اضهار شده بررسی کند و دروغگویان را شناسایی کند.
کسی که برای 45 هزار تومان دروغ می گوید تا درامد ناچیز غیرقانونی بدست آورد حتما در مورد مبالغ بزرگتر هم چنین کاری خواهد کرد. پس اگر معلوم شد هر کدام از مدیران دولتی، حسابرسان، قضات ، معلمان یا شایر مشاعلی که مستلزم حفظ امانت هستند در این مورد دروغ گفته اند باید بلافاصله از شغل خود عزل شوند زیرا کسی که برای 45 هزار تومان دروغ می گوید و اختلاس می کند برای مبالغ بیشتر هم قطعا چنین خواهد کرد.
ضمنا کسبه و صاحبان شغلهای آزادی که دروغگویی آنها مشخص می شوند باید از مزیت خوداظهاری مالیاتی محروم شوند و حسابهای آنها بصورت علی الراس مورد بررسی مالیاتی قرار گیرد زیرا واضح است که اگر برای 45 هزار تومان دروغ می گویند حتما برای کتمان درامدهای مالیاتی بسیار بزرگتر هم از دروغ گفتن دریغ نخواهند کرد.

حالا که دولت هزینه سیاسی ثبت نام و اجرای مرحله دوم هدفمندی را پرداخت کرده است باید لااقل از این فرصت استفاده کند و به همه نشان دهد که دروغ گفتن و اختلاس ، حتی اگر برای مبالغ کوچک باشد، هزینه زیادی خواهد داشت.
صدای مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
قطر در پارس جنوبی ماهانه یک میلیارد و هفتصد میلیارد دلار بیشتراز ایران نفت وگاز استخراج میکنه با دلار 3000 تومانی میشه 51000000000000 تومان جمعیت قطر یک میلیون نفره این پول تقسیم به یک میلیون کنید میشه 5100000 یعنی بخاطر بی کیفایتی و بی برنامگی ماهانه پنج میلیون صدهزار تومان از سرمایه ملی مملکت به هر قطری یارانه داده می شود حالا آمدن چسبیده به ماهی 45000 تومانی که به مردم یارانه میدن و هر روز التماس میکنه میگه تورخدا بیاید یارانه تون ببخشید البته این تنها یک نمونه است ، در میادین مشترک نفتی با سایر کشورها همچون عراق و امارات وعربستان وغیره وضعیت از این بهتر نباشه بدتر نیست یعنی داریم به کل مردم های کشورهای همسایه بصورت مستقیم و غیر مستقیم از ثروت مردم یارانه میدن حالا برای این چندرغاز ارازنتر بودن پول بنزین و آب و گاز و برق و غیره که البته با توجه به حداقل درآمد مردم سایر کشورآنقدرهم ارزان نیست بلکه گران نیز می باشداین همه جنجال و هیاهو راه انداخته اند
برای نمونه آمریکا حداقل درآمد شش میلیون در ماه قیمت بنزین 3000 تومان در لیتر در ایران حداقل حقوق شصدهزار تومان در ماه قیمت بنزین 700 تومان یعنی حداقل حقوق در آمریکا 10 برابر ایران ولی قیمت بنزین 4 برابر ایران است چرا راه دور می ریم همین قطر ها که مردمشون جزء پردرآمدترین مردم دنیا هستن تازه ماهی پنج میلیون صد هزار توان نیز ما بهشون یارانه می دیم بنزین می خرن 1500 تومان
دولت می تونه با مدیریت کارآمد خیلی بیشتر از یارانه ای که به مردم داده می شود را صرفه جویی و به درآمد کشور بیافزاید
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
آنهائی که فکر می کنند یارانه ها حق نیست از حقوق چیزی نمیدانند ، تشویق مردم برای انصراف اختیاری معقول ترین کاری بوده که می توانست انجام شود و یا می بایست انجام بشود.
فریاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
-بهتره به مردم ماهیگیری یاد بدن تا ماهی آماده سرخ شده
-بخدا خیلی از این کارتهای یارانه افتاده دست خانمها که باهاش قسطی طلا مبل و فرش و ... میخرن و باعث تورم میشن
-بهتره به همه ندهند چون من که توی مدرسه هستم نزدیکه عملا نزدیک سه چهارساله به مدارس بودجه نمیدن و این یعنی آموزش تعطیل زیربنای مملکت نابود و لطمه جبران ناپذیر
-از دولت قبلی انقدر عقده در دل ملت هست که حاضر به انصراف نشدن ولی باید کار اساسی صورت بگیرد و این پولها صرف آموزش و بهداشت و عمران وتولید و چرخ صنعت بگردد
-مبارزه با فساد اقتصادی می تواند اولین اقدام در جلب اعتماد مردم گردد و آن را به اطلاع مرم برساند.
-برای بازار هم نظارت جدی انجام داده و مانع از گرانی و سودجویی دلالان شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
برای تشویق انصراف دهندگان بهتر است دولت به اندازه سهم یارانه آنها،بخشودگی مالیاتی را شامل حال آنها نماید.
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من کارمند بازنشسته با حقوق 1800 انصراف دادم به امید اینکه یارانه فقط به افراد مستمند داده شود متاسفم دولت ما را فریب داد اگر بخواهد به تمام آنهایی که ثبت نام کرده اند یارانه پرداخت نماید ما که راضی نیستیم خدا هم راضی نیست ودیگر محال است که در اینگونه حرکتهای ملی مشارکت کنم.
عبدالمجيد سجاديان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من كارمند وزارت ارشاد هستم وحقوقم از همه سازمانهاي ديگر كمتراست .اين آقاي روحاني خودش ميداند .ولي من ثبت نام نكردم واگر قرار باشد دولت به من طوري رفتار ي كند كه باعث تضعيف حق من وخانواده ام شود يقينا من ازحقم ازطريق ديوان عدالت پيگري خواهم كرد .وهدف من كمك به دولت بود است .وآن كسي كه دولت حمايت كرده وآن كسي حمايت نكرد امتيازي مساوي داشته باشند باشند .ازبوشهر
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دولت در شناسایی فقیر و غنی جامعه ناتوانه
حسين
VENEZUELA, BOLIVARIAN REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به نظر بنده دولت بايد اين سايت را باز بگذارد تا آنهايي که ثبت نام کرده اند و نکرده اند بتوانند هر موقع بخواهند انصراف يا ثبت نام کنند و کسي مغبون نشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با سلام دولت باید برابر قانون افراد بالای 2.5 میلیون که خانه دارند قطع کند بعد 2تا 2.5 را وافراد شناسائی شده 10 میلیونی را اگر می خواهد کار انجام بدهد
حسين
VENEZUELA, BOLIVARIAN REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به نظر بنده دولت بايد اين سايت را باز بگذارد تا آنهايي که ثبت نام کرده اند و نکرده اند بتوانند هر موقع بخواهند انصراف يا ثبت نام کنند و کسي مغبون نشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
همونطور كه آقاي زيبا كلام گفتند من انصراف دادم اما حالا فكر مي كنم سرم كلاه رفته!
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
جلوی افزایش قیمت بنزین و آب و برق گازرو بگیرید مردم یارانه نخواستند !
دیپلماسی اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
مردم به این دولت اعتماد ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
با سلام
امید که با درایت و اهتمام دولت با مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی ، اعتماد مردم به دولت افزایش یابد.
رحمتی از صالح آباد غرب
فریاد ستادهای روحانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
متاسفانه سنگ اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . قرار بود به عهد وفا شود و این دولت حتی به ستادها و زنان و مردانی که آبرو گذاشتن اعتنا نکرد پس باید به کی ما اعتماد کنیم؟ این مردم دیدن زخمتکشان آبرو دار پای این دولت و انتخاب ایشان زجر کشیدند و تحت فشار در روزهای سخت بودند اما کمترین حق شناسی که نشد هیچ بالاترین دهن کجی و بی حرمتی در سیستم بروکراسی و مدیریتی این دولت به طرفداران و مسئولین ستادها در روزهای سخت شد تا جایی که وزارت کشور اصولگرا و عواملش به اینان اجازه ی ملاقات را هم نمی دهند اما باید توجه کرد که مثل سیاستمدارانم مثل پوست و دباخانه است گذر پوست همیشه به دباخی است ...........احترام و اعتماد مردم مهربان را می توان با کمی صداقت جلب کرد اما این مردم دگر به خود و عقل و عمل بازگشتند که اینم بارقه ی امیدش بیشتر از تدبیر شعاری و نا امید کننده است ما این دولت و شعارهایش را اعتقاد داریم اما با عمل بیشترکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تو خبرا اومده بود که 80 در صد ثبت نام کنندگان گفته اند که حقوقشان زیر 600 هزار تومان است ؟؟؟؟؟
وافعا دروغگویی رو در ملت نهادینه کرده اند !!!
irani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اینکه یارانه حق همه مردم ایران است چه فقیر وجه غنی حرف درستی است ولی توزیع نقدی یارانه کار غلطی است بهترین راه هزینه این پول در بخش اموزش بهداشت حمل و نقل عمومی و محیط زیست است.تا همه مردم کشور و حتی نسل های بعدی منتفع شوند.
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اگر دولت از خود کارآمدی نشان دهد و ثابت کند که این صلاحیت را دارد که با پول مردم درست رفتار کند مردم به دولت کمک خواهند کرد.


با دلار 3300 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محبوب از تبریز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
من اعتقاد کامل دارم هرکس ثبت نام کرده یارانه خواهد گرفت مگر اینکه با قرعه کش عده ای را حذف کنند چون در کشور برنامه ریزی دقیق و حساب و کتاب وجود ندارد و اینها از امار مردم درامد و هزینه خبر ندارند چون میریت کشور ضعیف هست چون اگر مسولین کار بلد بودند کشور را بعد از 35 سال به این روز نمی انداختند در کشور ارگانهایی وجود دارد که درامد نجومی دارند و به هیچ کس جوابگو نسینتد بنده ثبت نام کردم و به کسی هم اعتماد ندارم به غیر از خودم فرارو منتشر کن .
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv