bato-adv
کد خبر: ۲۰۴۱۱۰

گسترش خدمات بیمه برکت در روستاهای محروم

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
با گذشت کمتر از یک سال از آغاز فعالیت های بیمه ای بنیاد برکت در مناطق محروم کشور، دامنه پوشش این بیمه در مناطق روستایی به سرعت گسترش یافته است، به طوری که ارزش بیمه نامه های صادره توسط بیمه برکت در 20 استان کشور تاکنون  به مرز 90 میلیارد و 73 میلیون ریال رسیده و این در حالی است که ارزش بیمه نامه های مذکور تا پایان سال مالی گذشته بیمه برکت (آذر) فقط 30 میلیارد و 420 میلیون ریال بود.

تاکنون 21717 بیمه نامه برای خدمات درمانی، 6125 بیمه نامه آتش سوزی و خطرات طبیعی منازل و 27736 بیمه نامه خودرو روستایی  توسط شرکت خدمات بیمه برکت  برای روستاییان صادر شده و شرکت بیمه برکت در عین حال 185 جلسه آموزشی در زمینه مزایای بیمه و 137 نشست مشاوره ای برای آشنایی روستاییان با موضوع بیمه برگزار نموده است.

بنیاد برکت که از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده است، خدمت رسانی بیمه ای به محرومان کشور را رسما از سال 92 به صورت آزمایشی در مناطق کمتر توسعه یافته 11 استان کشور شروع کرد.

یکی از سیاست های اساسی بنیاد برکت، آموزش و فرهنگ سازی خدمات بیمه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است که تاکنون از حمایت های بیمه ای برخوردار نبوده اند.
 
حمایت از روستاییان در مقابل حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان، برف و باران و آتشسوزی منازل جزو اولویتهای بیمه بركت است.

فعالیت بنیاد برکت در امور بیمه ای مناطق محروم به این دلیل است که موسسات بیمه  برای فعالیت در این مناطق  به علت پایین بودن سود  فعالیت ها، تمایلی نشان نمی دهند.

این بنیاد درصدد است تنوع خدمات بیمه ای در حوزه کشاورزی، صنعت و امور اجتماعی را نیز  در این مناطق توسعه دهد. 

بنیاد برکت  ازسال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف کارآفرینی و محرومیتزدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تاسیس شد و پس از تجربه فعالیت شش ساله در مناطق محروم دریافت که  کمبود برخی از خدمات مخصوصا خدمات بیمهای میتواند یکی از موانع پیشرفت و توسعه در بخشهای اقتصادی و کارآفرینی قلمداد شود.

بر این اساس هزاران نفر در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، لرستان، بوشهر، اراک، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در سال 92 تحت پوشش بیمه درمانی اقساطی قرار گرفتند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند