bato-adv
کد خبر: ۲۱۹۰۱۰

ضد تبلیغی که از دشمن هم انتظار نمی‌رود

صنعت خودرو كشور يكي از مهمترين صنايعي است كه بدون حمايت داخلي نمي تواند نسبت به گسترش توليد داخلي و خارجي خودرو و نيز جذب سرمايه گذاري مستقيم يا مشاركت در جهت توسعه صادرات حركت نمايد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
مطلب زیر آقای جواد عباسی برای فرارو ارسال کرده است

صنعت خودرو كشور يكي از مهمترين صنايعي است كه بدون حمايت داخلي نمي تواند نسبت به گسترش توليد داخلي و خارجي خودرو و نيز جذب سرمايه گذاري مستقيم يا مشاركت در جهت توسعه صادرات حركت نمايد.  

براي حضوري پررنگ در فضاي بين المللي نه تنها ارگانها وسازمانها بلكه اصحاب رسانه و تك تك افرادجامعه بايد به هم كمك كنند و در اين راه تلاش مضاعف تري نمايند تا اصلاح و شفاف سازی قوانین، تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه فن آوری های نوین، ایجاد و گسترش مراکز R&D ، تولید خودروهای کم مصرف، ارزان و سازگار با محیط زیست، ارتقای استانداردهای ایمنی و آلایندگی مطابق با استانداردهای روز اروپا، ارتقای سطح رضایت مندی مشتری، توسعه سیستم های خدمات پس از فروش، کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو و توسعه بازاریابی جهانی كه پیش نیاز تحقق اهداف می باشند به جايگاه واقعي خود برسند.

اما در این میان برخی اشخاص و کارشناسان که نانشان در گرو واردات است هراز چندگاهی با تخریب تولید ملی- از هر نوعش – موجب سرخوردگی صنعت گران کشور شده و در حالی که صادرات نفت کشور و در نتیجه مهم ترین منبع درآمد ایران به دلیل تحریم های ظالمانه از یک سو و افت شدید قیمت نفت از سوی دیگر با تهدید و کاهش شدید مواجه شده است، با ضد تبلیغی که از دشمن هم انتظار نمی رود سطح کیفی تولیدات داخلی به ویژه محصولات خودروسازان را مورد حمله قرار داده و آب در آسیاب دشمنان و رقبای بین المللی خودروسازان می ریزند.

مقایسه سطح کیفی خودرو های داخلی با تخریب های گروه های تروریستی جز تخریب تولید ملی و بهانه دست رقبای بین المللی دادن هیچ سودی برای ایران نخواهد داشت. کاش منتقدان به اثرات مخرب انتقادات سوء خود پی می بردند و اثرات منفی آن بر تولید و صادرات صنعتی کشور را درک می کردند.

در همین زمینه طبق آمار گمرک انواع کالاهاي ایرانی از جمله خودرو و قطعات زيادي به عراق و... صادر شده و اين در حالی است که درآمد نفتی کشور به دلایل مختلف با افت شدید مواجه شده كه مي توان این کسری را از محل صادرات تولیدات صنعتی نظیر صنعت خودرو ملي تأمين كرد.  

اما آیا با چنین اظهارات مخربی که در خصوص کیفیت برخی محصولات صنعتی داخلی نظیر خودرو از سوی برخی رسانه ها ارایه می شود می توان تراز تجاری منفی کشور را مثبت کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
واقعیت را باید پذیرفت و سعی کرد اصلاح شود
واقعیت اینه که تلفات پراید و پژو در ایران از داعش بیشتره
جيم كاشي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
سلام
بارها گفتم و بار دگر ميگويم
استغفرالله الذي جعل ...منا من الحمقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آقای محترم هزینه حمایت از تولید داخلی را دولت باید بپردازه یاملت؟ ملت ایران که پراید را با قیمت بالای بیست میلیون و با این کیفیت میخرن چه گناهی کردن که با جان و مال باید از تولید داخل بی کیفیت و چند برابر قیمت جهانی حمایت کنن و در آخر از طرف خودروساز هم همیشه مورد تحقیر و توهین قرار بگیرن؟ احتمالا میگین کدام توهین!!!!! آیا با مشاهده و مقایسه ده ها مدل مختلف پراید با آپشن های فراوان نمیتوان این نتیحه را گرفت که خودروساز مردم را ...فرض کرده است؟؟؟ آیا فراموش کرده اید ایران خودرو با جابجایی ترمز دستی پیکان یا همین الان با تعویضسپر پیکان وانت موفق به تولید خودرو جدیدی شده است؟؟؟؟آیا میدانید با پولی که مردم بابت خرید خودروهای تولید(مونتاژ) داخل میپردازن چه خودروهای خارجی با کیفیتی میتوانند سوار شوند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ارز وارداتی از عراق با ارز اختصاص یافته برای خرید قطعات از چین را مقایسه کنیم و بعد قضاوت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
درباره این مسئله به نوعی مغالطه صورت میگیرد عزیز دل برادر پراید تولید ایران نیست و اصولا در ایران چیزی به نام خودروساز وجود ندارد صادرات محصول مونتاژی چندین سال گذشته کره به عراق افتخار نیست که حالا انتقاد از کیفیت ان ایرادی محسوب شود
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸
سیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
رفیق خیلی تند رفتی! مگر یکی از حرفهای منتقدا اشتباه هستش؟ 35 سال عقب رفت وهیچ توان رقابت درصنعت خودرو خودش بیانگر فشل بودن این صنعت هستش و سالانه ده ها هزار کشته و مجروح ومعلول دیگه واضح هستش که چیزی جز بدبختی واسمون نداشته...
freedom
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
والا جان انسانها مقدم بر همه امور ه...
چندین دهه ست که بهشون گفته میشه کیفیت خودروهای ایرانی پایینه ولی کوگوش شنوا....
حداقل وارادتم آزاد نمیکنن که رقابت بینشون بیفته ومردم مجبور هستن استفاده کنن ونتیجه هم بااین اوضاع اقتصادی چیزی میشه که حتی خودروی درچه چندمی مثل پراید میشه لوکس ترین ماشین فامیل!!!
واقعا صنعت خودور ازکنترل خارج شده...
فراروجان صلاح دید چاپ کن لطفا
ناشناس
ARMENIA
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
هیج ضد تبلیغی بزرگتر از تولید این خودروها نیست.
مجله فرارو