bato-adv
کد خبر: ۲۳۹۹۸۵
صفحه نخست روزنامه‌ها در تسخیر مذاکرات

هیجان، انتظار و دلواپسی

دود سفید از کوبورگ در حال بلندشدن است. این را می‌توان از اظهارات مثبت دیپلمات‌های محل مذاکرات و همچنین خوش‌بینی خبرنگاران فهمید.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
فرارو- دود سفید از کوبورگ در حال بلندشدن است. این را می‌توان از اظهارات مثبت دیپلمات‌های محل مذاکرات و همچنین خوش‌بینی خبرنگاران فهمید. سرعت دیدارهای دوجانبه و چندجانبه و پیوستن وزرای خارجه چین و روسیه و همچنین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به محل گفت‌وگوها، نوید رسیدن به توافق و پایان ماراتن نفسگیر هسته‌ای ایران و 1+5 را بسیار نزدیک کرده است. شواهد حکایت از اعلام توافق در روز دوشنبه دارد.

پیش‌تر رسانه‌های خبری داخلی و خارجی از محتمل بودن توافق در ساعات بامداد دوشنبه در مقر سازمان ملل در وين گفتند. همزمان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آمریکا و فرانسه نیز با ابراز خوش‌بینی از پیشرفت در مذاکرات در ساعات پایانی هشتمین دور از نگارش برنامه جامع اقدام مشترک خبر دادند. روزنامه های صبح امروز درحالی به پوشش اخبار داغ مذاکرات پرداختند که بیشتر از دوهفته است صفحه اول آنها به تسخیر مذاکرات وین درآمده است.

نگاه آنها اما به توافق متفاوت است. برخی همانند چند روز گذشته به انتقاد از روند مذاکرات پرداخته اند و برخی دیگر برای اعلام توافق بزرگ لحظه شماری می‌کنند. شاید بتوان سه رویکرد را در روزنامه‌ها مشاهده کرد، برخی هیجان دارند، عده‌ای منتظراند و برخی دیگر دلواپس.  آیا سرانجام امروز توافق به این هیجانات، انتظارات، نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها خاتمه می‌دهد. صفحه نخست روزنامه‌های صبح امروز را در ادامه می‌بینیم: (برای دیدن ابعاد بزرگتر روی تصاویر کلیک کنید)

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
دلواپسا رو ببین :-))))
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv