bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۶۰۴

دانشگاه شریف در لیست پیشنهادی تحریم اروپا

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۸۷

دانشگاه صنعتی شریف در لیست سیاه پیشنهادی تحریم اتحادیه اروپایی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در پی اعلام قرار گرفتن نام دانشگاه صنعتی شریف در فهرست پیشنهادی سه کشور اروپایی برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران، رییس دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که نباید دانشگاه‌ها را به عنوان محیطی آکادمیک و علمی وارد مباحث سیاسی کرد، دست زدن به این اقدام را نشان دهنده عجز این‌ کشورها خواند و گفت: دانشگاه صنعتی شریف حدود 10 سال است که نمی‌تواند ابزار مورد نیاز خود را از کشورهای اروپایی خریداری کند و ما به این موضوع عادت داریم.

معاون پژوهشی این دانشگاه نیز تاکید کرد که این قبیل تحریم‌ها مساله جدیدی برای دانشگاه نیست و دانشگاهیان را مصمم‌تر و جدی‌تر می‌کند. روستا آزاد درباره تاثیرگذاری این تحریم بر روند فعالیت‌های دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما عادت کرده‌ایم که در تحریم زندگی کنیم و این موضوع ما را مصمم‌تر و جدی‌تر می‌کند و تاریخ نیز نشان داده که امکانات خیلی تعیین کننده نبوده و عزم و اراده برای فعالیت مهمترین عامل پیشرفت است؛ بنابراین، به نظر من این تحریم بر فعالیتها تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

دکتر رضا منصوری، معاون سابق پژوهشی وزیر علوم و استاد دانشگاه شریف هم با تعجب‌آور خواندن
تحریم یک دانشگاه به دلیل مسائل غیرعلمی، انتخاب دانشگاه شریف برای اعمال تحریم را ناشی از موقعیت ممتاز بین‌المللی دانشگاه خواند و گفت: مطمئنا هدف این کشورها از تحریم لطمه زدن به کشور ایران است و تلاش دارند به زعم خود، مراکز پیشرفته را که نخبگان در آنجا جمع هستند به عنوان نقطه حساس کشور مورد تحریم قرار دهند.

وی با تاکید بر این که باید در هر شرایطی مصالح کشور را سرلوحه قرار داده و بی اعتنا به چنین فشارهایی مصلحت خودمان را دنبال کنیم، گفت: اگر چه قرار گرفتن نام دانشگاه را در فهرست تحریم‌ها مایه افتخار و خوشحالی نمی‌دانم ولی نکته مهم این است که نباید بر اساس این قبیل تحریم‌ها روش‌هایمان را عوض کنیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین