bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۴۳۲۸

صالحی: عده‌ای به دنبال جدا کردن دولت از رهبرند

مشاور رییس جمهور گفت: عده ای به دنبال فاصله انداختن بین دولت و نظام هستند و تلاش می کنند مقام معظم رهبری را به نفع خود مصادره کنند، غافل از اینکه دولت جزیی از نظام می باشد و رهبری متعلق به گروه خاصی نیست.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
مشاور رییس جمهور گفت: عده ای به دنبال فاصله انداختن بین دولت و نظام هستند و تلاش می کنند مقام معظم رهبری را به نفع خود مصادره کنند، غافل از اینکه دولت جزیی از نظام می باشد و رهبری متعلق به گروه خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا صالحی امیری یکشنبه شب در همایش انتظار و امید در اردبیل افزود: عده ای همچنان به دنبال دو قطبی کردن جامعه و جدا کردن دولت از بدنه نظام هستند و تصمیم دارند با حاشیه سازی و دروغ دولت را درگیر حاشیه کنند.

وی اضافه کرد: این عده با استفاده از رسانه های مجازی و مطبوعات و هزینه های سنگین از جیب ملت سعی در تخریب دولت دارند که مردم نباید در دام این حرکت قرار گرفته و توجه کنند که دولت جزوی از بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: دولت از زمان آغاز بکار تاکنون تابع مقام معظم رهبری و سیاست گذاری های کلان ایشان بوده و در حقیقت رهبری به مثابه چتر بزرگی است که همه مردم ایران شامل مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، فارس و ترک و کرد و بلوچ زیر سایه ایشان هستند اما عده ای می خواهند خلاف این را القا کنند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: دولت تابع قانون بوده و قوانین مصوب مجلس و سیاست های مدنظر رهبری را بدون وقفه ابلاغ می کند ؛دولت تابع منافع ملی است و در نقطه مقابل قانون گریزی دولت گذشته گام برمی دارد.

صالحی تصریح کرد: آن عده در زمان انتخابات نیز تلاش کردند تفکر جدیدی ایجاد و به مردم القا کنند مشارکت در انتخابات بی فایده بوده و مفهوم چرخش قدرت در کشور معنایی ندارد.

وی افزود: آنها می خواستند نیروی جوانان را نادیده گرفته و برای مردم در گوشه ای تصمیم گیری کنند و براین اساس القا می کردند که فرآیند انتخابات تبلیغاتی می باشد و رییس جمهور از پیش تعیین شده است.

او در ادامه اظهار کرد: درچنین شرایطی موضع گیری مقام معظم رهبری و حضور پرشکوه مردم در پای صندوق های رای نشان داد دیگر نمی توان با دروغ و رمالی مردم را فریب داد.

صالحی امیری اضافه کرد: عقلانیت سیاسی در کشور نیز چنان رشدی داشت که در دوران انتخابات گروه های مختلف از جمله اصلاح طلبان برای بقا به دنبال قدرت نرفته بلکه تغییر شرایط به نفع ملت را دنبال کردند.

وی گفت: بر این اساس حضور به موقع و هوشیارانه آقایان هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری موجب همگرایی بیشتر و خلق آن حماسه شد که این امر نیازمند بازنویسی در کشور است.



*** مردم باور داشتند رای ها خوانده می شود

مشاور رییس جمهور در ادامه تشریح کرد: موضع گیری مقام معظم رهبری در روز انتخابات مردم را به این باور رساند که رای آنها دیده و خوانده خواهد شد و آنچه از صندوق ها بیرون می آید می تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد و این مبنای شکل گیری آن حماسه به یاد ماندنی بود.

وی افزود: این برخلاف تصور عده ای بود که حضور در انتخابات را بی فایده می دانستند اما ما بر این باور بودیم که گرچه جامعه خاموش مانده اما این نسل غیرقابل پیش بینی است و سکوت، اخم، لبخند و خشم آنها معنادار است.

او تاکید کرد: آن خیزش نیروی جوان جامعه پایانی بر هشت سال خرافه گرایی، اختناق و تحریم بود و آغاز دوران اعتدال، تدبیر، عقلانیت، آزادی بیان، عقیده و اندیشه که همه حق دارند دیدگاه خود را در کمال ادب و احترام بین کنند.

صالحی امیری در ادامه بیان کرد: برای تحلیل وضع موجود باید فضای گذشته را به یاد آوریم و از جمله سیاست خارجی که بر پایه خشونت و بی ادبی و در چند کشور مانند بولیوی، ونزوئلا و کوبا محدود بود.

وی تشریح کرد: به جای تعامل، تقابل با دنیا در دستور کار قرار گرفت و از این رو بسیاری از روابط تحت تاثیر این سیاست بود؛ تصویر ما در جهان مخدوش شد و در نظر سنجی ها ایران را جزو سه محور شرارت می نامیدند و تحریم ها نقطه اوج آن سیاست بود.

او با اشاره به شرایط سیاست داخلی در هشت سال گذشته ادامه داد: پیش از آن چپ و راست در کشور در عین حفظ مواضع به رقابت سالم و معقول می پرداختند اما عده ای با ایجاد ساز و کار تفرقه جامعه را تجزیه کرده و برادر را در برابر برادر قرار داد که طی هشت سال گذشته جامعه از تبعات آن درامان نماند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه کرد: در حوزه اداری نیز بی کفایتی و فساد داد همه را درآورد و تصمیمات سلیقه ای و لحظه ای در سطح کلان و مدیران فاقد منزلت باعث شدند تا مشکلات همه جا را فرابگیرد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به آمارهای تکان دهنده افزایش طلاق، اعتیاد و خشونت در هشت سال گذشته گفت: شعار عدالتی که می دادند دروغ بود و در واقع افراطی گری به جای عدالت در جامعه ترویج داده شد.

وی تصریح کرد: آمارهای خلاف واقع و از طرف دیگر فقر، فلاکت، بحران هویتی، ناکارآمدی و بحران اعتماد، 80 درصد جامعه را به دولت بی اعتماد کرد.

او ادامه داد: در هشت سال گذشته هیچ منطق فرهنگی در جامعه حاکم نبود؛ از طرفی شعار بازگشایی فضای ورزشگاه ها برای زنان و مکتب ایرانی و از طرف دیگر شعار حفظ ارزش ها را سر می دادند اما در واقع به روحانیت اعتقادی نداشتند و دین برایشان ابزار رسیدن به قدرت بود.

تلاش دولت بازگرداندن شاخص ها به هشت سال پیش است

صالحی امیری با بیان اینکه دولت با سیلوهای خالی و 200 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل داده شد، گفت: طی هشت سال نقدینگی از 67 هزار میلیارد تومان به حدود 600 هزار میلیارد تومان، تورم از 11 درصد به 44 درصد و شاخص توسعه از رشد مثبت 6.8 درصدی به منفی 5.8 رسید.

وی تاکید کرد: به تعبیری کشور 16 سال به عقب برگشته است و با توجه به این شرایط همه تلاش دولت برای هشت سال آینده باید بر روی بازگشت شاخص ها باشد.

او با بیان اینکه 80 درصد سفرهای استانی مغفول مانده، گفت: به عنوان نمونه در یکی از سفرهای استانی ورزشگاهی با یک هزار و 300 هکتار کلنگ زنی شد که بعدها مشخص شد آن زمین غصبی بوده و چند صد نفر معارض دارد.

پیام دولت عقلانیت و وحدت است

به گزارش ایرنا، مشاور رییس جمهور در ادامه اظهار کرد: با وجود این شرایط پیام دولت وحدت، انسجام، عقلانیت، اخلاق محوری، رعایت حقوق شهروندی، توجه به سرمایه های اجتماعی، جامعه معدنی، نخبگان و حفظ کرامت انسان ها در همه مناطق با همه گرایش ها و باورها در کنار ثبات در داخل و تعامل با دنیا در راستای منافع ملی است.

وی افزود: گرچه بخش از افرادی که در خلق حماسه 24 خرداد سال گذشته نقش داشتند، امروز در انزوا قرار دارند اما اراده دولت استفاده تدریجی از همه ظرفیت هاست چرا که امروز جامعه بیش از پیش نیاز به وحدت و همگرایی دارد.

صالحی امیری بیان کرد: چنین موفقیتی بدون سرمایه اجتماعی امکان ندارد و نباید برای رضایت چند نفر به چند هزار نفر پشت پا زد؛ باید فضای تهمت زنی را کنار گذاشته و شان و کرامت همه نیروها پاس داشته شود تا ایرانی اسلامی با حفظ وحدت و وفاق ملی بسازیم.

همایش امید و انتظار برای بزرگداشت سالگرد حماسه 24 خرداد یکشنبه شب با حضور پرشور هزاران نفر از شهروندان اردبیلی در تالار هتل کوثر اردبیل برگزار شد.
برچسب ها: صالحی امیری دولت
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین