bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۹۱۳

سید حسن خمینی: مردم نیایند جامعه شکست می خورد

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۷

فرارو- حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی گفت: راه‌اندازی شوراها در ده سال اخیر گامی بزرگ در مسیر واگذار كردن امور مردم به خود آن‌ها بوده است. 

وی عصر روز چهارشنبه در دیدار با شورای عالی استان‌ها در حرم مطهر امام خمینی(ره) با گرامیداشت سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار كرد: جمهوری اسلامی بر پایه دو ركن جمهوریت و اسلامیت بنا شد؛ مردم در كلام امام(ره) شرط حدوث و بقای نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان این‌كه " از اصلی‌ترین رموز توفیق امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی مردم بودند" تصریح كرد: هرگاه مردم وارد صحنه شوند مانند یك سیل خروشان، تمام خار و خاشاك را از سر راه برداشته و راه را باز می‌كنند.

یادگار امام راحل تاكید كرد: اگر مردم در صحنه باشند، هر مشكلی را به راحتی می‌توان حل كرد. زمان انقلاب حضور گرم مردم در تمام نقاط كشور توانست پیروزی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

سیدحسن خمینی با اشاره به خطر كم رنگ شدن نقش مردم در حاكمیت گفت: اگر مردم به صحنه نیایند جامعه شكست می‌خورد حتی اگر رییس آن امیرالمومنین(ع) باشد.

وی با تشریح ابعاد وجودی شخصیت امام علی(ع) خاطرنشان كرد: امیرالمومنین(ع) با عالی‌ترین تعابیر،‌ مردم را به جنگ با معاویه فراخواند اما آنان به هر علتی نیامدند و فتنه‌ها گریبانگیر جامعه شد.

وی با اشاره به نقش رهبری امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به مدد لطفی كه خداوند در دل مردم نسبت به امام (ره) ایجاد كرد مردم به صحنه آمدند و بزرگ‌ترین خروش انقلابی را پدید آوردند. 

سیدحسن خمینی در ادامه به نقش شورا در تضمین تداوم نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار كرد: اگر شرط بقای انقلاب جوشش مردمی باشد؛ یكی از نمادهای بزرگ حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها، شوراهای اسلامی هستند. راه‌اندازی شوراها در ده سال اخیر گامی بزرگ در مسیر واگذار كردن امور مردم به خود آن‌ها بوده است.

وی شورای عالی استان‌ها را چكیده رای و نظر ملت عنوان كرد و گفت: شورا یك نماد و جلوه واقعی از رمز ماندگاری و بقای نظام است.

وی در ادامه استمرار انقلاب را در طی سی سال اخیر یك موهبت بزرگ دانست و گفت: باید نسلی كه توفیق همدلی و همراهی با آرمان‌های امام(ره) را داشته است در پیشگاه خداوند شكرگذار باشد؛ چراكه در دوره‌ای حضور دارد كه بزرگ‌ترین تحول الهی شكل گرفته است.

یادگار امام راحل، با بیان این‌كه " هر مسوولیتی باید به خیر كثیر تبدیل شود" خاطرنشان كرد: نباید به دوره‌های چهارساله مسوولیت به عنوان یك دوره كوتاه نگریست. در این زمان اندك می‌توان بذری كاشت كه در آینده به درخت تنومندی تبدیل شود كه سال‌های سال میوه بدهد.

وی با تاكید بر اهمیت تصمیم‌گیری‌ها در دوران مسوولیت گفت: جایگاه انسان هرچقدر بزرگ‌تر باشد مسوولیتش هم سنگین‌تر و خطیرتر خواهد بود. یك تصمیم بزرگ می‌تواند برای سال‌های سال بركات عظیمی داشته باشد و یك تصمیم اشتباه می‌تواند به خسران بزرگی منجر شود كه قابل جبران نخواهد بود.

در این دیدار كه در آستانه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، مهدی چمران رییس شورای عالی استان‌ها در سخنانی با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و با تشریح نقش شوراها در تداوم نظام جمهوری اسلامی به ارائه گزارش‌های كوتاهی از نحوه سازماندهی و فعالیت‌ شوراها پرداخت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین