bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۰۴۳۷
روحانی در رونمایی از اشیاء تاریخی بازگردانده شده از بلژیک

معرفی آثار تاریخی فرهنگی ایران باعث رفع ایران هراسی می‌شود

رئیس جمهور گفت: معرفی آثار تاریخی فرهنگی ایران به جهان باعث رفع ایران هراسی و بسیاری از اتهامات خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
فرارو- رئیس جمهور گفت: معرفی آثار تاریخی فرهنگی ایران به جهان باعث رفع ایران هراسی و بسیاری از اتهامات خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم رونمایی از 349 شیء تاریخی فرهنگی بازگردانده شده از بلژیک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی که در موزه ملی ایران و سایر موزه‌ها نگهداری می‌شود برای ما بسیار اهمیت دارد؛ چرا که ما را به تاریخ دور و گذشته متصل می‌کند.

در ادامه گزیده‌ای از اظهارات روحانی را می‌خوانیم:
  • بسیاری از این آثار متعلق به 3 هزار تا 4 هزار سال پیش است و شاید بیشتر، است. آثار تاریخی برای معرفی فرهنگ ایران به جهان بسیار اهمیت دارد.
  • از آثار تاریخی روشن می‌شود که ملت ایران در گذشته برای زندگی خود، روشنایی خانه‌های خود و دفاع از خود از چه وسایلی استفاده می‌کردند.
  • این اشیاء و آثار مجموعه تاریخ مجسم هستند، این آثار ما را به خوبی به جهان معرفی می‌کند و باید هرچه وسیع‌تر آنها را به دنیا و همچنین جوانان خودمان معرفی کنیم. چرا که به ما گذشته را نشان می‌دهد که چه تمدن بلندی داشته‌ایم و همچنین امروز می‌توانیم برای آینده از ‌آن درس بگیریم.
  • با نشان دادن آثار تاریخی کشورمان به جهان در رفع شدن ایران هراسی‌ها و اتهامات بسیار تأثیرگذار خواهیم بود، باید وسیله‌ای را فراهم کنیم که مردم جهان و جوانان خودمان این آثار را ببینند؛ چراکه این آثار چراغی از گذشته‌های دور است که آن زمان را برای ما روشن می‌کند و به ما نشان می‌دهد که برای آینده چه کنیم.
  • کار عظیمی انجام شده است تا اموال بسیار ذی‌قیمت با این حجم از کیفیت و کمیت به کشور بازگردد.
  • این اشیاء شامل 349 اثر مهم تاریخی باستانی کشورمان هستند، این اتفاق نشان از توانمندی بخش حقوقی کشور دارد و به ملت ایران تبریک می‌گویم که توانسته‌اند این آثار را به کشور بازگردانند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو