bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۰۷۲۳

معرفی اعضای جدید هیات امنای دانشگاه علامه

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
وضعیت هیات علمی و برنامه دانشگاه برای افزایش آنها، تفکیک جنسیتی، کاهش رتبه قبولی پذیرفته شدگان کنکور، استراتژی آینده و وضعیت انتخابات انجمن های اسلامی، از جمله موضوعاتی بود که رییس دانشگاه علامه طباطبایی درنخستین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران درمیان گذاشت.

به گزارش ایرنا، حسین سلیمی روز یکشنبه درباره تفکیک جنسیتی گفت: موضوع توسط دو تن از استادان برجسته علوم اجتماعی با در نظر گرفتن تمامی ابعاد در حال بررسی است.

وی گفت: ما بدون هیچ پیش داوری کار خود را بر روی آن انجام می دهیم که امیدوارم تا چهارماه آینده نتیجه را به اطلاع رسانه ها برسانیم.

** اعضای جدید هیات امنای دانشگاه علامه 
وی همچنین درباره اعضای جدید هیات امنای دانشگاه گفت: وزیر علوم و یکی از معاونان وی، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، (ولی الله سیف) رییس کل بانک مرکزی، یک استاد دانشگاه تهران (مطلبی نژاد) میرمحمدی ازاعضای هیات علمی و ستاری فر عضو هیات علمی و رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران از اعضای جدید هیات امنای دانشگاه علامه هستند. 

** افزایش هیات علمی 
وی با اشاره به اینکه قرار است استادان جدیدی به جمع دانشگاه علامه اضافه شوند، گفت: بین 80 تا 90 نفر به جمع استادان اضافه خواهد شد که با این اتفاق تعداد آنها به بیش از 500 نفر خواهد رسید، این موضوع به اصلاح وضعیت دانشگاه علامه کمک زیادی خواهد کرد.

سلیمی ادامه داد: می خواهیم ظرف چهار سال آینده تعداد اعضای هیات علمی خود را به 600 نفر برسانیم که این مساله باعث رشد کیفی دانشگاه خواهد شد. 

** انجمن اسلامی و اعتراض های دانشجویی 
وی درباره اعتراض گروهی از دانشجویان به انتخابات انجمن های اسلامی گفت: اعتراض آنها برای ما بسیار محترم است اما دیدگاه این است که اگر قانون بد هم باشد بهتر از بی قانونی است و باید در این انتخابات قانون رعایت می شد، نمی توانیم براساس قانون نانوشته رفتار کنیم و تا زمانی که وزارت علوم قوانین جدید را ارسال نکند همچنان آیین نامه های قبلی قابل اجرا است. 

رییس دانشگاه علامه از دانشجویان این دانشگاه خواست تا برای ایجاد تحول عجله نکنند.

وی همچنین گفت: مسئولان دانشگاه هنوز به تخلفات انتخابات انجمن های اسلامی رسیدگی نکرده اند و قرار است با معترضین نشست هایی برگزار شود. 

به گزارش ایرنا، برخی دانشجویان دانشگاه نسبت به نحوه برگزاری انتخابات انجمن های اسلامی و تفکر غالب دراین انتخابات اعتراض دارند.

انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی نهم اردیبهشت ماه برگزار شد و رد صلاحیت برخی نامزدها نیز از سوی گروهی از دانشجویان مورد اعتراض قرار گرفت.

از نظر دانشجویان معترض اساسنامه انجمن اسلامی علامه با آیین نامه تشکل های دانشجویی مغایرت دارد.

** برخی جناح ها به دنبال آشوب 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا جلسات کمیته انظباطی دانشگاه به صورت مرتب برگزار می شود، گفت: تا آنجا که می دانم در طول هشت ماه گذشته تنها دو مورد کمیته انضباطی جلسه داشته که اکثر مسایل مطرح شده به تقلبات دانشجویان در امتحانات بوده و چند پرونده نیز به مسئله حجاب برخی دانشجویان اختصاص داشته اشت.

سلیمی با بیان این جمله که هدف اصلی من حفظ آرامش در دانشگاه علامه است، گفت: برای این کار آبروی خود را به میان آورده ام. جناح هایی که به دنبال آشوب هستند در طول این مدت حملات بسیاری به من داشته اند اما این را می دانم که رشد دانشگاه علامه فقط با آرامش سرعت خواهد گرفت. 

** عذرخواهی از دانشجویان 
وی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در جلسه کمیته انضباطی خواسته اند که دانشجو فعالیت دانشجویی نکند، گفت: اگر کسی در این جلسات تهدید شده باشد از او عذرخواهی می کنم و باید این مساله را جبران کنم.

** دست ما برای بازگرداندن استادان بازنشسته چندان باز نیست 
سلیمی با بیان این که حفظ حرمت استادان برای او اهمیت زیادی دارد در مورد بازگرداندن استادانی که در گذشته بازنشسته یا از کار کنار گذاشته شده اند، گفت: دست ما از نظر قانونی برای بازگرداندن استادان بازنشسته چندان باز نیست. 

وی گفت: اختیار قانونی من این است که اگر گروهی برای این استادان کلاس درس بگذارد و اعلام کند به آنها نیاز دارد با درخواست آنها موافقت کنم.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: آیین نامه شورای انقلاب فرهنگی این اجازه را به دانشگاه می دهد تا استاد تمام ها را به صورت یک ساله به فعالیت بازگرداند که ما این کار را انجام دادیم. از تمامی دوستانم می خواهم در حد اختیارات انتظار داشته باشند و مراحل قانونی را در نظر بگیرند.

** جایگاه دانشگاه علامه پایین آمده است 
سلیمی با بیان این که جذب استادان جدید را به گروه های درسی واگذار کرده است گفت: این کار را انجام دادیم تا از پارتی بازی جلوگیری کنیم و مطمئن باشید حتی خود من هیچ کسی را تحمیل نمی کنم. 

وی تاکید کرد: تغییر فقط بازگشت فلان استاد نیست از شما می خواهم انصاف را رعایت کنید تا بتوانید تغییر را در دانشگاه علامه احساس کنید. 

رییس دانشگاه علامه افزود: به خاطر همین درگیری ها است که جایگاه دانشگاه علامه در میان دانشگاه های دیگر تا این حد پایین آمده است و ما قصد داریم با پیشرفت و دوری از حاشیه جایگاه واقعی دانشگاه علامه را برگردانیم. 

** تنها سه یا چهار دانشجو مشکل بازگشت دارند 
سلیمی در مورد دانشجویانی که همچنان مشکل آنها برای بازگشت به دانشگاه برطرف نشده است گفت: تنها سه یا چهار دانشجو باقی مانده اند که رفع مشکل آنها در اختیار ما نیست. کسانی که بندهای بالای 12 به آنها تعلق گرفته (دانشجویان ستاره دار که شورای عالی انقلاب فرهنگی آنها را تایید نکرده است) یا حکم قضایی دارند باید درخواست خود را برای بازگشت به دانشگاه به وزارت علوم دهند تا آنها پس از بررسی و در صورت تایید ، این افراد را برای ادامه تحصیل به ما معرفی کنند اما اگر کسی مشکلش حل نشده باشد نمی توانیم اقدام خاصی انجام دهیم. 

** کاهش رتبه قبولی دانشگاه 
وی با اعلام نگرانی خود از وضعیت رتبه آمار قبول شدگان دانشگاه علامه خاطرنشان کرد: کاهش رتبه های قبولی اصلی ترین نگرانی من در دانشگاه علامه است. 

سلیمی گفت: در گذشته رتبه قبولی دانشگاه علامه 417 بوده اما امروز این رتبه به 2390 رسیده است که این وضعیت برای دانشگاه علامه مطلوب نیست.

** استادانی که خارج از رویه قانونی استخدام شده اند 
سلیمی در بخش دیگری از این نشست خبری در باره استادانی که در دوره مدیریت گذشته خارج از رویه قانونی استخدام شده اند، گفت: این تعداد 94 استاد بودند ، 26 نفر مدرک دکتری داشتند، مشکلی برای کار آنها وجود نداشت اما تعدادی دیگر بورسیه بوده و مدرک دکتری نداشتند با تفاهم استعفای خود را تقدیم دانشگاه کردند، قرار شد اگر شرایط لازم را پیدا کردند با نظر گروه ها استخدام شوند. 

** تهیه برنامه استراتژیک 
رییس دانشگاه علامه طباطبایی می گوید که نخستین عملکرد او از زمان تصدی ریاست دانشگاه تهیه برنامه دقیق و استراتژیک جهت پیشبرد اهداف بوده است و برای مشخص شدن اهداف کلان موضوع باز سازی وضعیت علمی دانشگاه و آسیب شناسی آن مورد نظر بوده است .

وی گفت: در گذشته مسایل زیادی در دانشگاه وجود داشت که برای ما راضی کننده نبود ، سعی داریم طبق برنامه تمامی ضعف ها را برطرف کنیم. 

سلیمی اظهار داشت: تمام تلاش ما دراین مدت دورنگه داشتن دانشگاه علامه از مسایل حاشیه ایی بود البته این به معنای بسته شدن فضای دانشگاه نیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبایی نخستین دانشگاهی است که سند اسلامی خود را تهیه کرده است، گفت: برنامه عملیاتی خود را برای این حوزه آماده کرده ایم که امیدوارم ظرف 4 سال آینده به هدف خود برسیم. 

** تعداد دانشجویان خارجی و مقالات 
وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه علامه 100 دانشجوی خارجی دارد ، گفت: قصد داریم تا این تعداد را در آینده نزدیک به یک هزار دانشجو برسانیم .

سلیمی تعداد مقالات ارایه شده توسط این دانشگاه را در سال گذشته 80 عنوان اعلام کرد و گفت: امیدواریم این تعداد به 300 مقاله و حتی به 900 مقاله در داخل برسد.

** وضعیت زمین های واگذار شده دانشگاه علامه 
رییس دانشگاه علامه با اشاره به اینکه در مدیریت گذشته بخشی از زمین های دانشگاه به شهرداری تهران واگذار شده گفت: زمین های علامه 45 هکتار بود که تنها 12 هکتار آن برای دانشگاه باقی مانده، طبق مذاکرات انجام شده با شهرداری تهران قصد داریم به جای این زمین ها 20 هکتار روبروی ورزشگاه آزادی را در اختیار بگیریم.

** نظارت پیش از چاپ 
سلیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نظارت پیش از چاپ نشریات توسط رییس دانشگاه به او پاسخ داد: مساله آن طوری که شما بازگو می کنید نیست نشریه ای که مجوزدارد ، تمام هزینه های آنها را دانشجویان پرداخت می کنند می توانند آزادانه چاپ شود و تمام مسوولیت ها برعهده آنان است اما زمانی که از ما حمایت مالی می خواهند حق داریم به عنوان حامی (اسپانسر) بر روی مطالب این نشریه نظارت کنیم. 

** نامه 2400 دانشجو به سلیمی 
رییس دانشگاه علامه با بیان این که علاقه زیادی به نامه دو هزار و 400 دانشجو دارد ، گفت: این نامه نشان می دهد دانشجویان بر کارهای دانشگاه حساسیت ویژه ای دارند و این که احساس می کنند می توانند با من حرف بزنند عالی است. 

وی تاکید کرد: همین شیوه و رفتارها کافی است که تغییر را در دانشگاه احساس کنیم ، یادتان باشد که شاید در گذشته دانشجویان جرات این کار را نداشتند.

سلیمی در پاسخ به این سوال که مسوولان دانشگاه اعلام کرده اند نشریات دانشجویی حق چاپ نامه دو هزار و 400 دانشجو را ندارند، گفت: مطمئن باشید اگر این مطالب صحت داشته باشد آن را بررسی و نتیجه را به شما اعلام می کنم.

** دانشجو باید طبلکار باشد 
ˈنشریه ای در دانشگاه داریم که از من انتقادات زیادی داشته است و خودم هم تاکید داشتم که تمامی مطالب عینا چاپ شود ، خط قرمز ما در نشریه نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب، دین اسلام و مسائل اخلاقی است و مطمئن باشید من و معاونینم در خط قرمز نیستیم.ˈ 

وی گفت: هیچ چیز بهتر از چهره طلبکار یک دانشجو مقابل من نیست زیرا دانشجو باید بتواند حرف های خود را مطرح کند. 

** نام کمک ما را تبعید بگذارید بی انصافی است 
رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به پرسشی درباره تبعید یکی از دانشجویان بدون صدور حکمی گفت: ای کاش در این مساله انصاف رعایت می شد دانشجویی خطایی را انجام داده است که نمی توانم آن را بیان کنم و خود این دانشجو در نامه ای به صورت کتبی از من خواست تا شرایطی را مهیا کنم که بتواند واحدهای باقی مانده را در دانشگاه دیگر به پایان برساند و اینکه نام کمک ما را تبعید بگذارید انصاف نیست. 

** معاون دانشجویی موفقی داریم 
وی در باره انتقاد برخی دانشجویان از رضا مراد صحرایی معاون دانشجویی گفت: وی یکی از مدیران موفق دوره قبل دانشگاه است که درحوزه معاونت دانشجویی بهتر از او فردی نیست، مطمئن باشید او را نگه خواهم داشت. در گذشته وی معاون فرهنگی نیز بود می دانستیم به شدت تحت فشار است به همین دلیل از غلامرضا زکیانی (معاون فرهنگی دانشگاه) که یک چهره برجسته فرهنگی است خواهش کردم برای حل مشکلات مسوولیت معاونت فرهنگی را قبول کند.

** سند سلیمی برای دانشجویان 
در روزهای گذشته یکی از رسانه ها خبری در باره درگیری سلیمی با یکی از دانشجویان در دفتر کار وی منتشر کرد، سلیمی برای صحت ادعای خود و اینکه این خبر غیرواقعی است، فیلم حضور دانشجو در دفتر خود را برای خبرنگاران پخش کرد.

سلیمی گفت: بابت اتفاقی که افتاد ابراز تاسف می کنم، البته تاسف من به خاطر دروغی که این دانشجو می گوید نیست بلکه به خاطر فعالیت تربیتی است که دانشگاه در آن موفق نبوده است تا یک دانشجو به خود اجازه دهد که این گونه علیه من دروغ بگوید. 

وی تاکید کرد: مخالفین خود را محترم می دانم اما اسنادی دارم که ثابت می کند این دانشجو دروغ می گوید البته دلم نمی خواست به صورت ریز وارد این مساله شوم. 

سلیمی اعلام کرد: فیلم ورود و خروج این دانشجو به دفتر من از طریق دوربین ها گرفته شده است که او چگونه با داد و بیداد و فحاشی وارد دفتر می شود و من مقابل وی تنها سکوت می کنم. 

سلیمی ادامه داد: 10 نفر از استادان اعلام کردند که این دانشجو نتوانسته نمره لازم را سپری کردن ترم تحصیلی خود کسب کند، جالب است بدانید در دوره مدیریت قبل برای تصحیح اوراق امتحانی این دانشجو از بیرون استاد می آوردند و جالب تر است بدانید این دانشجو به همراه همسرش بدون کنکور وارد دانشگاه علامه شده است. 
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv